Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 i -83 sammuu heti käynnistyksen jälk.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 635vanos
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 153
    • espoo

    m10 i -83 sammuu heti käynnistyksen jälk.

    Talviseisonnan jälkeen käynnistyi kuin palmupuun alta,kävi nätisti mut 1500-2000 kierrosten kohdalla tuntui kuin rajoittaja olisi pätkinyt kierroksia..
    seuraavana päivänä toimi aivan normaalisti ja otti kierroksia hyvin,
    muutaman päivän jälkeen alkoi sammumaan heti käynnistyksen jälkeen..
    käy maksimissaan n.5s ... paineet tulee tukille asti,moduli vaihdettu(käytetty sellainen).. onko kokemuksia vastaavasta?
  • Gemmi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 3355
    • Espoo

    #2
    Kipinä tarkistettu?. Onko b-paineet ihan mittarilla tarkistettu vai miten?.

    Comment

    • 635vanos
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 153
      • espoo

      #3
      Originally posted by Gemmi View Post
      Kipinä tarkistettu?. Onko b-paineet ihan mittarilla tarkistettu vai miten?.
      ei oo mittarilla katottu,vanhaa bensaakin tossa epäiltiin mut nyt n. 20l uutta bensaa ja 5l vanhaa eli ei sekään...
      kipinää ei vielä katottu,mut näyttäis käyvän eetterillä,mut sekin tietenkin tyhjeni lähes heti....
      kun virrat päällä,pumppu lyö päälle,mut ei lakkaa käymästä ja kuuluu pientä suhinaa jostain,mut vaikee paikallistaa..

      Comment

      • Gemmi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2010
        • 3355
        • Espoo

        #4
        Kannatta jollai yleismittarilla ne paineet mitata. Tosin voi olla että pumppu sen verran väsyny ettei jaksaa pitää painetta kun hetkellisesti. toi mittari ny on helppo toteutta T-haara benaletkun väliin ja mittari kiinni.

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2718
          • .fi

          #5
          Näissä bensapumpunrele hoitaa myös suuttimien virrat, joten olisko 5sek käynti kylmäkäynnistyssuuttimen ansiota?
          Suhina voi olla tukilta tankkiin kiertävä bensa, jos bpumppu pyörii kokoajan.

          Bensapumpunreleen siis testiksi ohittaisin, eli rele irti ja tulevan virran jakaa bpumpulle ja suuttimille liittimin parilla johdonpätkällä.
          Googleen e30_83.pdf niin löytyy johtojen värit, että tietää oikeat reiät.
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • 635vanos
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 153
            • espoo

            #6
            Originally posted by aae30 View Post
            Näissä bensapumpunrele hoitaa myös suuttimien virrat, joten olisko 5sek käynti kylmäkäynnistyssuuttimen ansiota?
            Suhina voi olla tukilta tankkiin kiertävä bensa, jos bpumppu pyörii kokoajan.

            Bensapumpunreleen siis testiksi ohittaisin, eli rele irti ja tulevan virran jakaa bpumpulle ja suuttimille liittimin parilla johdonpätkällä.
            Googleen e30_83.pdf niin löytyy johtojen värit, että tietää oikeat reiät.
            moi, vaihdoin tosa releen uudempaan ja samanlailla naksui kuin alkup. rele,
            otin yhden suuttimen piuhan irti ja virtaa näköjään tulee koko 5s session ajan....

            Comment

            • 635vanos
              Bimmer Rookie
              • Jan 2010
              • 153
              • espoo

              #7
              Originally posted by 635vanos View Post
              moi, vaihdoin tosa releen uudempaan ja samanlailla naksui kuin alkup. rele,
              otin yhden suuttimen piuhan irti ja virtaa näköjään tulee koko 5s session ajan....
              Kun laitoin bensanpainemittarin kiinni paineiden mittausta varten,auto alkoi käymään tyhjäkäynnillä,kävi n. 1-2min,kaasua kun antoi,meinasi sammua..
              vaihdoin bensanpaineensäätimen omasta 100t ajetusta, niin sama vika taas eli käy sen 5 sekkaa.... ??

              (bensanpainemittari oli väärin kytketty eli oli tulo ja menopuolen välissä.... ja kävi tosiaan n.2min.... voisko nyt viitata tosiaan paineisiin ja sulkea kaikki muut vaihtoehdot pois? )
              näytto tosiaan n2,5bar sen viiden sekan ajan....

              viimeisenä keinona kotioloissa kokeilin toista ohjainlaitetta ja sillähän lähtikin toimimaan,mutta toimi myös vanhalla sen jälkeen eli
              liittimen irroitus ja takaisinlaitto on saattanut korjata vian.... tai sit ei... ei tullu kokeiltua käynnistää ennen tätä operaatiota..
              mut nyt on ajeltu muutama kymmenen kilsaa eikä mitään ongelmia....
              Last edited by 635vanos; 12-05-2012, 17:15. Reason: vika löytynyt?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎