itsekkin tiedän yhden -88 325 touring jossa ei ollut abs-jarruja ja oli suomiauto...
Mutta tuli tuossa ukon kanssa juttua abs-jarruista niin se sano, että ne on mukavuus varuste, eikä turvallisuus... Kun joissakin rekka-autoissa on abs-jarrut mitkä ovat menneet rikki niin konttorilla vain merkataan katsastuksen yhteydessä että abs ei käytössä...
Eli onko ne pakko olla jos tekee tekniikka swapin bmw 320i touring -89 (ei abs, prosentiton, suomiauto) ---> m50b25 koneeksi???
menen kyllä ensi viikolla kysymään asiaa katsastus asemalta eli voin ilmoittaa tuloksen tänne...
Mutta tuli tuossa ukon kanssa juttua abs-jarruista niin se sano, että ne on mukavuus varuste, eikä turvallisuus... Kun joissakin rekka-autoissa on abs-jarrut mitkä ovat menneet rikki niin konttorilla vain merkataan katsastuksen yhteydessä että abs ei käytössä...
Eli onko ne pakko olla jos tekee tekniikka swapin bmw 320i touring -89 (ei abs, prosentiton, suomiauto) ---> m50b25 koneeksi???
menen kyllä ensi viikolla kysymään asiaa katsastus asemalta eli voin ilmoittaa tuloksen tänne...
Tässä oleellinen kohta lakia - ei tartte kysellä konttorilta. 192 hv vaatii vertailumalliksi 325i ja kun siinä on ollut vakiona ABS vuonna 89 niin ne pitää laittaa.
Lisäksi ne sanoo konttoreilla muutenkin vähän mitä sattuu.
2 luku Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 § Moottorin vaihto
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:
a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;
Mutta tuli tuossa ukon kanssa juttua abs-jarruista niin se sano, että ne on mukavuus varuste, eikä turvallisuus... Kun joissakin rekka-autoissa on abs-jarrut mitkä ovat menneet rikki niin konttorilla vain merkataan katsastuksen yhteydessä että abs ei käytössä...
Eli onko ne pakko olla jos tekee tekniikka swapin bmw 320i touring -89 (ei abs, prosentiton, suomiauto) ---> m50b25 koneeksi???
menen kyllä ensi viikolla kysymään asiaa katsastus asemalta eli voin ilmoittaa tuloksen tänne...
Tässä oleellinen kohta lakia - ei tartte kysellä konttorilta. 192 hv vaatii vertailumalliksi 325i ja kun siinä on ollut vakiona ABS vuonna 89 niin ne pitää laittaa.
Lisäksi ne sanoo konttoreilla muutenkin vähän mitä sattuu.
2 luku Moottorin ja pakoputkiston muutokset
5 § Moottorin vaihto
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä alkuperäistä kevyemmän, teholtaan tai iskutilavuudeltaan pienemmän moottorin vaihtaminen.
2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä myös sellaisen alkuperäistä painavamman, teholtaan tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin (vertailumoottori) vaihtaminen, jonka auton valmistaja on tarkoittanut käytettäväksi samaan mallisarjaan kuuluvassa, yleiseen tieliikenteeseen tarkoitetussa autossa, taikka myös vertailumoottoreita tehokkaamman, painavamman tai iskutilavuudeltaan suuremman moottorin vaihtaminen. Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:
a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa, mahdollinen vakiovarusteena oleva lukkiutumaton jarrujärjestelmä mukaan luettuna;
joo olen lukenut tuon eli taitaa olla helpointa kun nakkaa ne abs-jarrut alle, niin ei pitäis iknä tulla ongelmia ktsastaa...
Comment