Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 -91 motronic ei kipinää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by dkk View Post
    Ei tosiaan varmaan boxia löydykkään sitten.

    Noh tarkistelisin ite seuraavat:

    - Mahdollisten hapettumien putsaus (moottorin maadoitus, startin piuhat, imusarjan alla oleva pistoke yms.)

    Ellei auta niin virranjakajan kannen irroitus ja tarkistus.

    Eikös viallinen virtalukon pohjakin voi ton aiheuttaa?

    Joo nyt on tarkistettu kaikki. On putsattu liitiimiä ja mittailtu paikkoja. Kone pyörii, mutta kipinää ei ole. Jakopääkin on ok. Virtalukon pohja kävi irti mutta en silmämääräisesti nähnyt mitään vikaa. Ja eikö se ole niin että jos virtalukon pohja on rikki niin kone ei edes pyöri? Puolan + 15 liittimeen tulee virta avaimen kakkosasennossa sekä startatessa. Mutta puola ei anna kipinää. Tuli kytketty suoraan puolan johtoon tulppakin. Ei kipinää! Ei pysty tajuumaan mikä on vikana.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16465
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by dantte View Post
      Joo nyt on tarkistettu kaikki. On putsattu liitiimiä ja mittailtu paikkoja. Kone pyörii, mutta kipinää ei ole. Jakopääkin on ok. Virtalukon pohja kävi irti mutta en silmämääräisesti nähnyt mitään vikaa. Ja eikö se ole niin että jos virtalukon pohja on rikki niin kone ei edes pyöri? Puolan + 15 liittimeen tulee virta avaimen kakkosasennossa sekä startatessa. Mutta puola ei anna kipinää. Tuli kytketty suoraan puolan johtoon tulppakin. Ei kipinää! Ei pysty tajuumaan mikä on vikana.
      Puola tai ecu rikki.

      Comment

      • dantte
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1532
        • Helsinki

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Puola tai ecu rikki.

        Ehjää puolaa kokeiltu toimivasta autosta ja kahta eri ecua kokeiltu. Ei kipinää.

        Comment

        • -Markus-
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1463
          • Ihan Savossa

          #19
          No meneepä mielenkiintoiseksi. Niin varmaan tässä vaiheessa on myös uudella tulpalla jo keretty koittaa myös.... ?

          Mites puolanjohto?

          Ford Mondeo Mk3 STW
          VW E-Golf 2015
          BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

          Comment

          • dantte
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1532
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by -Markus- View Post
            No meneepä mielenkiintoiseksi. Niin varmaan tässä vaiheessa on myös uudella tulpalla jo keretty koittaa myös.... ?

            Mites puolanjohto?
            Joo menee tosiaankin mielenkiintoiseksi. Ei oo tällaiseenkaa ennen törmännyt. Aina on auto käyntiin saatu jotenkin. Joo johto ja tulppa on testattu toimivassa autossa samalla virityksellä. Eli kytketty suoraan puolaan ja käynnistetty. Kipina ok.

            Comment

            • -Markus-
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1463
              • Ihan Savossa

              #21
              Jep. Jos kerta kampiakselinasentotunnistin on ehjä niin tuli vaan mieleen, että jos sen tieto ei mene eculle asti? Eli linja jostain kohtaan poikki. Tai sit ecun maadoitus vois olla myös yks vaihtoehto. Siin taitaa olla muutamakin nasta mitkä menee maihin.

              Sähkökaavioita selaa ja selvittämään piuhat/nastat ja testaa että kulkeeko niissä sähkö.

              Ford Mondeo Mk3 STW
              VW E-Golf 2015
              BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

              Comment

              • Locopedro
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 7
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by -Markus- View Post
                Jep. Jos kerta kampiakselinasentotunnistin on ehjä niin tuli vaan mieleen, että jos sen tieto ei mene eculle asti? Eli linja jostain kohtaan poikki. Tai sit ecun maadoitus vois olla myös yks vaihtoehto. Siin taitaa olla muutamakin nasta mitkä menee maihin.

                Sähkökaavioita selaa ja selvittämään piuhat/nastat ja testaa että kulkeeko niissä sähkö.
                Selviskös vika? vuosi kohta vierähtänyt.
                Omaan cabrioon m20b25 tuli nyt sama paska ja alkaa hermot repeilemään...
                Puolalle tulee 12,6, tulpat, pyörijä, puola, virranjakajan kansi vaihdettu, ollut kiinni puol vuotta. Kampuran asentoanturit tarkistettu, toinen vaihdettu, molempia kokeiltu uudella anturilla. Tulpat kastuu. Moottorin maat katottu 0-1 ohm. Puolan johto n.8-9M ohmia. Toisiokäämi 7040 ohmia, autodatan ohjearvo 8250. Ekan käämin oli 0,5 tj.
                Pari juttua kattomatta; 1. Asentoanturien jännitemittaus pyörittämällä konetta (vastukset kunnossa), poissuljetaan mekaaninen vika ettei triggeri oo paskana.
                2. Ohjainyksikkö, eipä varmaan oikene kun kokeilemalla toisella yksiköllä?
                Ymmärsin että puolan - nastan johto tulee tronicille ja tällä ohjaillaan ns "katkojana".

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Locopedro View Post
                  Ymmärsin että puolan - nastan johto tulee tronicille ja tällä ohjaillaan ns "katkojana".
                  Kyllä.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    #24
                    Originally posted by Locopedro View Post
                    2. Ohjainyksikkö, eipä varmaan oikene kun kokeilemalla toisella yksiköllä?
                    Tässä melko varmasti vika. Sytkäyksikkö palanu.
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • Locopedro
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 7
                      • Helsinki

                      #25
                      Jeppis kepulis

                      Ilmottelen tähän kui käy kun saa uuden yksikön, samalla voin laittaa vähän inffoo kun vika selviää.

                      Comment

                      • Locopedro
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 7
                        • Helsinki

                        #26
                        Ei käynnisty

                        Noni, vikaa tutkiessa huomasin ettei bensapumpulta kuulu mitään,
                        releen kun painoi kiinni niin lähti pyörimään.
                        Kierroslukumittari ei sano mitään.
                        Kipinää ei tule.

                        Bensapumpun rele vasemmalla edessä pienessä boksissa, ilmeisesti sytytykseen liittyvä rele samassa laatikossa, sytytyspuolalta tuleva + näyttää 0 ohmia vastukseksi.

                        Maadotuspisteet tarkistettu moottorin, rungon ja akun väliltä. 0-0,1ohm, vastusta.
                        Sehän ei kaikkea kerro joten ne maadotuspisteet on myös silmämääräisesti tarkistettu. esmes myös tiimarista ostetussa rautalangan pätkässä on vastus 0, mutta epäilenpä että toimii maadoitusjohtona autossa.

                        Ohjainyksikön maat tarkistettu, johtosarjan puoleiselta liittimeltä irti ollessa pinnit 2, 19 ja 24 suora maa, kunnossa. Datan mukaan myös pinni 14 pitäisi mennä maihin, mutta ei mittarin mukaan.
                        1 pinni menee suoraan puolalle, sekin kunnossa.

                        Ihan mielenkiinnosta sitten yksikkö irti ja auki, näytti että siellä oli käynyt monsuunikausi... juotoksia ruostunut ja korroosio purrut kiinnikekohtien väliin. Pienen lämpenemisen jälkiäkin oli.

                        Uudella yksiköllä sitten käyntiin, eipä ollu kaksinainen korjaus. Kiitoksia herralle joka mutkattomasti käytetyn yksikön vielä näin vuoden jälkeen jostakin varastostaan kaivoi.

                        Mielenkiinnolla siirrytään seuraavaan, kaiken sulakkeiden ja johtojen räpläämisen jälkeen nyt sähköikkunat toimii kun jokin ovista auki, kun kaikki ovet ja luukut kiinni niin ei tapahdu mitään
                        Eli siinä vaiheessa kun ovea tai luukkua raottaa sen verran että sisävalaistus syttyy niin ikkunat alkavat toimimaan.

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #27
                          Originally posted by Locopedro View Post
                          Mielenkiinnolla siirrytään seuraavaan, kaiken sulakkeiden ja johtojen räpläämisen jälkeen nyt sähköikkunat toimii kun jokin ovista auki, kun kaikki ovet ja luukut kiinni niin ei tapahdu mitään
                          Eli siinä vaiheessa kun ovea tai luukkua raottaa sen verran että sisävalaistus syttyy niin ikkunat alkavat toimimaan.
                          Jos E30:ssä on sähköikkunat, kuuluu toiminta mennä seuraavasti:

                          -Ovet kiinni---> ikkunat toimivat vain, kun avaimesta on käännetty virrat päälle.

                          -Ovet auki---> ikkunat toimivat, vaikka avaimesta ei ole käännetty virtoja päälle.

                          Molemmissa edellytyksenä, että lasien "tappokatkaisin" ON-asennossa.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Locopedro
                            Newbiemmer
                            • Jul 2012
                            • 7
                            • Helsinki

                            #28
                            Sähköikkunat

                            Ok, eli ikkunat toimii vaikka rele ei ole paikallaan kun jokin ovista on auki.
                            Meinaan tutkimisten jälkeen huomasin ettei jokainen rele ollut omalla paikallaan. Pienen vaihtelun jälkeen alkoi toimimaan kuten pitääkin.

                            Comment

                            • SmiiGG
                              Newbiemmer
                              • Mar 2012
                              • 3
                              • Loimaa

                              #29
                              Löytyy sama ongelma.

                              Meillä projektiautossa erillinen bensalinja oman katkaisian kautta. Autosta purettu joitain ylimääräisiä johtoja. Moottorin johtosarja on m20b25 sitä uudempaa sorttia ja samaten moottori.

                              Ei kipinää eikä kastu edes tulpat. Puolalle tulee virta ja asentoanturi on ohmien mukaan ehjä. Onko mahdollisesti maadoitus vika?


                              Edit:http://aijaa.com/oezIlZ
                              Onko noiden kahden liittimen tarkoitus olla kiinni jossain että auto kävisi?
                              Last edited by SmiiGG; 18-06-2016, 18:43. Reason: Lisätty kuvalinkki

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎