Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 vm 86 termostattikotelon rungon vaihto

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • U. Turhapuro
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1161

    E30 325 vm 86 termostattikotelon rungon vaihto

    Otsikon mukaiseen autoon pitäisi vaihtaa termostattikotelon runko. Muuten tässä vaihteessa kaikki ok. mutta ei sovi tulemaan pois vaan ottaa hieman johonkin bensalinjan tukiputkeen (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) hieman. Tässä vaiheessa päätin ottaa tauon sen enempää miettimättä, koska uudessa oem runossa on 4 paikkaa antureille ja vanhassa vain 2. Näin olleen remontti ei olisi edennytkään pitemmälle.

    Vinkkejä kaivattaisiin, jotta välttyyisi turhalta purkamiselta. Miten saa rungon pienimmällä vaivalla pois?

    Onko ilmauksessa mitään erikoista tälle moottorityypille, mitä kannattaa ottaa huomioon?
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

    #2
    Tervehdys Uuno.

    Kävin pihalla ihmettelemässä vastaavaa osaa. Näytti että kun ottaa sen anturin irti, joka on suutintukin "takapuolella" kotelo lähtisi vetämällä sivullepäin irti. M20 on käytetty melko monessa variaatiossa, jos samaa termarikoppaa käytetään kaikissa, anturinpaikkoja on tod näk monta. Tee siis niin että laita käytössä olevat anturit niille varatuille paikoille ja tulppaa muut anturinpaikat. M20b20 l-jetissä näytti myös olevan kaksi anturia.

    Ilmaisin itse niin että laittaisin termarikotelon ilmausruuvin auki ja syylärissä ei tainnut tässä mallissa sellaista ollakaan. Perinteinen vesiletkujen puristelu varmaan olis ihan ookoo. Ei taida M20:ssä olla mitään erityistä.
    E39 ja E91

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10512
      • Saaressa

      #3
      Originally posted by U. Turhapuro View Post
      Otsikon mukaiseen autoon pitäisi vaihtaa termostattikotelon runko. Muuten tässä vaihteessa kaikki ok. mutta ei sovi tulemaan pois vaan ottaa hieman johonkin bensalinjan tukiputkeen (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) hieman. Tässä vaiheessa päätin ottaa tauon sen enempää miettimättä, koska uudessa oem runossa on 4 paikkaa antureille ja vanhassa vain 2. Näin olleen remontti ei olisi edennytkään pitemmälle.

      Vinkkejä kaivattaisiin, jotta välttyyisi turhalta purkamiselta. Miten saa rungon pienimmällä vaivalla pois?

      Onko ilmauksessa mitään erikoista tälle moottorityypille, mitä kannattaa ottaa huomioon?
      En tiedä mistä mallista tollanen 4 anturin runko on, kaikissa motronic m20:ssä mulla on ollu 2 paikkaa antureille.
      Mutta tosissaan, MUISTAAKSENI se sieltä hieman keplottelemalla tulee. Jos ei muuta nykäise suuttimet ylös, jos bensakiskoon ottaa kiinni..

      Eiköhän tollasia 2 anturin termarikoteloita löydy joka niemestä ja notkosta, ite heitin just eilen 2kpl kyseisiä osia romu-ukoille.

      Ei ole ilmaamisessa mitään erikoista, ei vaadi mitään pullopatentteja tms, e36 miesten konsteja.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      • U. Turhapuro
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1161

        #4
        Ostin jo termarin rungon marmorilta, jossa tosiaan on 4-antiripaikka. Täytyy ostaa tulpat niihin. Ihmettelin sitä liikkeellä ja sanoivat, ettei anna tälle autolle kuin yhden vaihtoehdon.

        Otin rungosta anturit kokonaan irti, mutta silti otti bensalinjaan. Ei toki paljoa, mutta hieman. Täytyy tänään tutkia tarkemmin

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10512
          • Saaressa

          #5
          Originally posted by U. Turhapuro View Post
          Ostin jo termarin rungon marmorilta, jossa tosiaan on 4-antiripaikka. Täytyy ostaa tulpat niihin. Ihmettelin sitä liikkeellä ja sanoivat, ettei anna tälle autolle kuin yhden vaihtoehdon.

          Otin rungosta anturit kokonaan irti, mutta silti otti bensalinjaan. Ei toki paljoa, mutta hieman. Täytyy tänään tutkia tarkemmin
          Nykäise siitä termarikotelon päästä niitä suuttimia ylös.. Ja kun painat takaisin ne, laita reilusti rasvaa niin sujahtavat o renkaat ehjänä takaisinkin.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16497
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by U. Turhapuro View Post
            Ostin jo termarin rungon marmorilta, jossa tosiaan on 4-antiripaikka. Täytyy ostaa tulpat niihin. Ihmettelin sitä liikkeellä ja sanoivat, ettei anna tälle autolle kuin yhden vaihtoehdon.
            Hinta ?

            Comment

            • U. Turhapuro
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1161

              #7
              Bensasuuttmet ilmeisesti lähtee ihan vaan nostamalla?

              Termarikotelon runko maksoi 54,50e Meni vaihtoon, kun alhaalla oleva pikkuletkun nippa katkesi ja pisti nesteet pihalle. Onneksi huomasin jo siinä vaiheessa, kun vuoti hiljalleen. Kiitos check controlin.

              Comment

              • U. Turhapuro
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1161

                #8
                Originally posted by duuk View Post
                Nykäise siitä termarikotelon päästä niitä suuttimia ylös.. Ja kun painat takaisin ne, laita reilusti rasvaa niin sujahtavat o renkaat ehjänä takaisinkin.
                Tarkennan vielä, että termarikotelon suuttimet otin kokonaan irti rungosta ja pienestä jää kiinni, että ei sovi. Pitää illalla lähteä korjaushommiin, jos sen saisi sieltä pois.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Tukin 2 pulttia auki ja lähtee nostamalla. Jos suuttimien o-renkaat näyttää korpuilta niin kannattaa uusia, huonot renkaat ei välttämättä pidä enää irrotuksen jälkeen.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • U. Turhapuro
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1161

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Tukin 2 pulttia auki ja lähtee nostamalla. Jos suuttimien o-renkaat näyttää korpuilta niin kannattaa uusia, huonot renkaat ei välttämättä pidä enää irrotuksen jälkeen.
                    Kiitos vinkistä!

                    Comment

                    • U. Turhapuro
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1161

                      #11
                      Riiti, että otti bensatukin pultit pois, niin sopi tulemaan runko välistä ja sai uuden paikalleen. Nyt vaan hakemaan tulpat ylimääräisen anturireikiin...

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Jos ei muisti aivan petä niin -Ljetissä on neljälle anturille paikat ja Le-jetissä ja Motronicissa kahdelle.

                        Eli jos on lämpöaikakytkin niin pitää olla ainakin 3 anturia.
                        Olli.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16497
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Jos ei muisti aivan petä niin -Ljetissä on neljälle anturille paikat ja Le-jetissä ja Motronicissa kahdelle.

                          Eli jos on lämpöaikakytkin niin pitää olla ainakin 3 anturia.
                          3 ? Kun motronicissa l. 325i aina on 2 ?

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Sellainen muistikuva mullakin että l-jet osassa on 4 lähtöä, joista 3 käytössä (mittarille, boksille ja lämpöaikakytkin)
                            Voisko 4:s paikka olla ilmastoituja malleja varten:think
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              3 ? Kun motronicissa l. 325i aina on 2 ?
                              Enkös minä juuri niin kirjoittanut?

                              Originally posted by Rocla View Post
                              Motronicissa kahdelle.
                              Olli.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎