Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 korin sisäisten välipeltien hitsaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bim
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 152
    • Lahti

    E30 korin sisäisten välipeltien hitsaus

    Onko kukaan jaksanut noita hitsata kuntoon, tai edes kunnolla kelannut asiaa? Taka-akselin etupelleistä on siis kyse. Mulla on noiden peltien kiinnityskohdat mädäntyneet pitkälti, eli ne ovat lähinnä ylimääräistä painoa jollei niitä korjaa. Hommahan on aika vaativa, ja yleensä varmaan noita ei korjata vaan tarvittaessa koriin heitetään turvakehikko, tai muuta lisävahvistusta. Itse en ole ajatellut turvakehikkoa ruveta väsäämään. Itse olen vähän sen ja tämän vaiheilla miten tuon teen. Asiantuntemusta? Kyseessä on n.300 heppainen harrasteratapeli.
    Last edited by Bim; 24-06-2012, 11:55.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16364
    • Asikkala

    #2
    Taka-akselin etupellit :think Laita kuvaa. Tai soita, voin tulla huomenna vilkaisemaan töiden jälk. klo. 17 ->

    Comment

    • Bim
      Bimmer Rookie
      • Jul 2010
      • 152
      • Lahti

      #3
      Tattis tattis : ) Itse olen nykyään Vääksyssä duunista aikasintaan varttia vailla kuusi, mutta tervetuloa ihmeessä! Ja meinaan siis helmojen takaosien sisällä meneviä vahvikepeltejä.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Originally posted by Bim View Post
        Tattis tattis : ) Ja meinaan siis helmojen takaosien sisällä meneviä vahvikepeltejä.


        Mitkä osat?

        2 on sisähelma, 9 on mun mielestä sen takaosassa oleva.. Sisähelman takaosa Sen päälle on hitsattuna tuo #15 joka on polttoainepumpun kannake. Siitähän ne tykkää ruostua. Homma ei ole mitenkään vaativa. Silpaiset helman pois (siinä on sanottavaa kumminkin,) ja teet suorasta pellistä sisähelman uusiksi. Helmaa kiinnittäessä jää sepän ratkaistavaksi haluaako tehdä helman alkuperäistä vastaavaksi (Tarvike on yhtä palaa, alkuperäisessä helman etuosa menee takaosan alle ja kiinnittyy sisähelman kylkeen kuten kuva näyttää).

        Kurki tätä topikkia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=244304&page=7 postauksesta 63 eteenpäin, saat vinkkiä millanen homma on.
        Last edited by petrolhead; 26-06-2012, 09:23.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Bim
          Bimmer Rookie
          • Jul 2010
          • 152
          • Lahti

          #5
          Kiitos hulppeasta vastauksesta. Helmat mulla on kyllä ihan hyvässä tikissä kun joku ne on jo tehnyt uusiksi, eli ei nappais niitä enää leikellä auki kun rälläkkä on jo laulellut korin muilta osin hyvin rutkasti. Lähinnä tuo helman takaosan alaosa oli mätä, ja nyt siitä on mädät rälläköity pois, ja tuosta tilanteesta on aika kinkkistä korjata sisäpellin alakiinnitystä. Tuo bensapumpun kiinnitysrauta oli muuten täysin mätä. Bensapumppu menee tankin sisään kun sen aika tulee.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎