Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakosarjan vaihto m10 koneeseen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blizzard030
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 353
    • Kouvola, Finland

Pakosarjan vaihto m10 koneeseen

Elikkäs siis täytyisi vaihtaa pakosarja m10b18 moottoriin.

Ja tahtoisin tietää, onko joitakin tiettyjä asioita joita ottaa huomioon ja olisiko joitakin vinkkejä kyseiseen projektiin?

Yritin etsiä searchilla, mutta enpä löytänyt
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

Originally posted by Blizzard030 View Post
    Elikkäs siis täytyisi vaihtaa pakosarja m10b18 moottoriin.

Ja tahtoisin tietää, onko joitakin tiettyjä asioita joita ottaa huomioon ja olisiko joitakin vinkkejä kyseiseen projektiin?

Yritin etsiä searchilla, mutta enpä löytänyt
    Miksi olet vaihtamassa?
    Vakio pakosarjan vaihtaminen toiseen vakiosarjaan, vai jonkun peltisarjan asennus?

Varautua voi ainakin siihen että kuumaa pakosarjaa on ikävä irroitella, mutterit on tod.näk. kohtuu hyvin ruostuneet kiinni, ja luonnollisesti pakosarjan tiivisteet on uusittava. Ittellä jos olisi tuo homma edessä niin suihkisin edellispäivänä vaikka vähän uskonvahvistajaa muttereihin.
    Muttereita kun koittaa auki, niin kannattaa kääntää lenkillä eikä hylsyllä. Silloin pystyt seuraamaan pinnapulttia, ettei se lähde kiertymään mukana. Jos kiertyy niin voi napsahtaa poikki ja niitä on ikävä kaivaa kannesta pois. Jos mutterit ei aukea suosiolla niin ne kannattaa ennemmin halkaista. Uusien mutterien varaaminen voi olla fiksua. Kierrepakka voisi olla hyvä olemassa että saa siistittyä pinnapulttien kierteet.
    Last edited by petrolhead; 15-09-2012, 12:34.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3450
      • Janakkala

Originally posted by petrolhead View Post
      Muttereita kun koittaa auki, niin kannattaa kääntää lenkillä eikä hylsyllä. Silloin pystyt seuraamaan pinnapulttia, ettei se lähde kiertymään mukana. Jos kiertyy niin napsahtaa poikki ja niitä on ikävä kaivaa kannesta pois. Jos mutterit ei aukea suosiolla niin ne kannattaa ennemmin halkaista.
      Itse olen hieman toista mieltä asiasta.
      Minä neuvoisin taasen irroittamaan mutterit/pultit kuusikulmaisella työkalulla (hylsyllä) niin muljaamisen todennäköisyys edes hiukan pienenee.
      En ole vielä kuuna ikuna onnistunut katkaisemaan pinnapultteja vaikka suurin osa lähtee alumiinikansista pinnapultteineen. Joten ei muuta kuin väännä auki vaan.
      Mielelläni näkisin myös sellaisen työkalun jolla voi halkaista mutterin sen ollessa kiini pakosarjan väleissä
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

Comment

• Blizzard030
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 353
        • Kouvola, Finland

Peltisarjan meinasin sinne tuupata

Comment

• petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

Originally posted by Spetke View Post
          Itse olen hieman toista mieltä asiasta.
          Minä neuvoisin taasen irroittamaan mutterit/pultit kuusikulmaisella työkalulla (hylsyllä) niin muljaamisen todennäköisyys edes hiukan pienenee.
          En ole vielä kuuna ikuna onnistunut katkaisemaan pinnapultteja vaikka suurin osa lähtee alumiinikansista pinnapultteineen. Joten ei muuta kuin väännä auki vaan.
          Mielelläni näkisin myös sellaisen työkalun jolla voi halkaista mutterin sen ollessa kiini pakosarjan väleissä
          Niin meinaat että mutterin halkaisutyökalu ei mene M10 pakosarjan mutterin ympärille. Hylsyssä ja lenkissä on ihan samat jutut, 12 kulmainen pyörähtää herkemmin kuin 6 kulmainen, tottakai. Itse olen joitain lenkkejä ja hylsyjä viilannut "matalammaksi" että niillä saa kannasta paremman otteen eikä lipsahda niin herkästi. Vähän vaikea selittää mitä tarkoitan. Se viistetty osa pois hylsyn päästä. Silloin hylsyn/lenkin kantit ottaa mutterin kantaan koko matkalta.

Jos sulla ei ole koskaan pinnapultti ottanut ja kiertynyt poikki niin hyvä homma sinulle. Vaikkapa booritettuun reikään lyöty pinnapultti ei kovin herkästi pyöri auki mutterin mukana. Ei kyllä toisaalta tällaisista asioista kiinnosta väitellä, ei palaakaan.
          Last edited by petrolhead; 15-09-2012, 12:38.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎