Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40B16 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    M40B16 ei käynnisty

    Eli siis otsikon mukainen moottori kyseessä tossa omassa temppuilee, eli tossa alkuviikosta kesken ajon rupesi putkessa paukkamaan, sen jälkeen hyytyi eikä lähtenyt käyntiin, antaa kyllä kipinän, sytytysennakko kohdallaan, jakokohdallaan, bensaa saa, suuttimet aukeaa bensapumppu pummaa kyllä bensaa ihan sylintereille asti, kastelee tosin tulpat samantien. Startatessa ei edes lupaile käynnistyä, uusilla tulpilla kokeiltu. Lähes tulkoon kaikkea mahdollista kokeiltu mutta tulos aina sama, starttata saa mutta ei käynnisty. Apuja tarvitsisi:think

    E: ja vielä mainittakoon että on katiton ja lambdaton versio kyseessä
    E: Vikakoodit kunnossa testerin mukaan kaikki anturit sun muut ok...
    Last edited by Bansku; 05-10-2012, 22:25.
  • janituz
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2008
    • 858
    • nummi-pusula

    #2
    b.paineen säädin kunnossa?
    e46 330da -01
    E46 320d -00
    E30 323i -85 "pommikone"
    Projekti: E30 325i -86
    Projekti: E21 315 -83
    Ex: E30 318i mit m10i -89

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      #3
      En siitä osaa sanoa, mutta ainakin kun alipaine letkun sieltä irroittaa niin rupee käymään vielä huonommin. Tänään siis kuitenkin sai käyntiin kun tarkistin suuttimet, vikaa ei niistä löytynyt, kasasin imusarjan sun muut ja lähti käyntiin. Nyt tosin jos sammuttaa lämppimällä koneella niin joutuu lämä tiskissä sahaamaan käyntiin todella kauan. Tyhjäkäynnillä meinaa sammua mutta kuitenkin viimesillä voimilla kone korjaa tilanteen ja taas käy normaalisti tyhjäkäyntiä, alakiekoille vedättäessä rupeaa röpeltämään ja ihan ylös asti ei kierrä. Lauantaina kuitenkin vielä kierti kun toimi hetken aikaa

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2870
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Bansku View Post
        En siitä osaa sanoa, mutta ainakin kun alipaine letkun sieltä irroittaa niin rupee käymään vielä huonommin. Tänään siis kuitenkin sai käyntiin kun tarkistin suuttimet, vikaa ei niistä löytynyt, kasasin imusarjan sun muut ja lähti käyntiin. Nyt tosin jos sammuttaa lämppimällä koneella niin joutuu lämä tiskissä sahaamaan käyntiin todella kauan. Tyhjäkäynnillä meinaa sammua mutta kuitenkin viimesillä voimilla kone korjaa tilanteen ja taas käy normaalisti tyhjäkäyntiä, alakiekoille vedättäessä rupeaa röpeltämään ja ihan ylös asti ei kierrä. Lauantaina kuitenkin vielä kierti kun toimi hetken aikaa
        Kampiakselin asentotunnistin?:think
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • Bansku
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2011
          • 1493
          • Savo

          #5
          Ehjän arvot antoi joten en usko

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #6
            Originally posted by Bansku View Post
            Ehjän arvot antoi joten en usko
            Kokeilisin silti toisella tunnistimella ihan varmuuden vuoks On kuiteski helppo vaihtaa
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              #7
              Pitäisikö käynnin jotenkin muuttua jos johdon ottaa vaikka irti?
              E: Nyt kävin taas vähän aikaa ajelemassa ekalla starttauksella sahasin ihan pitemmän tovin ei edes luvannut heti kun lopetti starttauksen niin vähän lupaili, toisella starttauksella käyntiin ja pöläytti mustat savut. Kylä ajossa toimi ihan normaalisti siihen asti kun lämmöt nousi normaaliin, sitten rupesi röpöttelemään ja meinasi risteyksiin sammua ellei antanut lenkkaria kunnolla
              Last edited by Bansku; 06-10-2012, 16:21.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Bansku View Post
                Pitäisikö käynnin jotenkin muuttua jos johdon ottaa vaikka irti?
                Riippuu vähän johdosta, esim. sisävalon johto ei juurikaan vaikuta mutta puolan johto vaikuttaa aika paljon.

                Kampiakselin asennontunnistimen johdon irroitus sammuttaa moottorin.
                Olli.

                Comment

                • Bansku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2011
                  • 1493
                  • Savo

                  #9
                  Rupeaa jo vaihtoehdot loppumaan, helvetti

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    #10
                    Itsea rupeaa epäillyttämään ilmamäärämittari tai moottorinohjaus, kun lämpimänä rupeaa temppuilemaan enemmälti, mutta starttaus vielä ihmetyttää miksi niin pitkään joutuu sahaamaan:think

                    Comment

                    • Bansku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2011
                      • 1493
                      • Savo

                      #11
                      Tänään bemari jättikin taipaleelle, sammui siis kesken ajon, ikäänkuin kipinä hävisi, ekan hyytymisen jälkeen lähti kun kaasu pohjassa starttasi pitkän aikaa. Toisen kerran jälkeen ei lähtenytkään enään, muttakun starttasi kaasu pohjassa ja starttauksen kun lopetti niin puputti yhdellä tai kahdella pytyllä vaikka virtoja ei päällä ollut. Kaikki virtavehkeet puhdistettu, kaikki letkut tarkastettu, bensa haisee niin helvetisti kun starttaa. Itsellä rupeaa kohdistumaan noi epäillykset lämpöanturiin, olenko täysin metsässä tämän arvauksen takia? Kun lämpimänä rupeaa vittuilemaan

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        #12
                        Tappelin samalla tavalla oman kanssa kun sen ostin. Ja mulla oli imusarjan alta yks letku murtunut klemmarin juuresta. Tosin vaihdoin silloin ecun, imm, tulpat ym roinaa. Sit kun sain sen letkun korjattua, niin kokeilin vanhoilla osilla ja toimi ihan normaalisti. Eli mulla olis imm ja ecu ylimääräisenä ecu on 1.8 mut käy silläkin ihan normaalisti

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          #13
                          Itsekkin epäilin letkuja, ne kävin tänään viimeksi lävitse kun lämpöanturin vaihdoin, mutta nyt huomasin että virtalukonpohja vittuilee, ja samalla nyt eilisestä mennyt ilmeisesti bensasuodatin tukkoon kun bensaloppui, nyt nimittäin ei pyöri kun ihan pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä jos käyntiin sattuu saamaan, eli suodin ja lukonpohja vaihtoon ja kokeilemaan miksikä meno muuttui, IMM:ää olisin vailla tosiaan, tuota nykyistä on ainakin rukattu. Bemari potkii päähän...

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3166
                            • 47200

                            #14
                            Originally posted by Bansku View Post
                            Itsekkin epäilin letkuja, ne kävin tänään viimeksi lävitse kun lämpöanturin vaihdoin, mutta nyt huomasin että virtalukonpohja vittuilee, ja samalla nyt eilisestä mennyt ilmeisesti bensasuodatin tukkoon kun bensaloppui, nyt nimittäin ei pyöri kun ihan pintakaasulla ja tyhjäkäynnillä jos käyntiin sattuu saamaan, eli suodin ja lukonpohja vaihtoon ja kokeilemaan miksikä meno muuttui, IMM:ää olisin vailla tosiaan, tuota nykyistä on ainakin rukattu. Bemari potkii päähän...
                            paanko postissa tulemaan? ei maksa paljoo, jos tuosta kympin kaks sais?? vai onko liikaa?

                            Comment

                            • Bansku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2011
                              • 1493
                              • Savo

                              #15
                              No en tartte enään kun postimies tänään kuljetti paketin kotiin mikä sisälti imm:än, virranjakajankopan, pyörijän ja kampuranasento tunnistimen. Ja ens viikolla aloitan osien haalimisen tohon m20 koneeseen että sen vois talvella heittää kiinni. Siihen vois olla peltisarjalle ja parille muullekkin pikkuosalle tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎