Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m3 look takaluukku!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wille
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 356
    • Mäntsälä

    e30 m3 look takaluukku!

    elikkäs onko kellään jälkeenpäin tehtyä takaluukku+c-pilari yhdistelmää? ja jos on tai tietää miten sen saa tehtyä niin vinkkejä! mulle on jo tulossa m-sportilta m3 takaluukku!
    E30 325i cabrio
    E21 315
    E70 x5 30xd
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    onko se aidosta kopio???

    kun aito M3 peräluukka on jotain 10cm lyhyempi kuin tavallinen luukka...

    että sitä saa melkoisesti jatkaa että saa sopimaan nätisti.
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • wille
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 356
      • Mäntsälä

      #3
      Joo se on aidosta kopio! mutta jatkaminen ei ole ongelma vaan kun kiinnostais että olisko mahdollista tehdä lasikuidusta semmosta c-pilaria millä sais sen taka luukun siihen sopimaan suoraan aidon näkösesti! siinä c-pilarissa kun on ne neliskanttiset kontin jatkepalat!
      E30 325i cabrio
      E21 315
      E70 x5 30xd

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        ok... mulla ei ole asiata tietoa...
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Originally posted by wille
          Joo se on aidosta kopio! mutta jatkaminen ei ole ongelma vaan kun kiinnostais että olisko mahdollista tehdä lasikuidusta semmosta c-pilaria millä sais sen taka luukun siihen sopimaan suoraan aidon näkösesti! siinä c-pilarissa kun on ne neliskanttiset kontin jatkepalat!
          Kyllä, lasikuidusta on mahdollista tehdä lähes mitä vaan! Ei muuta kuin tekemään. Kerro kokemuksistasi projektit-osiossa! :juo
          ...

          Comment

          • jussituning
            Bimmer Rookie
            • Jul 2004
            • 169
            • Ruukki

            #6
            Paljonkos kustansi tuo luukku...?
            Chevy 2500 6,5td
            Chevy Astro 3.0 td

            Comment

            • wille
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 356
              • Mäntsälä

              #7
              luukun hinta oli 80e! se on sellanen joka liitetään vanhan luukun kanteen! täytys kai kirjottaa tonne projekti osioon joku juttu tosta autosta!
              E30 325i cabrio
              E21 315
              E70 x5 30xd

              Comment

              • Jacek
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 552
                • Helsinki

                #8
                C-pilarin muutos / takaluukku ei ole niin yksinkertaista kun aluksi voisi luulla. Takalokasuojan yläpinta nousee kohti C-pilaria ja tiivistyy takaluukkuun. Alkuperäinen takaluukku on lasikuitua.

                C-pilarin voit unohtaa kuidusta vai mitenkä meinasit kiinnittää liimalasin lasikuituun ?

                Jos todella haluat tehdä sen niin osta c-pilari alkuperäisenä BMWltä. Se tulee suoraan alkuperäisen päälle hitsaamalla mutta joudut myös ostamaan uuden takalasin, takalasin listat (sikakalliit), C-pilarien sisäverhouksen,takaluukun saranat+jouset ja hattuhyllyn jatkopalan. Kalliiksi tulee.

                Tuota alkuperäisen luukun päälle kiinnitettävää luukkua et saa mitenkään toimimaan M3 mallisen C-pilarin kanssa koska takalasi tulee luukun päälle.

                IMHO unohda koko juttu.
                (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                Osia myytävänä

                http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Nyt vois joku heittää vähän väliin sen kuvan miten eroaa e30 ja m3 kori

                  se selventäs aika hyvin tätä
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • tertsunen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1343
                    • JKL

                    #10
                    Originally posted by Jacek

                    Jos todella haluat tehdä sen niin osta c-pilari alkuperäisenä BMWltä. Se tulee suoraan alkuperäisen päälle hitsaamalla mutta joudut myös ostamaan uuden takalasin, takalasin listat (sikakalliit), C-pilarien sisäverhouksen,takaluukun saranat+jouset ja hattuhyllyn jatkopalan. Kalliiksi tulee.
                    Onko saranat ja jouset erilaiset?

                    Josku mallattiin aitoa luukkua tavalliseen ja kaikista tutkijoista se olisi ollut toimiva alkuperäisillä saranoilla, jos pilarit olisi autoon lisännyt.

                    Comment

                    • Jacek
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2004
                      • 552
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by tertsunen
                      Onko saranat ja jouset erilaiset?

                      Josku mallattiin aitoa luukkua tavalliseen ja kaikista tutkijoista se olisi ollut toimiva alkuperäisillä saranoilla, jos pilarit olisi autoon lisännyt.
                      On. Taisitte unohtaa että takaluukun aukko lyhenee huomattavasti. Ei se C-pilari mikään koriste ole vaan siihen kiinnitetään takalasi jonka kallistuskulma on selvästi loivempi kun tavallisen E30 eli sen alareuna tulee myös taemmas.

                      C-pilarin ja takaluukun muuttaminen on niin iso savotta ettei se kannata ellei ole kokonaista M3 korin peräpäätä käytettävissä.
                      (M3 + M3) - M5 = M1 ?

                      Osia myytävänä

                      http://www.btcf.fi/foorumi/viewtopic.php?t=35796

                      Comment

                      • tertsunen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1343
                        • JKL

                        #12
                        Originally posted by Jacek
                        Originally posted by tertsunen
                        Onko saranat ja jouset erilaiset?

                        Josku mallattiin aitoa luukkua tavalliseen ja kaikista tutkijoista se olisi ollut toimiva alkuperäisillä saranoilla, jos pilarit olisi autoon lisännyt.
                        On. Taisitte unohtaa että takaluukun aukko lyhenee huomattavasti. Ei se C-pilari mikään koriste ole vaan siihen kiinnitetään takalasi jonka kallistuskulma on selvästi loivempi kun tavallisen E30 eli sen alareuna tulee myös taemmas.

                        C-pilarin ja takaluukun muuttaminen on niin iso savotta ettei se kannata ellei ole kokonaista M3 korin peräpäätä käytettävissä.
                        Saranathan ovat mallia "kysymysmerkki" ja pilareita mallattiin siihen pahvista, ilmeisesti liian optimistisella asenteella... :lol:

                        Comment

                        • qwe
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 133
                          • espoo

                          #13
                          tässä eroavaisuudet e30/m3
                          vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

                          Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

                          Comment

                          • wille
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 356
                            • Mäntsälä

                            #14
                            kyllä tiedän sen että luukun aukko pienenee noin 10cm alkuperäseen verrattuna! mutta kuka olikaan tekemässä aitoa vastaavaa! vaan jos sais tehtyä siihen alkuperäseen c-pilariin jotkut lasikuitu palat jotka tulis sen luuku etureunan kanssa sopimaan niin ei tulis niin tökerön näkönen kuin että se luukun etureuna olis 5cm korkeemmaalla! ei noin kun kuvan vihreässä autossa!
                            E30 325i cabrio
                            E21 315
                            E70 x5 30xd

                            Comment

                            • Customi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1747
                              • Kymenlaakso

                              #15
                              Ei noiden pilareiden "kuorien" rakentaminen vaikeaa ole,mutta tökerön näköinen se on silti koska lasi jää rumasti sisään ellet vaihda sen kulmaa M3 vastaavaksi?
                              www.customworksfinland.com

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎