Eli saako mistään ostettua uutta takahiekkapeltiä e30 bemariin (87) tai pitääkö ottaa jostain purku autosta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e30 takahiekkapelti
Collapse
X
-
Originally posted by Bensko View PostTon sivun mukaan mulla pitäis olla tuo 88- ylöspäin takapelti, mutta bemarin on vuosimallia -87, eli kait se on vaan tilattava tuo 88- ylöspäin oleva takapelti, koska se näyttää olevan sama mikä on kiini autossa!?E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by HärskiH View PostOnko tuo koko peräpelti ihan vaan pulteilla kiinni vai vaatiiko rälläköintiä ja hitsausta? Itsellä joku vanha omistaja suurentanut pakoputken koloa hiekkapellistä pörinäpöntölle, ja paikkaillut jotain reikää toisessa reunassa peltiä, ja haluaisin näistä eroon
Vaihto:
Pisteet porataan irti ja limisaumat leikataan auki niin että kylkiin jää hieman sitä takanaamaa tähteelle. Kun osa on irrotettu siistitään nämä limisauman kohdat. En tiedä miten kuuluisi tehdä, itse passasin takanaaman kohdalleen lukkopihdeillä ja kiinnitin takaumpiot ja lukkolaitteen. Niistä saa vähän vinkkiä onko osat kohdallaan, osuuko lukko kohalleen jne. Sitten ei muuta kaiken kiinni. Joo, kontin syvennyksissä taisi kanssa olla pisteet jotka on takahelmasssa kiinni. Jos olisin uudestaan tekemässä tota hommaa niin liimaisin enemmän ja hitsaisin vähemmän. Mitään järkeä tuota ei ole paikata vaan vaihtaa kokonaan. Työmäärä on sama siistimisineen, ja lopputulos parempi korroosionkeston puolesta.
Tuossa on pari kuvaa miten itse tupelsin ton pellin: http://petrolhead.kuvat.fi/kuvat/1984BMW316projekti/
Skrollaa melko alas sivua.
EDIT: Tossa on kuva missä sijaitsee se yksinäinen pistehitsi, sekä messinkijuotos. Kuvan tilanteessa se on kojattu liimaamalla.
Jos homman tekee kumminkin hitsaamalla, niin ne messingit pitää putsata huolella pois. Rätisee ja haittaa hitsaamista aivan perkeleesti.
Last edited by petrolhead; 25-11-2012, 13:23.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment