Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 tietoja vailla oon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oggi
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 6
    • Oulu

    E30 tietoja vailla oon?

    Elikkä oisin ostamassa kaverilta e30 325 m50b25 poisa, ja se on tehnyt 2 vuotta sitten siihen koneremontin lähes täydellisen, vanhaa vain männät ja lohkot, männänrenkaat on kyllä uusittu. Mutta tämä kaveri menetti korttinsa ja ei kerinnyt ajaa rempan jälkeen kuin 3km ja sanoi että öljy maistu pirusti nii voiko se olla paikkansa pitävä asia että kaikki autot vie öljyä rempan jälkeen vaa onko joku väärin? Ja auto on nyt seisonu 2 vuotta että uskaltaako tuohon sotkea käsiänsä. Auto alunperin 318, vaihettu sillon joskus 2.5 12venttiilinen kone ja sen jälkeen vaihettu tuo m50b25 mutta ei ole muutoskatsastettu tälle 24venaselle, 12venaselle on. Tarviiko leimalle autoa muokata kovin vai tarviiko olla tekemättä mitään? Ja sen takia kiinnostaa ku auto on pelleiltään käyty läpi 2007 ja maalattu kokonaan sen jälkeen ja hintakaan ei ole päätä huimaava.. Kertokaa ihmiset jotka tiiätte vähääkään! Kiitos ja kumarrus etukäteen!
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    Pysyisin kaukana.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      #3
      Ota nyt ekana huomioon että olet hommaamassa ihan tolkuttoman vanhaa autoa. Jos siinä joku on ehjänmä vielä ni hyvä on.

      Vuosimallista riippuen tuon tekniikan kanssa tarvii olla ABS-jarrut tai sitten ei.
      325i vastaava alusta tarvii olla. Sitten katsuri voi kysyä lippulappuja että näkee mistä autosta tekniikka on peräisin. Hinta jos on sopiva niin mikä vaan kannattaa tietysti ostaa. Vapaa-ajan ongelmia ei tule olemaan tollasen vehkeen kanssa.
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • Harri G
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 9041
        • Iisalmi

        #4
        No minnekkä se moottori sitä öljyä vie rempan jälkeen? Toki menee varmaan enemmän kuin normi öljynvaihdossa, mutta ei kai se pitäisi sitä minnekään hävittää. Kokeile käyntiin ja katso tuleeko sinistä putken päästä. Varmaa on, että joudut sitä enemmän tai vähemmän roplaamaan, eli kannattaa siihen asennoitua että saattaa mennä kynnenaluset kakkaan. Toivottavasti sen saa käyntiin? Selviäis moni juttu jos pääsisi ajamaan.

        Onko 9/86 jälkeen ensirekisteröity -> ABS. Tietysti paha sanoa kun ei yksilöä tiedä, mutta joku 1,5-2k€ alkaa olla maksimi.
        E39 ja E91

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16495
          • Asikkala

          #5
          Leima kylmä ja kone vie öljyä, 500 € max. ja oma kanta tästä autosta lukee ylempänä.

          Comment

          • oggi
            Newbiemmer
            • Dec 2012
            • 6
            • Oulu

            #6
            Tuo abs jarru juttu täytyy kysästä kyllä ja minkä vuotinen se on. Ajateltiin kokkeilla käymään huomenna jos saan metästettyä jostai akun lainaan.. Eli huomenna ilimottelen tuleeko sinistä vai ei. Ja tosiaan sen verran sain lisää selvitettyä että siihen on joku tiheämpi välityksinen perä laitettu paikalleen, oliko joku 4.3?? Että kiihtyy kuulemma aika vikkelää vaa pensa tahtoo maistua. 1000€ tietämillä hinta pyörii ja osista on kaikista kuitit, ja tosiaan on laitettu aikalailla sitä palikkaa niin koneeseen kuin autoon muuallekki, sisustassa kuppipenkit ja katossa oli chek in paneeli, puhu että ei noitakaan oo kovin monessa enää itellä ei mitään tietoa ku en oo ennen bemareita harrastanu, mutta tuohon autoon oon silimäni iskeny aika vahvasti. Korisarja on laitettu ja tosiaan uudestaan maalattu.. Ja se on jo tiejossa että ei oo autoa johon ei jouvvu remppaa tekemään.. Elläessää oo mulla ollu -92 uuvvempaa autoa ollu eikä varmaan tuukkaa olemaan.. Pitempään ollu hakusessa vähä vanhempi ja erinlaisempi bmw. e30, e28 tai e21 ja tuo oisi niin pirun lähelläki..

            Comment

            • Throttle
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2010
              • 793
              • -

              #7
              Pommi. Osta ensin alkuun vaikka hyvä 316i niin opit roplamaan bemareiden kanssa.
              Check panel on kaikissa kuutoskoneissa vakiona.

              Comment

              • oggi
                Newbiemmer
                • Dec 2012
                • 6
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Harri G View Post
                No minnekkä se moottori sitä öljyä vie rempan jälkeen? Toki menee varmaan enemmän kuin normi öljynvaihdossa, mutta ei kai se pitäisi sitä minnekään hävittää. Kokeile käyntiin ja katso tuleeko sinistä putken päästä. Varmaa on, että joudut sitä enemmän tai vähemmän roplaamaan, eli kannattaa siihen asennoitua että saattaa mennä kynnenaluset kakkaan. Toivottavasti sen saa käyntiin? Selviäis moni juttu jos pääsisi ajamaan.

                Onko 9/86 jälkeen ensirekisteröity -> ABS. Tietysti paha sanoa kun ei yksilöä tiedä, mutta joku 1,5-2k€ alkaa olla maksimi.


                Äkkiä selvisiki muutama asia, se on -85 vuotinen nii ei tarvi olla niitä abs jarruja?? Ja alusta on muutettu jo sillon ku on muutoskatsastettu sille 2.5 12venaselle koneelle. Että puhu vähän siihen malliin että jarruja herkistellä ja ajella eka muutama pätkä että alkaa paikat asettumaan paikolleen ja mennä leimalle.. Tietenki lippulappusten kanssa.. Toisaalta oon miettiny että eroaako se m50b25 kone päälleppäin paljoa siihen vanhaan 12venaseen koneeseen jos ei muutoskatastakkaa.. :think

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Leima kylmä ja kone vie öljyä, 500 € max. ja oma kanta tästä autosta lukee ylempänä.
                  Nojaahh vähän oli huonot tiedot, mutta kyl mä ton ny enemmän arvostasin ku 500e. Kun on isot akselit/tolpat kuitenki ja kori on kunnossa niin kyllähän tuo nyt 1000e arvonen vois olla....

                  Comment

                  • oggi
                    Newbiemmer
                    • Dec 2012
                    • 6
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Throttle View Post
                    Pommi. Osta ensin alkuun vaikka hyvä 316i niin opit roplamaan bemareiden kanssa.
                    Check panel on kaikissa kuutoskoneissa vakiona.


                    Sen minä oon päättäny että jos ja kun bemarin laitan nii vähintaan kutoskone saa olla...

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16387
                      • Leppävirta

                      #11
                      m20 ja m50 koneet ei ole laisinkaan samanäköisiä. Googleta vaikka jos ei ole tietoa.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E32 Diamantscwharz 750iL '94

                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16495
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by oggi View Post
                        Toisaalta oon miettiny että eroaako se m50b25 kone päälleppäin paljoa siihen vanhaan 12venaseen koneeseen jos ei muutoskatastakkaa.. :think
                        Eroaa ja paljon, älä edes suunnittele.

                        Comment

                        • Make H.
                          BTCF Member
                          • Jul 2006
                          • 1278
                          • Kokkola

                          #13
                          Originally posted by oggi View Post
                          Äkkiä selvisiki muutama asia, se on -85 vuotinen nii ei tarvi olla niitä abs jarruja?? Ja alusta on muutettu jo sillon ku on muutoskatsastettu sille 2.5 12venaselle koneelle. Että puhu vähän siihen malliin että jarruja herkistellä ja ajella eka muutama pätkä että alkaa paikat asettumaan paikolleen ja mennä leimalle.. Tietenki lippulappusten kanssa.. Toisaalta oon miettiny että eroaako se m50b25 kone päälleppäin paljoa siihen vanhaan 12venaseen koneeseen jos ei muutoskatastakkaa.. :think
                          Eroaa se, mutta eihän toi oo mikään homma muutoskatsastaa jos kori on -85 ja kaikki muu jo muutoskatsastettu vastaan 325i mallia. Eli jos tonnilla irtoaa ja kori on kunnossa niin ostasin jo ihan korin takia jos siitä tykkäät ja korjaukset on asiallisesti tehty. Noita m50b25 patoja nyt saa 500-1000e. Se on vissiin m20-getragilla rakennettu, mutta siihenkin tuo on vähän lyhyt perä kun vakio on 3,73. Toisaalta vaikuttaa seki että mitä edellisessä muutoskatsastuksessa on merkitty otteeseen. Ite tein tekniikanvaihdon 316i, joka oli muutoskatsastettu 325i tekniikalle ja oli merkattu vaan et "vaihdettu vapaastihengittävä 2,5L moottori apulaitteineen". Tuota en muutoskatsastanu m50 tekniikalle koska ei mitään järkee kun tuon verran "hyvät" paperit oli jo valmiina ....

                          Comment

                          • oggi
                            Newbiemmer
                            • Dec 2012
                            • 6
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Eroaa se, mutta eihän toi oo mikään homma muutoskatsastaa jos kori on -85 ja kaikki muu jo muutoskatsastettu vastaan 325i mallia. Eli jos tonnilla irtoaa ja kori on kunnossa niin ostasin jo ihan korin takia jos siitä tykkäät ja korjaukset on asiallisesti tehty. Noita m50b25 patoja nyt saa 500-1000e. Se on vissiin m20-getragilla rakennettu, mutta siihenkin tuo on vähän lyhyt perä kun vakio on 3,73. Toisaalta vaikuttaa seki että mitä edellisessä muutoskatsastuksessa on merkitty otteeseen. Ite tein tekniikanvaihdon 316i, joka oli muutoskatsastettu 325i tekniikalle ja oli merkattu vaan et "vaihdettu vapaastihengittävä 2,5L moottori apulaitteineen". Tuota en muutoskatsastanu m50 tekniikalle koska ei mitään järkee kun tuon verran "hyvät" paperit oli jo valmiina ....

                            Joo eli en mitetikkää enää tuota muutoskatsastamisen pois jättämistä googletin itekki ja nauroin että miten kehtasin kyssyä ees.. Kori on kyllä kunnossa, sisustaki miellyttää itteä paitsi ne hirveet kusilaitu ovipahvit.. Ulkonäköki miellyttää pirusti. Että huomenissa alkaa selviimään paremmin asioita ku kokeillaan käymään sitä, jos sen akun jostai saan..

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9041
                              • Iisalmi

                              #15
                              Mikä laatikko siellä on? Jos on M50 zf niin on aika järkyttävän lyhyt tuo 4.xx perä. On se kyllä M20 laatikonkin kanssa lyhyt. Hermot menee heti kohta kun huutamista kuuntelee. Elä nyt ota itseesi mutta pikaisesti jutuista saa sen käsityksen että vähäsen sätös vehje.

                              Jos oot päällepäin nähny niin ei hirveästi kerro missä kunnossa kori on. Suattaapi olla yhtä mätä paska niinkuin 90% "ruosteettomista". Aika äkkiä näkee jos katsoo lattioitten etukulmat onko mätää.

                              Tutki nyt ainakin se kone että pelittää kunnolla, ei ole möhjää öljykorkin alla, paisarissa on nestettä eikä maitokahvia, ei lämpene jne.

                              Summa summarum. Turhapa sitä on opastaa toista ostaako vaiko eikö. Antaa mennä jos siltä tuntuu. Eikä tuo tonnin vehje nyt niin kallis ole, koppakin noissa alkaa maksamaan noilla papereilla.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎