Auto: Bmw E30 320, -88, 5-lovinen manuaali, ml 92tkm.
Yritin haulla löytää apua mutta en löytänyt tarvittavaa tietoa. Kyseessä on naapurin vanhan rouvan auto, joten saatu tieto voi olla vähän epäselvää... En myöskään tunne bemmiä sen paremmin, joten osaisiko joku auttaa mikä mättää.
Oireena on, että eilen oli kuulemma kytkin alkanut tuntua oudolta ja vaihteet ei meinannut mennä silmään ja tänään kytkin ei toiminut enää juuri ollenkaan. Koska jarrunesteet oli oikein reilusti alle alarajan ajattelin, että siellä kytkinpiiri hörpännyt ilmaa. Lisäilin nesteet maksimiin ja ilmasin sitten kytkinpiiriä ja sieltä tuli ilmaa enempi kuin reilusti. Ilmattiin tuota nyt sitten sen verran, ettei tuollasta ilmamäärää voi tuossa piirissä yksinkertaisesti olla eli piirin on vuodettava jostain. Ilmausprojektin jälkeen kytkinpoljin ei enää nouse ylös vaan jää pohjaan.
Pidempiaikaisena vikana on kuulemma ollut, että jarrunestettä katoaa säiliöstä eikä missään näy mitään vuotoa, ei edes autotallin lattialla, jossa auto majailee koko ajan. Loppuviimein huomasin, että polkimen viereinen suojamuovi tai oikeammin sen suojan päällä oleva vaahtomuovi on aivan jarrunesteessä, joten mikä siellä vuotaa? En viitsinyt tuossa ulkona pakkasessa alkaa tutkimaan sen enempää asiaa vaan ajattelin kysyä ensin apuja täältä.
Yritin haulla löytää apua mutta en löytänyt tarvittavaa tietoa. Kyseessä on naapurin vanhan rouvan auto, joten saatu tieto voi olla vähän epäselvää... En myöskään tunne bemmiä sen paremmin, joten osaisiko joku auttaa mikä mättää.
Oireena on, että eilen oli kuulemma kytkin alkanut tuntua oudolta ja vaihteet ei meinannut mennä silmään ja tänään kytkin ei toiminut enää juuri ollenkaan. Koska jarrunesteet oli oikein reilusti alle alarajan ajattelin, että siellä kytkinpiiri hörpännyt ilmaa. Lisäilin nesteet maksimiin ja ilmasin sitten kytkinpiiriä ja sieltä tuli ilmaa enempi kuin reilusti. Ilmattiin tuota nyt sitten sen verran, ettei tuollasta ilmamäärää voi tuossa piirissä yksinkertaisesti olla eli piirin on vuodettava jostain. Ilmausprojektin jälkeen kytkinpoljin ei enää nouse ylös vaan jää pohjaan.
Pidempiaikaisena vikana on kuulemma ollut, että jarrunestettä katoaa säiliöstä eikä missään näy mitään vuotoa, ei edes autotallin lattialla, jossa auto majailee koko ajan. Loppuviimein huomasin, että polkimen viereinen suojamuovi tai oikeammin sen suojan päällä oleva vaahtomuovi on aivan jarrunesteessä, joten mikä siellä vuotaa? En viitsinyt tuossa ulkona pakkasessa alkaa tutkimaan sen enempää asiaa vaan ajattelin kysyä ensin apuja täältä.
Comment