Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua vanteiden sovittamiseen e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john deer
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 118
    • Virrat/Tampere

    Apua vanteiden sovittamiseen e30

    Tuli tossa hommattua Artecin RB vanteet elikkäs borbet A:n kopiot tohon 320 cabrioon. Vanteet on 16x9 tuumaa ja ET15. Etuvanteiden kanssa tuli ongelmia, sillä vanteet ottaa kiinni jarrusatulaan. Taakse vanteet meni heittämällä. Olisko teillä hyviä vinkkejä/neuvoja miten nuot kyseiset vanteet sais sopimaan tohon bimmeriin? Nettiä selaillessa (www.e30.de, www.mobile.de) oon huomannu, että tuollaiset artecin tai borbetin vanteet ompi aika monessa saksan bimmerissä, eessäkin 9 tuumaset! Kaiken kukkuraksi nämä ostamani vanteet on joskus ollu e30, sillä sain e30 pultit mukaan kaupan teossa. Mitä pitäs tehä? Olisko mahdollista saada pienempiä satuloita vai pitääkö rälläkällä "hioo" nykyisiä. Levityspalat?
  • kotkavaara arttu
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 142
    • Rauma

    #2
    Cnc

    CNC-koneistan sulle tuollaiset spacerit pultteineen, jos kiinnostaa. Varmaan ollut 316:ssa enne, jos on sopinut.
    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      Mitkäs kummit sulla on noilla? Oisko mahdollista että heittäsit kuvia kun on paikoillaan, tuleeko ne kuinka samaan linjaan (etu- ja takavanteet)?
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1310
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Jonsku
        Mitkäs kummit sulla on noilla? Oisko mahdollista että heittäsit kuvia kun on paikoillaan, tuleeko ne kuinka samaan linjaan (etu- ja takavanteet)?
        Tuskin tulee kovin samaan linjaan. (takaa passelit ja edestä yli tai toisinpäin) kaiken järjen mukaan.
        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          #5
          Originally posted by john deer
          Tuli tossa hommattua Artecin RB vanteet elikkäs borbet A:n kopiot tohon 320 cabrioon. Vanteet on 16x9 tuumaa ja ET15. Etuvanteiden kanssa tuli ongelmia, sillä vanteet ottaa kiinni jarrusatulaan. Taakse vanteet meni heittämällä. Olisko teillä hyviä vinkkejä/neuvoja miten nuot kyseiset vanteet sais sopimaan tohon bimmeriin? Nettiä selaillessa (www.e30.de, www.mobile.de) oon huomannu, että tuollaiset artecin tai borbetin vanteet ompi aika monessa saksan bimmerissä, eessäkin 9 tuumaset! Kaiken kukkuraksi nämä ostamani vanteet on joskus ollu e30, sillä sain e30 pultit mukaan kaupan teossa. Mitä pitäs tehä? Olisko mahdollista saada pienempiä satuloita vai pitääkö rälläkällä "hioo" nykyisiä. Levityspalat?
          Sinuna hioisin jarrusatulasta materiaalia pois.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Ja mitä enemmän, sen parempi. Ei sitten ota varmasti kiinni.

            Comment

            • Damien83
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 527
              • Seinäjoki

              #7
              Originally posted by Hanza
              Sinuna hioisin jarrusatulasta materiaalia pois.
              Itse en menisi jarrusatulan seinämävahvuutta ohentamaan, vaikka se ei todennäköisesti olekaan se ensimmäinen paikka mistä sylinterit pettävät mutta silti...

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1520
                • TaNpere

                #8
                Originally posted by Hanza
                Sinuna hioisin jarrusatulasta materiaalia pois.
                tuota samaa ehdottelisin itsekkin. on tullut moneen autoon jo tehtyä satulan ohennus kun vanteet ottanut kiinni.... joskus jotunut ottaan aika paljonkin pois eikä siitä mitään haittaa oo ollut

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • john deer
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 118
                  • Virrat/Tampere

                  #9
                  Joo kiitoksia vastauksista!!

                  Mitkäs noi spacerit oikein on? Levityspalat? Mitenkäs ne käytännössä toimii? Semmoset kyllä vois olla hyvät. Katsastussedät ei varmaankaan niistä tykkää. Tuleeko ne napaan kiinni vai pelkästään vaan vanteen ja navan väliin?

                  Comment

                  • kotkavaara arttu
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2004
                    • 142
                    • Rauma

                    #10
                    Spacerit. Next.
                    Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                    Comment

                    • kotkavaara arttu
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2004
                      • 142
                      • Rauma

                      #11
                      Spacerit ei tullut viimeks kuvaa.
                      Fuck the fuel economy! Sulzer & Sumitomo

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        #12
                        miten on muuten mahdollista, että tollasella et:llä olevat vanteet ottaa kiinni E30 jarrusatulaan?!? jos toi et on oikein nii vanteenhan pitäis tulla reilusti lokarin ulkopuolelle.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Juhanik
                          BTCF Member
                          • Mar 2003
                          • 531
                          • Oulu

                          #13
                          Mulla on Brock B1 9*16" et15 Joka kulmassa ja ei ota kiini jarrusatulaan, mutta ei oo kyllä liikaa tilaakaan. Olen kyllä kuulut että joku on ite ottanut satulasta tavaraa pois!
                          -Raha ei tuo kateutta, kateus pitää ansaita...-

                          Bmw E36 328 ///M-sport Cabrio http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=156450

                          http://www.jk-import.net

                          -Member of BTCF-Sauna Team-

                          Vikakoodin lukua Oulussa

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            ...ja joka katsastuksella toivoo että inssi ei huomaa.

                            Comment

                            • john deer
                              BTCF Member
                              • Aug 2004
                              • 118
                              • Virrat/Tampere

                              #15
                              Ottaa ne kiinni ku on isot satulat ja puolat kaartuu vanteissa sisäreunaa kohti. ET on kyllä 15. ET pitäs olla jotain 5 niin sitte ei ottais enää satuloihin. En sitten viittiny ruveta kikkaileen ja pistin vanteet kiertoon.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎