Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325i Touring Euro2 kylmäkäynnistys säätöjärjestelmä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sir_Eetu
    Newbiemmer
    • Jan 2009
    • 19
    • Joensuu

    E30 325i Touring Euro2 kylmäkäynnistys säätöjärjestelmä

    Moro,

    En löytänyt kovin helposti tietoa kyseisestä aiheesta. Eli E30 325i bemussani on oletettavasti liitteen mukainen kylmäkäynnistys säätöjärjestelmä. Löytyiskö joltain asennusohjeet kyseiselle järjestelmälle? Yksi säätimestä lähtevä ohut kumiletku (letkussa valkoinen pyöreä muovisäädin) on irti ja kuvan mukaan näyttäs menevän jonkinmoiselle T-liittimelle. En vaan löytänyt moista liitintä lyhyellä etsinnällä. Alla kuvassa osoitettu punaisella nuolella letku, joka on irti.



    Click image for larger version

Name:	Capture.JPG
Views:	1
Size:	21.5 KB
ID:	4847705

    Ymmärrykseni mukaan tolla Euro2 hässäkällä ei tee yhtään mitään joten voisi tietty ottaa koko systeemin pois. Pitäis vaan saada vinkkiä, et mitä uskaltaa mennä repimään konehuoneesta pois ettei poista liikaa tavaraa.

    Kiitos.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Mikä helvetti se tuo on

    Comment

    • MikeDry
      BTCF Member
      • May 2006
      • 6206
      • Helsinki

      #3
      Itse en ole kyllä nähnyt tälläistä ikinä, tai en ainakaan muista:think:think
      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

      Comment

      • shakes
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 2870
        • Lahti

        #4
        Mulla oli cäbissä tämmöinen systeemi kun se mulle tuli...Tuossa keväällä nykäsin koko paskan johtoineen pois. Ilmeisesti sitä ei ollu kytketty mitenkään, sillä irrotin ainoastaan tulipeltiin tulevan relelaatikon tms. ja johdotukset (pluskaapeli akulle + jotain muuta)
        E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
        E30 328i Projekti '88
        E61 523i '08

        EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

        Comment

        • Sir_Eetu
          Newbiemmer
          • Jan 2009
          • 19
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by shakes View Post
          Mulla oli cäbissä tämmöinen systeemi kun se mulle tuli...Tuossa keväällä nykäsin koko paskan johtoineen pois. Ilmeisesti sitä ei ollu kytketty mitenkään, sillä irrotin ainoastaan tulipeltiin tulevan relelaatikon tms. ja johdotukset (pluskaapeli akulle + jotain muuta)
          Nähtävästi näitä säätöjärjestelmiä on sähköistä ja mekaanista versiota. Sulla ollu varmaan sähköinen, jos piuhoja menny akulla saakka. Itsellä näyttäs olevan täysin mekaaninen. Täytynee vaan ruveta arpomaan, mitä ottas pois ja tukkia vaan kaikki mahdolliset avonaiset putket.

          Comment

          • Sir_Eetu
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 19
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Mikä helvetti se tuo on
            Elikkäs kyseessähän on erityisesti Saksan maalla näihin autoihin lisätty säätöjärjestelmä päästöjen pienentämiseksi. Kun auton katsastaa kyseisen järjestelmän kanssa, niin autovero on huomattavasti halvempi ja Saksassa suurissa kaupungeissa autoissa tulee olla vihreät tarrat tuulilasissa, jotta autolla voi ajaa keskustan alueella. Ja esim tuohon minun autoon tuota kyseistä vihreää tarraa ei olisi saanut ilman tätä Euro2 kylmäkäynnistys säätöjärjestelmää. Mutta Suomessa kun noita ei taida tarvita, niin joutaa pois.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎