Announcement

Collapse
No announcement yet.

jousilautanen laho takana..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nou_jap_crap
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 18
    • Tuusula

jousilautanen laho takana..

terve,
    jousia vaihtaessa huomasin kuskin puolen jousilautasen olevan mätä..
    (muitten ruoste kohtien lisäksi tietysti)

tai oikeastaan lautasen sisäosa on puoliksi syöpynyt pois eli tappi joka pitää jousen yläpään paikallaan on vaan toiselta enää kiinni

en ole peltiseppä, mutta arvelen vittumaiseksi korjauksen?

koska kyseessä on niinkin erikoinen malli kuin 316i joka tosiaan muutoinkaan ole mikään helmi niin...paaliinko laitetaan

nimierkillä pikku fiksillä kesäauto
    E30 325 touring
    LAGUNENGRUEN METALLIC
  • Harri G
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 9041
    • Iisalmi

No sehän pitää vaihtaa se jousilautanen. Olikohan se pistehitseillä kiinni, tämmöinen mielikuva mulla on. Osan saa motonetistä tai sitten teet itse niinkuin minä tein. Sehän on vaan pyöreä peltilätkä, jossa keskellä tappi. En välttämättä tuon takia laittais paaliin
    E39 ja E91

Comment

• Guest's Avatar

Originally posted by Harri G View Post
      No sehän pitää vaihtaa se jousilautanen. Olikohan se pistehitseillä kiinni, tämmöinen mielikuva mulla on. Osan saa motonetistä tai sitten teet itse niinkuin minä tein. Sehän on vaan pyöreä peltilätkä, jossa keskellä tappi. En välttämättä tuon takia laittais paaliin
      tai kaivat jostain rumpujarrulisen takakynkän kympillä ja vaihdat. Mutta ei se sähköliimallakaan ole kaksinen homma korjata.

vai siis ylempikö on mätä?

Comment

• petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

Paaliinhan se kannattaa laittaa kyllä, siitä nyt ei liene epäselvää. Mutta kerrotko onko korin vai tukivarren jousilautanen mätä niin osataan neuvoa enemmän.

Harri, mitä osaa saa Motonetistä?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• nou_jap_crap
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 18
          • Tuusula

joo korin lautanen kyseessä.
          E30 325 touring
          LAGUNENGRUEN METALLIC

Comment

• petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

En tiedä miten ylälautanen on kiinni aisan pohjassa, eniten näyttää siltä kuin se olisi jollain pienillä niiteillä siihen vedetty. Joka tapauksessa se irtoaa kuten pistehitsattu osa. Ne jännät pisteet siitä alapinnasta poraa auki ja sitten lautasen yläpuolelta (aisan kyljestä) poraa ne neljä pistehitsiä pois. Todennäköisesti aisakin on sen alta mätä. No, korjaat sen ja kiinnität uuden jousilautasen. Maalaat koko komeuden sisältä ja ulkoa ja lautasen tulpasta kotelosuojaa sisään niin että riittää.

Jos kuvia tykkää katella niin mun projektikuvissa on muutama räpsy jousilautasten vaihdosta ja korin korjaamisesta siitä lautasen alta/ympäriltä.

Polttoainetankkihan siinä tuo lisäjännityksen hommaan, vaikka onkin kuskinpuoli ettei huohottimet ja tankkausputki menekään vierestä.
            Last edited by petrolhead; 26-05-2013, 22:21.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• nou_jap_crap
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 18
              • Tuusula

Originally posted by petrolhead View Post
              ...Jos kuvia tykkää katella niin mun projektikuvissa on muutama räpsy jousilautasten vaihdosta ja korin korjaamisesta siitä lautasen alta/ympäriltä.
              joo tattis.
              ai mut tää autohan muuten kävi siellä teidän tallin nosturillakin lopputalvesta arvioitavana
              E30 325 touring
              LAGUNENGRUEN METALLIC

Comment

• Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

Originally posted by petrolhead View Post
                Harri, mitä osaa saa Motonetistä?
                Jousilautasta. Näin minulle ainakin kerrottiin. Tuossa myös kuva omasta tekeleestä

E39 ja E91

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎