Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ylläpito hautaan saakka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ReiluReiska
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 44
    • Nasaretista muutto Hell sinkiin :)

    E30 ylläpito hautaan saakka

    E30 318i -90 touring M40 1.8 automaatti

    Muijelis maijelis sanoo että hänen autonsa näyttää niin kauniilta keulasta (tykkää muotoilusta), että ei hän halua välttämättä uudempaa ostaa, joten ollaan sitten koitettu pitää autoa kunnossa, niin että minä korjaan ja hän maksaa osat. Hän ei halua autostaan luopua vaikka olisi kyllä varaa ostaa vaikkapa 10 000e auto ihan käteisellä. Sen takia olenkin koittanut ruostesuojata ahkerasti ettei kori mätäne kun aika vähäruosteinen yksilö ulkoisesti sattuu olemaan tuo 23v auto ja vahattuna näyttää ihan hyvältä.

    Mutta kuinka kauan on järkevää ylläpitää autoa, jonka arvo on EHKÄ 500-1000e väliltä tällä hetkellä? En ole seurannut pyyntihintoja, mutta varmasti aivan pohjalukemissä ikänsä takia vaikka on nyt juuri katsastettu ja yleisesti näkee että on hyvin pidetty ikäisekseen? Jos kone kilahtaa pahasti eikä kannata korjata, niin mitä mahtaa maksaa M40 vaihtokone ja mistä sellaisen voi ostaa? Tai mitenköhän automaattilaatikoita löytyy suomesta ja uskaltaako niitä ostaa oikeasti?

    Ehkä noin 10v sitten koneelle on taidettu tehdä mahdollisesti nokka-akseli remppa. Täytyy vielä kaivaa kuitteja esiin ja tarkistaa, mutta jotain suurempaa kuitenkin. Parempi puolisko kun käyttää todellisuudessa bemuaan aika vähän, joten reilu 4000km tulee kilsoja mittariin vuodessa. On meillä siis kaunis pihakoriste parkkipaikalla.

    ...Kuitenkin, tällämenolla bemu on hänellä vielä 50v päästäkin. Kun hän kuolee, niin sitä käytetään sitten hänen arkkunsa kuskaamiseen ja bemu varmaan haudataan hänen viereensä omalla hautakivellä.

    ... niin että avatkaa hieman silmiäni että mitä maksaa kyseisen auton ylläpito kun pitäisi suurempia komponentteja kunnostaa eli moottoria ja vaihdelaatikkoa?
    "Bob the builder... can we fix it... yes we can!"
  • 525iiäxä
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1855
    • Lappeenranta, Finland

    #2
    Jos toinen vaihtoehto on se kymppitonnin auto, niin sillä rahalla saattohoidat tuon varmasti loppuun asti. Ruoste on se paha, se torppaa kaiken jos saa vallan. Tekniikkaan löytyy palikkaa varmasti. Äkkiseltään vois arvioida, että laatikon saa parilla sataa eikä konettakaan kannata välttämättä ruveta korjaamaan jos pamahtaa, jostain vaihtomylly nokalle, ehjän saa varmasti alle 500e.

    Jos oikein haluaa panostaa, niin Saksasta haet samanlaisen varaosapeliksi.


    Volvo V70 2.4T -02
    E30 323i -84 (taas)

    Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      #3
      Ja 50v päästä alkaa ehjät M40 vaihtokoneet olla kiven alla, eli kannattanee nyt jo ostaa pari. Upotat molemmat tynnyriin varastorasvaan

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎