Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 turbon pakoputki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannuhuoleton
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 72
    • Tre

    E30 turbon pakoputki

    Miten olette saaneet mahtumaan/toteuttaneet pakoputken e30:een? Itsella 3" putki ja meinaa huonosti mahtua eli ei juuri maavaraa...
    Olisiko kuvia laittaa niin saisi mallia miten vähän parannella ettei keräisi kaikkia kaivon kansia...
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Originally posted by Jannuhuoleton View Post
    Miten olette saaneet mahtumaan/toteuttaneet pakoputken e30:een? Itsella 3" putki ja meinaa huonosti mahtua eli ei juuri maavaraa...
    Olisiko kuvia laittaa niin saisi mallia miten vähän parannella ettei keräisi kaikkia kaivon kansia...
    No on ainakin iso rööri. Yhteen kohtuullisen matalaan muuteltiin putkistoa joka oli jonkun omavalmiste. Ei kai siinä oo muuta kun kattoo edestä aloittaen että kaikki on mahollisimman korkealla ja fiksuilla kiinnityksillä. Kyllä mä sain 2 1/2" istumaan niin ettei siitä ekana raavi :think



    PS: Se laatikon päästä putkeen menevä kannatin ei ole turhaan siellä. Vaikka se joka toisesta puuttuukin..
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • 2bar..ahhh
      BTCF Honorary Member
      • Nov 2004
      • 3351
      • haapavesi

      #3
      ite mankeloisin sen putken läjään silleen ettei tilavuus muutu.
      €34 M5 pelastetaan museoinnilta

      Comment

      • MikeDry
        BTCF Member
        • May 2006
        • 6205
        • Helsinki

        #4
        Itse lyhentäisin sitä down pipeä jos haluut ylös päin, on pikkasen helpompaa ja sitten kiinnikkeet uusiksi. Joko se roikkuu tai sitten tuo down pipe on liian pitkä ennen kuin kääntyy auton alle
        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

        Comment

        • Jannuhuoleton
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 72
          • Tre

          #5
          Originally posted by Sädde View Post
          Itse lyhentäisin sitä down pipeä jos haluut ylös päin, on pikkasen helpompaa ja sitten kiinnikkeet uusiksi. Joko se roikkuu tai sitten tuo down pipe on liian pitkä ennen kuin kääntyy auton alle
          Tuo on varmaan se ongelman ydin kun putkea tarkemmin tutkin, putki osuu maahan heti downpipen jälkeen ja toinen ongelmakohta on keskivaimennin. Pitänee pätkästä tuo pipe ja vaihtaa pienempi keskipönttö...

          Comment

          • MikeDry
            BTCF Member
            • May 2006
            • 6205
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Jannuhuoleton View Post
            Tuo on varmaan se ongelman ydin kun putkea tarkemmin tutkin, putki osuu maahan heti downpipen jälkeen ja toinen ongelmakohta on keskivaimennin. Pitänee pätkästä tuo pipe ja vaihtaa pienempi keskipönttö...
            Joo mulla oli ongelma että siitä se suora kohta juuri ennen kuin kääntyy auton alle, liian pitkä. Keskiivaimennin, se joko roikkuu tai sitten liian iso, toinen oli juuri tuo keskivaimennin ongelma. Siihen vaimentimen reunaan tekee rampit.....Tää on vähän vaikea selittää, mutta ettei jää pykälää ja nostaa ylös päin jos mahtuu
            Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
            Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

            Comment

            • billy
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2012
              • 1052
              • Finland

              #7
              Originally posted by Jannuhuoleton View Post
              Tuo on varmaan se ongelman ydin kun putkea tarkemmin tutkin, putki osuu maahan heti downpipen jälkeen ja toinen ongelmakohta on keskivaimennin. Pitänee pätkästä tuo pipe ja vaihtaa pienempi keskipönttö...

              Montako vaimenninta meinaat laittaa? ei se tartte kuin yhden vaimentimen ahtimen lisäksi vai onko katinpaskan kuoret pakollinen?

              Comment

              • Jannuhuoleton
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 72
                • Tre

                #8
                Originally posted by billy View Post
                Montako vaimenninta meinaat laittaa? ei se tartte kuin yhden vaimentimen ahtimen lisäksi vai onko katinpaskan kuoret pakollinen?
                Tuossa on keskipönttö ja takapönttö ihan sen takia ettei äänet karkaa liian koviksi. Ja tiesti hyvin virtaava katti

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎