Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ovenlukko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    E30 ovenlukko

    Elikkäs piti tuossa yksi ilta vaihtaa kuskinoven lukko repsikan oveen ja päinvastoin..

    Vaan kysymys kuuluu että millanen kumikäsi(tm) tohon hommaan tarvitaan, touringissa on ainakin ovessa peltiä just sen lukon kohilla niin paljon kun laki sallii, semmonen yksi ~1" reikä about niillä kohdilla on mistä sormensa saa just sisään, muuten seuraavat reijät löytyy lasinnostimen kohdilta.
    Ei mun puupökkelökädet tonne taivu millään

    Jotain vinkkejä vaihtoon?
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    ot. Mutta kirjoita sitten joku juttui miten homma toimi kun saat sen vaihdettua. kun itselläni pitäis kans lukko vaihtaa... ja en ole viellä jaksanut edes katsoa sitä...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Originally posted by jmp2002
      ot. Mutta kirjoita sitten joku juttui miten homma toimi kun saat sen vaihdettua. kun itselläni pitäis kans lukko vaihtaa... ja en ole viellä jaksanut edes katsoa sitä...
      Tarvinnee tänään tulla duuniin kattelemaan mitenkä ton sais vaihdettua, vittumaiselta se näytti kun yksi aamu tuossa sitä tutkailin..
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Ei kukaan?

        Meinaan EI voi ymmärtää miten toi pitäs saada vaihdettua, sormet ylettyy ehkä just ja just sinne lukkopatruunalle.. sillä tosin että on käsi ihan verillä kun sen tunkee sähkönostimen ratteiten läpi väkisin kaksin käsin sinne.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4320
          • Turku

          #5
          Eikö sitä levyä, joka pitää sylinteriä paikallaan saa vivuttua millään meisselillä esimerkiksi? Sehän aukeaa auton etuosaan päin.

          Ja kun vaihdat sylinterit päittäin, niin kannattaa kääntää se vipu sylinterin takaosassa 180 astetta. Se on kiinni 2-3 mm sokalla.

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            #6
            Originally posted by jani73
            Eikö sitä levyä, joka pitää sylinteriä paikallaan saa vivuttua millään meisselillä esimerkiksi? Sehän aukeaa auton etuosaan päin.
            Ja E34:ssa ainakin on ovessa ovaalinmuotoinen tulpattu reikä juuri tuota levysokan irroitusta varten.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Originally posted by Leka
              Ja E34:ssa ainakin on ovessa ovaalinmuotoinen tulpattu reikä juuri tuota levysokan irroitusta varten.
              E30:ssä semmonen 1" reikä.. valon saaminen oli ongelma tuonne, sokkona ei viittinyt hirveästi rempoa ettei lähde muuta roinaa mukaan.

              Mutta nyt on lukkopesä ehjätty, taas rokkaa, eikä tarvi kulkea repsikan ovesta aina avaimen kanssa.

              Edelleen ihmettelen miten joku voi käden saada tonne niin että sormituntumalla tutkii missäpäin mitäkin on, ei mun hennot kädet sinne mahtunut kuin runnomalla, käsivarret on sen näköisetkin kyllä sitten.

              Sen sokan takaisin laittaminenkin vaati vähän askartelua juuri tuon käden mahtumisongelman (tm) vuoksi, napakkaa rautalankaa pätkä, sillä se hollille ja rukarilla sitten siitä pienestä reijästä paikoilleen kammeten.
              2,5h meni urakkaan tupakkitaukoineen + pienen netinselaamisen mukaanlukien.

              Vittumainen homma varsinkaan jos ei ole oikeita työkaluja tuohon, ja sen takia ei kiinnosta rakentaakkaan mitään parempaa kuin tuo hätäpatentti jonka hitsasin siihen sokkaan, koska ei näitä joka päivä tule vaihdeltua
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Jos E30:ssä on yhtään samanlainen sydeemi kuin E23:ssa, niin silloin on järkevintä ottaa etuoven lasi kokonaan pois. Eli lasi irti ja sen jälkeen myös lukon puoleinen sivulasintiiviste urastaan ja sen jälkeen lukon puoleinen lasinohjain.

                Lasinohjain (johon tiiviste tulee omaan uraansa), on sellainen peltilämiskä ja on kiinni ainakin E23:ssa yhdellä M5 tai M6 pultilla. Sen jälkeen lukonkin näkee paremmin ja käsikin sopii, ainakin sinnepäin.

                E23:n lasinohjainkiskossa on vielä sellainen peltilevy siinä lasinohjaimessa, suoraaan lukon edessä, joten ainakaan siinä ei näe edes koko lukkoa ilman ko. operaatiota.

                t: Timo

                Comment

                • Matti_83
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2004
                  • 491
                  • Korpilahti

                  #9
                  Itse otin lukkopesät pois molemmista e30 ovista pitkillä kärkipihdeillä, eikä ollu mitään ongelmia takaisin laitosta ei tosin ole tietoa miten olisi onnistunu pihdeillä.
                  BMW E38 730 manuaali
                  ex E30 318i -91 cabrio

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #10
                    Originally posted by tihuovin
                    Jos E30:ssä on yhtään samanlainen sydeemi kuin E23:ssa, niin silloin on järkevintä ottaa etuoven lasi kokonaan pois. Eli lasi irti ja sen jälkeen myös lukon puoleinen sivulasintiiviste urastaan ja sen jälkeen lukon puoleinen lasinohjain.

                    Lasinohjain (johon tiiviste tulee omaan uraansa), on sellainen peltilämiskä ja on kiinni ainakin E23:ssa yhdellä M5 tai M6 pultilla. Sen jälkeen lukonkin näkee paremmin ja käsikin sopii, ainakin sinnepäin.

                    E23:n lasinohjainkiskossa on vielä sellainen peltilevy siinä lasinohjaimessa, suoraaan lukon edessä, joten ainakaan siinä ei näe edes koko lukkoa ilman ko. operaatiota.

                    t: Timo

                    Kuten sanottua niin tossa E30 touringissa oli AIVAN ERILAINEN toi ovensisäpelti kun vrt. entiseen E30 cabrioon.. siinä homma ois ollu parinminuutin nakki, mutta tuossa oli peltiä jostain kumman syystä aivan järkyttävästi edessä.
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎