Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kevennys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    E30 Kevennys.

    Paljonkos tuollaista E30 pystyy keventämään normaali käyttöä ajatellen. Kevennys on halvin keino lisätä suoritus kykyä... Eli taka kontin verhoilu ja sisä matot, takapenkki ja äänieristeet. Mitäs muuta?
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3059
    • Suomi

    #2
    eikös siitä voi ottaa niin paljon palikkaa pois kun mielii ja laitella kuituosia ja pleksejä tilalle..miten körttiläisellä pelillä sitä sitten haluaa ajella normaali käytössä.. ja jos jonkun 100 kiloa saat pois niin ei paljon näy, varsinkin jos on 325i tms. tehokkaampi vehe. Kannattaa hiukka punnita niitä osia ja miettiä hyöty vs. haitta kerrointa...voithan laskea autolle kiihtyvyyden maks. arvot entisellä painolla ja hiukka keveämmällä ..et paljonko sieltä lähtee sekunnin kymppejä pois. Kaikki on sitten menetetty kun kaveri tulee etupenkille juomaan kaljaa...tietysti jos se penkki enää on siellä..

    En itse vaivais päätäni katukäyttöön...jos ei ihan kunnon puhasta katuohjusta olla tekemässä..
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • spu
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 528
      • Tampere

      #3
      No tuolta ffp:n sivuilta katselin, mutta tässä taitaa olla painavimpia..
      - akku pienemmäksi
      - kaikki äänentoistovekottimet pois
      - vararengas & tunkki
      - konepelti,takaluukku, lokasuojat ja kojelauta vaikka hiilikuidusta
      - pleksilasit
      - puskurit lasikuidusta

      ja tietenkin joulukinkun syönnin jälkiäisiksi kannattaa aluksi lähteä keventämään itse kuskia

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        rst pakosarja ja putki, kaikki verhoilut pois ja tilalle hiilari tai kuitu, alumiinilohkoinen 4 syl kone, kevyet vanteet, kilpaiskarit (onkonenyt magnessiumia vai alua), pienet kynäjouset.
        Koneesta myös keventää kaiken.

        Comment

        • Doni
          Moderator
          • Sep 2004
          • 2841
          • Kyrsälä

          #5
          Kaikki pultit jotka on vähemmän tärkeitä, niin poistaa ne tai poraa niihin reijän keskelle

          Näin teki eräs mies moottoripyörällensä kun ei keksinyt mistä keventäisi lisää.
          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

          Comment

          • Calypsocoupe
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 2932
            • Vihti

            #6
            Monesti on tullut vastaan hokema, että yksi pyörivä kilo vastaa neljää staattista kiloa.. Eli vauhtipyörä, kardaani, pyörät olisi mun listalla.
            - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

            Comment

            • f1zz
              GTi:stä tuttu
              • Sep 2003
              • 1469
              • Veikkola

              #7
              Originally posted by Doni
              Kaikki pultit jotka on vähemmän tärkeitä, niin poistaa ne tai poraa niihin reijän keskelle

              Näin teki eräs mies moottoripyörällensä kun ei keksinyt mistä keventäisi lisää.
              Juu onhan noita konsteja Samalla voi vaihtaa kaikki esim m8 pultit m6 kantasiin m8 pultteihin jne.. jne.. tolla saa jo monta sataa grammaa ku käy kaikki läpi.

              Sitten vielä lisäisin että ovethan voi tehdä kokonaan lasikuidusta. ottaa vain muotit molemmin puolin ja vahvistaa vaikka alumiini latalla. Tosin turvakaaret ei olisi paha idea ton jälkeen..

              Comment

              • BestMotorWith
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 382
                • Hämeenlinna

                #8
                Ja ne kaaret pitäis tietysti olla todella kevyet vaikka alumiinia..
                If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                Comment

                • Vega_
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 888
                  • Kokkola

                  #9
                  tulee halvemmaks lisätä tehoa!

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 9942
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by spu
                    No tuolta ffp:n sivuilta katselin, mutta tässä taitaa olla painavimpia..
                    - akku pienemmäksi
                    - kaikki äänentoistovekottimet pois
                    - vararengas & tunkki
                    - konepelti,takaluukku, lokasuojat ja kojelauta vaikka hiilikuidusta
                    - pleksilasit
                    - puskurit lasikuidusta

                    ja tietenkin joulukinkun syönnin jälkiäisiksi kannattaa aluksi lähteä keventämään itse kuskia
                    Nyt kun kyse oli "normaalikäytöstä",niin mitenkäs onnistuu tänä päivänä tuo pleksi-ikkunoiden katsastus?

                    Comment

                    • spu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 528
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by Heguli 31
                      Nyt kun kyse oli "normaalikäytöstä",niin mitenkäs onnistuu tänä päivänä tuo pleksi-ikkunoiden katsastus?
                      No. ko. kohdat oli mukailtu tuosta topicista.



                      Eli taitaa mennä pitkälti periaatteella "Kyllä saa lasit olla pleksiä kunhan ei kovin levittele sitä tietoa eteenpäin".

                      Sitten ensimmäisen hirven / esteen osuessa autoon saa (toivottavasti) muutaman viikon päästä ihmetellä oikeiden lasien / turvakaarien vaikutusta kestävyyteen....

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Vega_
                        tulee halvemmaks lisätä tehoa!
                        No näillä ohjeilla ainakin! Tarkoitus oli heittää 500€ maksavasta 316i:stä turha roju pois ja kaasutella pienellä asfaltti radalla omaksi iloksi. Ei siinä kannata hiilikuitu osia ruveta ostaa.

                        Jos 100kg saa pois niin se olis jo 30-40hv!! Näin ainakin Toyotan ralli tiimi sanoi. Lähinnä sellaisia pikku vinkkejä kaipasin, jos vaikka 40-50kg sais pois...

                        Comment

                        • Rubberduck
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 48

                          #13
                          Originally posted by spu
                          No. ko. kohdat oli mukailtu tuosta topicista.



                          Eli taitaa mennä pitkälti periaatteella "Kyllä saa lasit olla pleksiä kunhan ei kovin levittele sitä tietoa eteenpäin".

                          Sitten ensimmäisen hirven / esteen osuessa autoon saa (toivottavasti) muutaman viikon päästä ihmetellä oikeiden lasien / turvakaarien vaikutusta kestävyyteen....
                          Älkää jumaliste laittako pleksi-ikkunoita! Pleksi (eli akryylimuovi) hajoaa iskusta ilkeiksi, isoiksi sirpaleiksi. Kannattaa käyttää polykarbonaattia (kauppanimi esim. Lexan), jota saa jopa "luodinkestävää" laatua. Tavallinen polykarbonaatti vain naarmuuntuu helposti, kannattaa etsiä pintakarkaistua sellaista. Hinta on jylläkin aika koppava...

                          Comment

                          • Axum
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 4416
                            • Kuopio

                            #14
                            Ajat vajaalla bensatankilla (ei niin että bensa-pumppu hörpää ilmaa mutkassa)
                            ja jos mieli tekee niin heität laturin ja startin mäkeen, turhia ja painaa monta kiloa
                            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                            - E39 528ia
                            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                            Puretaan 520ia -97
                            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                            Comment

                            • mikko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1738
                              • kotona

                              #15
                              käytetään hienosti söörz nappulaa ja jatketaan vanhaa

                              putsasin lintastani lyhyessä kaupunni ajossa jäätyneen huohottimen ja motiivi pärinöissä sain idean!

                              NYT KEVENNETÄÄN LÄSKIÄ!! autosta lähti subikotelo (40L,22mm lastua) vaffari, työkalut, vararengas, matot. pyöreesti noin 70kg

                              ja JUMMALLAUTA! ei sitä usko miten alkaa vanhan kruiserin jousitus sykkiä ja kaasuun tulla jonnillaista vastetta, mitä ny tossa perus vaajakosken EK ehti ottaa nii kolmos vaihteella alkaa olla muistoja volvo T4 kolmosvaihteen dynamiikasta...

                              tulipa nakitettua audi A4 powerdieseli HÄHÄÄ!!

                              kyllä elämä on ihanaa pojat!

                              kesäksi jonnee ratapäiville päräyttää, vänkärin jakkara ja takapenkit pois; muutamasta extrakilosta on päästävä!! nii ja hyytelö akku -10kg

                              lets harijotellaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎