Announcement

Collapse
No announcement yet.

325i Cab ja H&R 60/40 Cup Kit keulan korotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    325i Cab ja H&R 60/40 Cup Kit keulan korotus

    Harrastepelissä olis tollanen H&R 60/40 Cup Kitti paikallaan jonkun edellisen omistajan toimesta, mutta onhan toi nyt niin onnettoman matala keulastaan ettei sillä tahdo edes hidastetöyssyistä päästä yli ilman että nuohoaa hiekkapellit, öljypohjat ja you name it kiinni.

    Onko kukaan vaihtanut korkeampia jousia tollaseen Cup Kittiin, vai pitääkö kyseisellä alustalla heittää kuikkaa ja laittaa jotain muuta tilalle? Valmistajan sivuilta kattelin että takapampuissa olis 50mm ulosjousto ja etupampuissa 40mm. Vois nopeasti ainakin kuvitella että sen keulan sais edes 10mm korkeammaksi vietereitä vaihtamalla, mutta eipä sitten löytyny samalta valmistajalta muuta vaihtoehtoa ku kauttaaltaan 30mm madaltavat jouset.

    Takapäähän löytyy niitä eripaksuisia kumilätkiä millä voi korkeutta säätää, eteen en onnistunut mitään vastaavaa löytää. Oliskos jotain muuta toimivaa tapaa nostaa sitä keulaa turvallisesti?
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Helpoin tapa varmaan, kun laittaa etupäähän alkuperäisen yläjousilautasen tilalle ihan alkuperäisenä myytävän yläjousikupin. Tästä kuvasta osa #9 http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/
    Kuvassa toki vain tuo perinteinen lautanen. Osanumero 31 33 1 701 051 on tuo kuppi/tasku, jolla keula nousee jousen lankapaksuuden verran, eli n. 10mm.
    Mulla on tuollaiset tuliterät kupit hyllyssä. Otin kuvat verrattuna perinteiseen lautaseen. Kupit on siis ihan uudet. Jos kiinnostaa, nakkaa privaa, vaikka eihän nuo nyt toki ihan uutenakaan paljoa maksa, jos haluaa semmoset tilata

    Olipas hankala kuvata tommosia kiiltäviä mustia kappaleita. Muodot häviävät kuin itsestään, mutta eikö noista nyt jotain selvää saa. Viimeisessä kuvassa vierellä käytetty vakio jousilautanen. Vertaamalla keskireiän korkeutta, saa jonkinlaisen käsityksen homman ideasta. Eli koko paketti tulee n.10mm alemmas iskaritornista.








    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Macke
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 1134
      • Porvoo

      #3
      Legendaarista infoa, kiitokset. Kaiken maailman muita vanhoja romuja on kyllä tullu ruuvailtua, mutta yhtään kolmekymppistä ei ole koskaan ollut niin tämä oli hyvää tietoa tähän väliin.

      Kattelin tuoltan bmwfans sivustolta että toi 051 loppuinen "kuppi" olis katti vehkeisiin -> pitää tsekkaa ettei siellä nyt ole jo tollaiset kun katti kerran on. Sittenhän tossa oli sitä kumiakin näköjään kahdella eri korkeudella, 3mm ja 9mm (osa 10). Onkohan se nyt sitten ihan eri muotoiselle vieterille kun lukeepi että applies only to coil spring red?

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by Macke View Post
        Legendaarista infoa, kiitokset. Kaiken maailman muita vanhoja romuja on kyllä tullu ruuvailtua, mutta yhtään kolmekymppistä ei ole koskaan ollut niin tämä oli hyvää tietoa tähän väliin.

        Kattelin tuoltan bmwfans sivustolta että toi 051 loppuinen "kuppi" olis katti vehkeisiin -> pitää tsekkaa ettei siellä nyt ole jo tollaiset kun katti kerran on. Sittenhän tossa oli sitä kumiakin näköjään kahdella eri korkeudella, 3mm ja 9mm (osa 10). Onkohan se nyt sitten ihan eri muotoiselle vieterille kun lukeepi että applies only to coil spring red?
        Fans ja realoem tykkää lykätä tuota "katalysator" sopivuutta mihin lystäävät. Uskallan väittää, että sulla on nuo perinteiset lautaset siellä paikallaan, eikä noita ehdottamiani kuppimalleja. Molemmissa on "jousivaste" muotoiltu ihan samalla tavalla, joten jousen muotoilu ei ole erilainen kuppimallin lautasissa. Voin toki vielä varmistaa asian, kun irtojousiakin löytyy varastosta.

        EDIT: Kokeiltu kuppimallin jousilautasta jousen päälle ja istuu ihan samalla tavalla, kuin perinteinenkin jousilautanen.
        Last edited by T3; 19-10-2013, 18:20.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Macke
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2009
          • 1134
          • Porvoo

          #5
          Vois tänään vielä koittaa aktivoitua sen verran kuumepäissään tonne tallin puolelle, että tsekkais ne tolppien yläpäät.

          Erilaista muotoilua ihmettelin niitten 9mm vs 3mm kumilervojen suhteen, mutta ei sekään kauheesti varmaan voi siitä kupin/lautasen jousivasteen muotoilusta. Jos noilla lautasilla sais sen jousen paksuuden verran, ja paksummista kumialusista sen 6mm lisää niin se vois olla riittävä korotus. Mikäli siis iskarin ulosjoustot sallii, mun munkilla ne jää lyhkäsiks kuitennii...

          Comment

          • EMP
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2006
            • 823
            • Kuusjoki

            #6
            Itse juuri laitoin nuo 9mm paksut kumit normi lautasten kanssa. Ne on täysin identtiset niiden 3mm paksujen kanssa muuten kuin paksuuden osalta.

            Ja tuon ulos jouston määrän saa helposti kokeiltua kun tunkkaat autoa ylöspäin ja mittaat kuinka paljon saa nostaa ennen kuin pyörä irtoaa maasta.
            E30 318i 2d M52B27 "eta"

            Comment

            • Macke
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2009
              • 1134
              • Porvoo

              #7
              Laitetaas infoa jakoon jos on kohtalotovereita jotka himoilevat keulan korotusta. Ketjussa mainitut jousikupit + paksummat kumit nosti keulaa reilut 30mm. Tämä toki tallissa vaihdon ja keulan painelun jäljiltä, eli laskee varmaan vähän tuosta jahka käy ajelemassa.

              Nythän tällä saattais jo päästä hidasteenkin yli ihan kiemurtelematta...

              Comment

              • D-Spark
                Bimmer Rookie
                • Nov 2008
                • 149
                • Helsinki

                #8
                Itsellä sama alusta tekki2 avossa mutta ongelma on päinvastainen.. Liian korkea keula :(((
                e30 m3 1990

                Ex.
                e39 530ia Individual M-Sport Touring -03
                e30 325i cabrio M-Tech II Last Edition -91
                e46 320da Touring -04
                e46 320ia Touring -02
                Läjä ooppeleita......

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎