Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kaasari ja pakin rusahtelu..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyde
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 26
    • Suomi

    E30 kaasari ja pakin rusahtelu..

    Tuli tossa hommattua E30 316 vm-87 jossa viellä ketjujakopäällinen kone
    (M10?).Auto ei ollut kallis ja leima voimassa mutta ihan pari 'pikkuvikaa'olis.
    Eli mikähän on järkevin tapa(lue halvin)saada kuntoo toi sähköinen kaasari
    jonka tyhjäkäynti aaltoilee jossain 1500-2000 kier/min.Toinen vika joka ehkä
    huolestuttaa muo paljon enemmän on toi pakin rankahko rusahdus päälle
    laitattaessa .Ihan niin kuin kytkimen säädöt ei olis ihan kohdallaan,mutta
    voiko BMW nestekytkintä yleensäkään säätää/ilmata.Laatikko on 5-vaihteinen ja toi kaasari on Pielsburg 2E...jotain.Varsinkin tosta laatikosta
    olis kiva tietää onko niissä joku perusvika tossa pakissa.Kuvittelisin että
    lotju on Getrag.
  • 535_M5
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 221
    • Masku

    #2
    Aikamoinen tyhjäkäyntinopeus, laske sitä normaalimpaan 700-800 kierrokseen, sekin voi auttaa siihen rusahdukseen . Jollei se kytkin irroita kunnolla voi sen ilmaus auttaa, ei siinä kai mitään säätöjä ole.

    Comment

    • J.L
      Minimi-Jakke
      • Oct 2002
      • 846
      • .

      #3
      Kaasarista kannattaa aluksi tarkastaa onko kaikki alipaineletkut kiinni ja ehjiä. Veikkaisin kuitenkin että vika on automaattisessa tyhjäkäynninsäätimessä, sitä ei pysty mitenkään korjaamaan vaan se pitää vaihtaa toiseen. Toi 2BE on kylläkin semmoinen ongelmapesä että vika voi olla ihan missä vaan. Tyhjäkäyntiähän tossa ei pysty mistään ruuvista säätämään.

      Kytkimessä ei ole säätömahdollisuutta mutta koita laittaa toi kaasari ensin kuntoon niin jos pakin rutinakin vähenis kun kone ei enää huuda pakkia päälle laittaessa. Sitten voi kans koittaa semmosta että heittää vaihteen ykkösen kautta pakille eikä esim. suoraan pakille vapaa asennosta.

      Kannatta lukasta täältä tolla search-toiminnolla kaikki vanhat jutut tosta Pierburg 2BE -kaasarista.

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Moni on vaihtanut pierburgin suosiolla weberiin, suosittelen. Niitä saa aika halvallakin, kunnosta riippuen.

        Comment

        • Hanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1931
          • Juvan Shell. Requiescat in pace

          #5
          Pakin rutinaan auttaa myös se että käytät esim. ykköstä ennen pesässä ennenkuin survot pakin. Välissä älä nosta kytkintä ettei laatikossa ala taas pyöriä.
          Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

          t: luft waffel

          "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            #6
            Pakki on synkronoimaton jos on 5-lovinen loota.. pidä kytkintä 5sek pohjassa ennenku laitat pakin päälle.. ei pitäs rusahtaa
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6693
              • .......

              #7
              edit: eipä mitään
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎