Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Öljynlauhduttimesta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    E30 Öljynlauhduttimesta

    Auto on 324 turbodiesel ja huomasin että autoa käyttäessäni öljynlauhdutin ja sinne menevät putket suodatinjalalta olivat kylmiä vaikka autoa oli käytetty tunnin verran...onko siis lauhduttimelle joku termostaatti joka kierrättää öljyä lauhduttimen kautta vasta tietyssä lämpötilassa vai onko autoni lauhdutin jotenkin tukossa...Kokeilkaapa omia lauhduttimia ovatko ne lämpimiä tai kertookaa faktoja?Itellä kun ei ole kokemusta tai tietoa asiasta...
    Last edited by Heikki.Niemi; 20-01-2005, 14:57.
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83
  • Heikki.Niemi
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1180
    • Kalajoki-Bemareiden mekka

    #2
    Eikö keneltäkään muka löydy lauhdutinta et osais valasta asiaa...
    520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
    525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
    525 TDS m51d25 Touring E34 -94
    Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
    Ex-320i E30 m20b20 -86
    Ex-318i E30 m20b20 -87
    Ex-320i E30 m20b20-83

    Comment

    • 535_M5
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 221
      • Masku

      #3
      Ei varmasti löydy öljynlauhdutinta kenenkään autosta.

      Öljynjäähdyttimiä voisi jollain ollakin, kyseleppä kokemuksia niistä.

      Comment

      • Jaska.T
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1534
        • TaNpere

        #4
        Omasta cabriosta otin tuon jäähdyttimen pois kun siinä ei kiertänyt öljy(termostaatti ei auennut) vaikka kuin antoi tuskaa autolle ja joku viisas joskus kirjoitti täällä että oli saanut öljyn kiertämään vasta radalla revitellessä.... ja saihan tuosta jäähdyttimestä hyvät rahat kun myin sen eteenpäin

        G30 530e Msport
        -------------------------------------------------
        F30 330e Msport
        E60 525d Msport LCI
        E39 530d Touring
        Ex E46 320i coupé
        Ex AC Schnitzer S5 3.0d
        Ex ALPINA B6
        Ex E34 525i Touring
        Ex E36 328i Coupe
        Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
        Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
        Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
        Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
        Never Drive Faster Than
        Your GuardianAngel Can Fly

        Comment

        • jannel
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2002
          • 283

          #5
          Eipä ne taida talvella öljyt niin paljoo lämmetä että huomais.

          Comment

          • sirkus
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 2195
            • kaustinen

            #6
            Kyllähän öljyt koneessa läpenee talvellakin mut tossa on tosiaan termostatti joka kierrättää öljyä jäähdyttimessä/lauhduttimessa vasta kun se kuumenee liiaksi.
            Chrysler 300c crd touring 2010
            Daily driver
            Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
            Man cave on wheels
            Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
            Built not bought
            V8, only juice&milk come in 2 litres

            Kawasaki zzr1100 fighter


            Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #7
              Tätä tietoa etsinkin...kiitokset tiedoista...eipä tarvi turhaan ottaa öljynjäähdytintä sitte irti kun se kerran on kunnossa...
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • mr..d
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 32

                #8
                Sen verran vielä lisään. Että löytyy tuo jäähdytin w124 mersun turbodieseleistäkin. Siinä termostaatti aukeaa kun öljy lämpenee 110 asteeseen. Eli ei käytännössä ikinä, jos satu olemaan hevosvaunu tai joku muu tien tukko kesällä perässä. Itsellä oli vain letkut yhdistetty, kun kenno ei ollut paikalla. Vaikka ajelin maantiellä 50km reilua 140km/h ei letkut lämmenneet. Se on selkästi autobahn-käyttöön suunniteltu varuste. Väitän että on bemarilla aika samallla tavalla.
                Dieselvoima on mustaa.

                Comment

                • Heikki.Niemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1180
                  • Kalajoki-Bemareiden mekka

                  #9
                  Sittehän mää saan raivattua coolerille vähän enemmän tilaa tuonne keulaan ku siirrän öljynjäähdyttimen eri paikkaan vaikka auton alle tai johonki...On ollu vähä probleemaa tuon coolerin sijoituksen kanssa ku autossa on ilmastointikin riesana siinä keulalla...
                  520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                  525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                  525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                  Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                  Ex-320i E30 m20b20 -86
                  Ex-318i E30 m20b20 -87
                  Ex-320i E30 m20b20-83

                  Comment

                  • Lakeson
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 649
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Olen pähkäilly tähän liittyvää asiaa, kun omasta 524td:stä löytyy myös öljynjäähdyttäjä. Kummatkin öljyletkut näyttää lähtevän kennolta ylöspäin. Onkohan niiden alunperin tarkoitus olla näin, vaan onko tekniikanvaihtohärdellin yhteydessä mennyt sattumalta noin? Öljynvaihdon yhteydessä ei koneeseen mene kuin vajaat viisi litraa öljyä.

                    Saakohan sen termarin otettua pois pelistä, kun ei oikein herätä luottamusta moinen värkki.
                    Ei mopolla mahottomia..

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #11
                      Voisin kattoo sen vaikka tuosta mun omasta autosta että miten niitten putkien kuuluu mennä siellä...
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • Happo
                        BTCF Member
                        • Sep 2004
                        • 922
                        • Kauhajoki

                        #12
                        Kyllä ne molemmat putket lähtee ylöspäin...ainaski mulla
                        Ford S-Max 2.0
                        Kilpuri VW Golf III VR6
                        ex:

                        F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                        Comment

                        • Heikki.Niemi
                          BTCF Member
                          • Oct 2002
                          • 1180
                          • Kalajoki-Bemareiden mekka

                          #13
                          Mulla näky lähtevän kans ylöspäin...
                          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                          Ex-320i E30 m20b20 -86
                          Ex-318i E30 m20b20 -87
                          Ex-320i E30 m20b20-83

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10058
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Heikki.Niemi
                            Sittehän mää saan raivattua coolerille vähän enemmän tilaa tuonne keulaan ku siirrän öljynjäähdyttimen eri paikkaan vaikka auton alle tai johonki...On ollu vähä probleemaa tuon coolerin sijoituksen kanssa ku autossa on ilmastointikin riesana siinä keulalla...
                            Älä vaan auton alle,kun saattaapi tehä kipiää,jos vaikka kiven mususta hajoaisi...

                            Comment

                            • Lakeson
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2004
                              • 649
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Varmaan ei olis paha homma muuttaa tuota rakennetta siten että sais kennostakin öljyt vaihtoon, nythän sinne aina jää x määrä vanhaa. Paljon teillä menee oilia koneeseen öljynvaihdon yhteydessä? Ohjekirjan mukaan sinne pitäis mennä reilut kuusi litraa.
                              Ei mopolla mahottomia..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎