Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Touringin kaasupoljin jäykkä(kö?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juliet^
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 14
    • Turku

    E30 Touringin kaasupoljin jäykkä(kö?)

    Eli kyseessä on tämmöinen 320i vm.90 bemu, joka tossa edellispäivänä tuli ostettua. Muuten kaikki teknisesti mennyt mainiosti, mutta vähän kaasupoljin tässä ajelujen jälkeen alkanut kummastuttaa

    Eli onko kyseisessä mallissa tavanomaista, että kaasupoljin on jäykkä? Ilmenee lähinnä yli 60km/h vauhdissa, poljinta saa painaa aika voimalla.
    Mikäli ei tavanomaista, mistäköhän kannattaisi lähteä asiaa tutkimaan? Kaasuvaijerista?

    Kiitos jo etukäteen.
    320i Touring E30 -90
    Cadillac Fleetwood -60
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Kuulostaa kyllä vähän ihmeelliseltä jutulta, kyllä siellä kenties joku kangertaa vastaan.

    Ei muuta kun konepelti auki ja liikuttamaan kaasuläppää käsin. Liikkuuko helposti? Vai kangertaako?

    Jos liikkuu helposti, vika on vaijerissa tai poljisydeemissä. Jos kangertaa siinäkin (kaasuvaijerin kanssa ja ilman kaasuvaijeria), vika lienee läppäsydeemissä.

    Timo

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Ei e30:ssä mikään kevyt poljin ole..onneksi. Jos on tottunut johonkin höyhenen kevyeen, niin varmasti tuntuu jäykältä. Mutta jos tosiaan tuntuu jotain selvää takertelua, niin se ei ole tietenkään normaalia.
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • Juliet^
        Newbiemmer
        • Jan 2005
        • 14
        • Turku

        #4
        No itselläni oli ennen Jetta, josta raskaampia polkimia tuskin löytääkään. Mutta tosiaan, ennen 60km/h tuntuu poljin ihan normaalilta tai ei ainakaan kovin jäykältä. Sitten siinä sen jälkeen saa alkaa pohjetta jännittämään, jotta vauhti säilyisi. Mutta, pitää odotella isäntä kotiin ja pistää hänet tutkimaan konepellin alle.
        320i Touring E30 -90
        Cadillac Fleetwood -60

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #5
          Isäntä hommiin

          Oikea asenne
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • bmwbmw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1370
            • Kainuu

            #6
            onkos sinulla sellainen alipaine hässäkkä värkki kaasuläpän luona painelemassa kaasuläppää... siitä värkistä menee imusarjaan letku. jos on niin ota se pois ja tuki letkun paikka imusarjasta niin johan alkoi helpottaa... laitoin samalla kuvankin...
            sigpic
            Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

            Comment

            • Juliet^
              Newbiemmer
              • Jan 2005
              • 14
              • Turku

              #7
              Kiitos kiitos, paljon on neuvoja sadellut. Nyt eikun testaamaan. Enkä tiedä onko alipainehässäkkää, koska autotekniikan ymmärrykseni ylettyy tällähetkellä vasta kaasarin ja ruiskun eroon kovasti tässä kuitenkin kokoajan oppii.
              Mutta kuva ja isäntä varmasti auttavat asiaa eteenpäin.
              320i Touring E30 -90
              Cadillac Fleetwood -60

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Tärkein edellytys oppimiselle on kiinnostus, halu tietää. "Kysyvä ei tieltä eksy", joten heitä vaan kysymyksiä kehiin, aina se joku neuvoa osaa.

                Sitä varten täällä vieraillaankin, jotta voidaan saada apua ongelmaan ja osin myös jotta voidaan opastaa.

                Timo

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by bmwbmw
                  onkos sinulla sellainen alipaine hässäkkä värkki kaasuläpän luona painelemassa kaasuläppää... siitä värkistä menee imusarjaan letku. jos on niin ota se pois ja tuki letkun paikka imusarjasta niin johan alkoi helpottaa... laitoin samalla kuvankin...
                  Kai tuolla joku merkitys on, vai onko se letku huvikseen siellä? Mitä muuta konehuoneesta voi poistaa, että ominaisuudet paranee
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • Juliet^
                    Newbiemmer
                    • Jan 2005
                    • 14
                    • Turku

                    #10
                    Noniin, nyt kaasu tuntuu enää hyvin vähäpätöiseltä asialta, kun päästiin muuten autoa vklopuna tutkimaan. Vaihtoon ei mene kuin pakosarja, bensatankki, hammashihna ja koneestakin tipahtelee öljyä silloin tällöin.

                    Kaasu on edelleen jäykkä, koneesta kaasuläppää vääntäessä käsin vipu tuntuu tasaisesti jäykähköltä, muttei nyt mitenkään tukkoiselta/liian jäykältä. Poljinta tarkemmin kokeillessa tuntuu siltä, että poljinta on kevyempi painaa jarrupolkimen puoleiselta reunalta. Eli vika saataa olla ihan poljinsydeemissä.


                    Että projekteja riittää, mutta onhan se kivaa, ettei ole minkäänlaisia vapaa-ajanongelmia
                    320i Touring E30 -90
                    Cadillac Fleetwood -60

                    Comment

                    • wj
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 3253
                      • Järvenpää

                      #11
                      Originally posted by bmwbmw
                      onkos sinulla sellainen alipaine hässäkkä värkki kaasuläpän luona painelemassa kaasuläppää... siitä värkistä menee imusarjaan letku. jos on niin ota se pois ja tuki letkun paikka imusarjasta niin johan alkoi helpottaa... laitoin samalla kuvankin...
                      Motronic koneissa ei ole tommosta ollenkaan.
                      Ja toi ei vaikuta mitenkään kaasun jäykkyyteen.
                      Tarkotus: jos kone meinaa sammua > alipaine katoaa > toi avaa hieman kaasuläppää kunnes kierrokset nousee
                      - 2006 Mustang cabriolet
                      - Sleekcraft Enforcer 28'

                      Comment

                      • Juliet^
                        Newbiemmer
                        • Jan 2005
                        • 14
                        • Turku

                        #12
                        jeps, meillä ei ainakaan tuommoista alipainehässäkkää löytynyt.
                        320i Touring E30 -90
                        Cadillac Fleetwood -60

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎