Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 öljypohja liian alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmertouring
    Banned
    • Feb 2012
    • 1082
    • Satakunta

    bmw e30 öljypohja liian alhaalla

    Eli mites ootte tehnyt että sais moottoria hiukan ylöspäin kun on niin ilkeän alhaalla tuo öljypohja..


    mitkä moottorin kannake kumit ovat PAKSUIMMAT ?

    onko kaikissa saman verran kierrettä ?

    itsellä M42 moottori ..
  • Rockford
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 8028
    • Pinsiö

    #2
    Matala M20 + E30 - yhdistelmä on ainakin öljypohjan kannalta helposti osumaa ottava.
    Omassa E30:issä homma on toteutettu madaltamalla hieman öljypohjaa ja tekemällä ohut "panssari"/suojapelti. Öljypohjan liimaa-leikkaa-operaation jälkeen maavara on suotuisampi.



    Onnistuin tuon siltikin kerran ajamaan kaupungilla johonkin routavaurioon ja Delvacit mäelle. Tämäkin isku oli todella oudosti osunut suoraan öljypropuun ja pelkästään se oli mennyt poikki Propun puolikas pois ja uusi tilalle.
    Last edited by Rockford; 28-01-2014, 23:23. Reason: Kuvaa pienennetty modeemi-miehille :D
    -Dodge Charger -73
    -Mercedes-Benz GLK
    -VW Transporter

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      E34 m30 koneisen tyynyt ovat hivenen korkeammat kuin keskiverto e30 tyynyt.

      Lisäksi niissä on pitkä pinnapultti toisessa päässä, joka sallii sen että voi laittaa prikkoja väliin.

      Omassani on sellaiset, tosin syy prikkoihin on M50 moottorin vaatima nosto noilla tyynyillä.
      Olli.

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        #4
        Omasta autosta joskus nostin moottoria pelkillä prikoilla. Kyseessä m40 ja orkkiskumit. Nousi varmaan 20mm, niin oli ruhtinaalliset 40mm öljypohjaan, ja auto ei mielestäni ollut vielä edes matala.

        Sellainen huomio, että jos siellä on jotkut vanhat moottorinkumit paikallaan, niin voi nousta uusilla jopa 10mm
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • Sami.
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 2527
          • Lahti

          #5
          M40/m42:n öljypohja roikkuu niin alhaalla, että parempi vaan tehä kokonaan uus jos meinaa kunnolla madaltaa.. M20:n kumityynyillä toki nousee sen sentin pari ylemmäs.
          eDIRTY
          kliks

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            #6
            Ja noita muokattuja öljypohjia tais olla ihan myynnissäkin jossain. ~20mm eroa korkeudessa vakioon nähden.

            Käyttäjältä micke_ vois saada lisätietoa kun oli sellaisen hommannut.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • bimmertouring
              Banned
              • Feb 2012
              • 1082
              • Satakunta

              #7
              eli taitaa siis m20 kumityynyt olla paksuimmat ?

              olisilin luullut että m50 moottorin tyynyt olis..:think

              kumityynyt ja pari prikkaa väliin niin vois päästä liki 3 cm ylemmäs

              Comment

              • Nicepro
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2009
                • 459
                • Lahti,Finland

                #8
                Mielummin harkitset sitä ö.pohjan modausta kun alat älyttömiä sitä nostamaan.
                tarpeeks kun nostat konetta nii sulla alkaa jo valumaan öljykin pelkästään koneen takapäähän!?
                Ja onhan se nyt tyhmän näkönen ku kone kenottaa ihan miten sattuu siellä kone huoneessa!
                Ja m42 koneessa kuitenki 2 osainen öljypohja jota on varsin helppo alkaa työstämään!

                Comment

                • bimmertouring
                  Banned
                  • Feb 2012
                  • 1082
                  • Satakunta

                  #9
                  nostan vain 2-3 cm... öljypohjalle en pysty oikeen mitään tekemään.

                  eli jos jollakin matalempi ö pohja on niin voin ostaa =)

                  pohjapanssarin ainakin laitan niin suojaa edes =)

                  Comment

                  • micke_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1155
                    • Lojo

                    #10
                    Jooh elikkä tämä kesä mentiin niin että kannatinkumien molemmin puolin oli niin paljon prikkaa kun pysty laittamaan niin että mutterit oli kunnolla kierteellä, öljypohja nousi etupalkin korkeudelle. Kumit vanhat ja varmaan hieman väsyneet.

                    Syksyllä alkoi pohjien kulutus olemaan sitä luokkaa että sai kerran kuukaudessa vaihtaa/hitsata, tälläkin hetkellä tiputtelee öljyä jostain halkeamasta.

                    Löysin sitten saksasta tämän, ihan fiksu palikka. En siis ole vielä asentanut kun ei ole talvikorkeudessa tarvetta:


                    Osaa nr.9 pitää lyhentää noin 2cm.
                    E24 ///M635CSI
                    E61 520d LCI
                    Ex: E30 1006hv/1161nm
                    ig: m1ckee_

                    Comment

                    • bimmertouring
                      Banned
                      • Feb 2012
                      • 1082
                      • Satakunta

                      #11
                      päätin itse laittaa :

                      - Bmw e34 M50 moottorin kumityynyt (6-7cm)
                      - Pari prikkaa alas / ylös

                      kyllä niillä jo hiukan korkeammalle päästään.

                      sitten vielä öljypohjalle panssari

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #12
                        Originally posted by bimmertouring View Post
                        päätin itse laittaa :

                        - Bmw e34 M50 moottorin kumityynyt (6-7cm)
                        - Pari prikkaa alas / ylös

                        kyllä niillä jo hiukan korkeammalle päästään.

                        sitten vielä öljypohjalle panssari
                        Eikös M42:n alkuperäiset kumityynyt ole jo korkeammat, kuin tuo 6-7cm. Oliko ehdotukseni tuolla sun projektitopikissa tuhoontuomittu. Eli käytät M42:n alkuperäisiä kumityynyjä, mutta vaihdat koneenkorvakoiden tilallle M40:n korvakot, jotka ovat muodoltaan/malliltaan juuri kuten M42:n, mutta muutaman sentin pidemmät. Ei tarvitsisi laitella mitään prikkavirityksiä tms.
                        Onko M50-moottorin kumityynyn yläpuolinen pinnapultti epäkeskeinen, kuten M42:ssa? Ellei ole, saattaa kumiin tulla jo valmiiksi pientä jännitystä, kun sen yrittää vääntää korvakon reikään.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • bimmertouring
                          Banned
                          • Feb 2012
                          • 1082
                          • Satakunta

                          #13
                          nii juu laitoitkin , en muistanut enää

                          mut ei siinä mitään ... testailen tossa joku päivä eka noilla m50 tyynyillä jos ei luonaa niin koitan noita m40 koneen korvia

                          Comment

                          • bimmertouring
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 1082
                            • Satakunta

                            #14
                            laitoin ne m40 koneenkorvat ja m42 kumityynyt. ja muutaman prikankin vielä

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16501
                              • Asikkala

                              #15
                              Originally posted by bimmertouring View Post
                              laitoin ne m40 koneenkorvat ja m42 kumityynyt. ja muutaman prikankin vielä
                              Nostitko myös lootan kumeja ettei kardaanin limppu ole käännätyksellä ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎