Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 mittaristosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    e30 mittaristosta

    eli mul on toi e30 4 koneen mittaristo.. mis iso kello! ja ny olis vaihto eessä toho 6koneen mittaristoo mis kiekkamittari mis alla kulutus.. nii miten ton sais toimimaa oikei? kytkennät jne =/
    Hjelp !
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri
  • cricke
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1977
    • espoo

    #2
    Originally posted by Bmw_e30
    eli mul on toi e30 4 koneen mittaristo.. mis iso kello! ja ny olis vaihto eessä toho 6koneen mittaristoo mis kiekkamittari mis alla kulutus.. nii miten ton sais toimimaa oikei? kytkennät jne =/
    Hjelp !
    Katot eka onks vdo vai motometeri se mittaristo..luultavasti o vdo.
    sit hankit jostai sen "palasen" tai "tikun"mikä on siin mittariston oikee alakulmassa tai takana codier stecker tekstin vieress,
    jostai 4 sylinterisestä mittaristosta ja vaihat sen tilalle.
    piuhat kii ja se on sitt sinä.
    Ja akut kannattaa siin samassa vaihtaa uusiin.

    Edit: hjälp
    Last edited by cricke; 26-01-2005, 00:42.
    E38 740ia -94
    E46 316 -00
    Volvo S60
    EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
    E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

    Comment

    • RiiQuu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1367

      #3
      Originally posted by cricke
      Katot eka onks vdo vai motometeri se mittaristo..luultavasti o vdo.
      Kellään VARMAA tai MUTU -tietoa miten tuo mittariston valmistaja määräytyy? Onko vuosimalliin sidottu homma? Vai satunnaisesti käytetty eri valmistajien mittaristoja?

      Eli missä vuosimalleissa pitäisi olla mitkä mittarit??
      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
      - - -
      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
      Cäbi©

      E36 M3 Coupé 1996
      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

      Comment

      • Team Eastcorner
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1095
        • Vimpeli

        #4
        eli MUTU tietoo: motometer vuosmalliin '85 tai '86 ja vdo siitä eteenpäin.. motometerissä "tikku" kellon/rundikellon takana ja vdo:ssa "palikka" oik. etukulmassa... jos sulla on samaa merkkiä olemassa oleva mittaristo, ota siitä tikku/palikka uuteen mittaristoon.. ainut ongelma tulee kellollisen mittariston tikun käytössä on se, ettei kulutus mittari toimi... :( mutta voihan siihen kuuspyttysen mittaristoon tehä uuen mittarintaustan, jolloin siihen tulee lukemat tuonne 10.5 tuhanteen... =)
        Rides:

        -E28 518i ´86
        -Audi A6 C5 ´99
        -VW T4 ´97

        Comment

        • Tohtori
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 560
          • Kirkkonummi #02400

          #5
          Originally posted by Team Eastcorner
          eli MUTU tietoo: motometer vuosmalliin '85 tai '86 ja vdo siitä eteenpäin.. motometerissä "tikku" kellon/rundikellon takana ja vdo:ssa "palikka" oik. etukulmassa... jos sulla on samaa merkkiä olemassa oleva mittaristo, ota siitä tikku/palikka uuteen mittaristoon.. ainut ongelma tulee kellollisen mittariston tikun käytössä on se, ettei kulutus mittari toimi... :( mutta voihan siihen kuuspyttysen mittaristoon tehä uuen mittarintaustan, jolloin siihen tulee lukemat tuonne 10.5 tuhanteen... =)
          hmm.. Omassa e30:kybässä vm-89 motometer mittaristo samoin kaverin -90:kybäsessä ja kaverin mittaristo ihan orkkis eli ei ole vaihdettu. Omasta en kyllä tiedä mutta en usko että olis..

          Muistu mieleen että meiän vanha 316 -85 tai -86 en muista niin siinä oli vdo:n mittaristo ja sekin oli ihan orkkis osa. Eli niitä mittaristoja on varmaan käytetty aika sekasin
          Last edited by Tohtori; 27-01-2005, 00:53.
          E39 528iA Touring "Oxford Grün"
          E34 525iA Touring "Schwarz II"

          Ex.
          M-Technic 2 325i "Delphin Metallic"

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #6
            oma mittari o motometer :/
            eli jos ny mittari jonka tilasin on VDO nii tulee ongelmia vai?
            ja jos uus mittari o motometerin nii pitäis käydä hyvi =/
            ei hjymmärrä :(
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Mullapa on tossa -83/-84 ritjakkeessa Vdo ja TIKULLA ?!?
              Akkupatterit sielä oli.
              Mutta varmaan vaihettu joskus kun mittarissa on 170tkm

              Olin myös siinä uskossa pitkään että motormeter on tikulla ja Vdo palalla.

              Mutta tikulliseen mittaristoon ei tartte välttämättä uutta tikkua. Kun se tikku painaa tietyt pinnit kiinni sieltä takaa. Jos vaan tietää mitä pinnejä sen toisen tikun pitää painaa niin se on helppo vääntää itse.

              Vaikee selittää mutta tutkikaapas sitä systeemiä niin tajuaa

              Edit: Ja ainakin kellolliset mittaristot motormeter/vdo käy ristiin ja kaikki toimii
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                siis mikä tää tikku ja palikka juttu on mikä se siel mittarin takana on :'(
                ei tajuu.. prkl.. mut voiha se olla et herään ku puran ton mut .. hmmm..
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #9
                  Kymmeniä mittaristoja purkaneena ja muutaman vieläpä kasanneena MUTUA:

                  Valmistaja voi olla kumpi vain riippumatta vm.(ei täysin varma tieto).

                  Tikku muuttuu palikaksi jossain loppuvuodesta -86(jokatapauksessa JO ennen facelifitä) Kummankin merkkistä mittaristoa on saanu sekä tikulla että palikalla.

                  Erimerkkisten mittaristojen osia voi yhditellä kuhan ovat samanmallisia->

                  Uusi ja vanha pa-mittari eivät vaihdettavissa keskenään, mittarin täytyy vastata tankkia(55 tai 60l).

                  Ilmeisesti kaikki nopeusmittarit vaihdettavissa ristiin, olivatpa vm., merkki tai suurin lukema mitä tahansa.
                  Olli.

                  Comment

                  • Team Eastcorner
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1095
                    • Vimpeli

                    #10
                    saman mallisilla tarkoitat että joko tikku tai palikka---> palikallisen kiekkamittarissa ihan erilailla pinnien sijoittelu mitä tikullisessa.. niin ja täytyy myöntää et niinhän se onki et se malli (tikku/palikka) taitaa määräytyä sen iän mukaan, ei valmistaja...
                    Rides:

                    -E28 518i ´86
                    -Audi A6 C5 ´99
                    -VW T4 ´97

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎