eli mul on toi e30 4 koneen mittaristo.. mis iso kello! ja ny olis vaihto eessä toho 6koneen mittaristoo mis kiekkamittari mis alla kulutus.. nii miten ton sais toimimaa oikei? kytkennät jne =/
Hjelp !
eli mul on toi e30 4 koneen mittaristo.. mis iso kello! ja ny olis vaihto eessä toho 6koneen mittaristoo mis kiekkamittari mis alla kulutus.. nii miten ton sais toimimaa oikei? kytkennät jne =/
Hjelp !
Katot eka onks vdo vai motometeri se mittaristo..luultavasti o vdo.
sit hankit jostai sen "palasen" tai "tikun"mikä on siin mittariston oikee alakulmassa tai takana codier stecker tekstin vieress,
jostai 4 sylinterisestä mittaristosta ja vaihat sen tilalle.
piuhat kii ja se on sitt sinä.
Ja akut kannattaa siin samassa vaihtaa uusiin.
Katot eka onks vdo vai motometeri se mittaristo..luultavasti o vdo.
Kellään VARMAA tai MUTU -tietoa miten tuo mittariston valmistaja määräytyy? Onko vuosimalliin sidottu homma? Vai satunnaisesti käytetty eri valmistajien mittaristoja?
Eli missä vuosimalleissa pitäisi olla mitkä mittarit??
eli MUTU tietoo: motometer vuosmalliin '85 tai '86 ja vdo siitä eteenpäin.. motometerissä "tikku" kellon/rundikellon takana ja vdo:ssa "palikka" oik. etukulmassa... jos sulla on samaa merkkiä olemassa oleva mittaristo, ota siitä tikku/palikka uuteen mittaristoon.. ainut ongelma tulee kellollisen mittariston tikun käytössä on se, ettei kulutus mittari toimi... :( mutta voihan siihen kuuspyttysen mittaristoon tehä uuen mittarintaustan, jolloin siihen tulee lukemat tuonne 10.5 tuhanteen... =)
eli MUTU tietoo: motometer vuosmalliin '85 tai '86 ja vdo siitä eteenpäin.. motometerissä "tikku" kellon/rundikellon takana ja vdo:ssa "palikka" oik. etukulmassa... jos sulla on samaa merkkiä olemassa oleva mittaristo, ota siitä tikku/palikka uuteen mittaristoon.. ainut ongelma tulee kellollisen mittariston tikun käytössä on se, ettei kulutus mittari toimi... :( mutta voihan siihen kuuspyttysen mittaristoon tehä uuen mittarintaustan, jolloin siihen tulee lukemat tuonne 10.5 tuhanteen... =)
hmm.. Omassa e30:kybässä vm-89 motometer mittaristo samoin kaverin -90:kybäsessä ja kaverin mittaristo ihan orkkis eli ei ole vaihdettu. Omasta en kyllä tiedä mutta en usko että olis..
Muistu mieleen että meiän vanha 316 -85 tai -86 en muista niin siinä oli vdo:n mittaristo ja sekin oli ihan orkkis osa. Eli niitä mittaristoja on varmaan käytetty aika sekasin
oma mittari o motometer :/
eli jos ny mittari jonka tilasin on VDO nii tulee ongelmia vai?
ja jos uus mittari o motometerin nii pitäis käydä hyvi =/
ei hjymmärrä :(
Mullapa on tossa -83/-84 ritjakkeessa Vdo ja TIKULLA ?!?
Akkupatterit sielä oli.
Mutta varmaan vaihettu joskus kun mittarissa on 170tkm
Olin myös siinä uskossa pitkään että motormeter on tikulla ja Vdo palalla.
Mutta tikulliseen mittaristoon ei tartte välttämättä uutta tikkua. Kun se tikku painaa tietyt pinnit kiinni sieltä takaa. Jos vaan tietää mitä pinnejä sen toisen tikun pitää painaa niin se on helppo vääntää itse.
Vaikee selittää mutta tutkikaapas sitä systeemiä niin tajuaa
Edit: Ja ainakin kellolliset mittaristot motormeter/vdo käy ristiin ja kaikki toimii
Kymmeniä mittaristoja purkaneena ja muutaman vieläpä kasanneena MUTUA:
Valmistaja voi olla kumpi vain riippumatta vm.(ei täysin varma tieto).
Tikku muuttuu palikaksi jossain loppuvuodesta -86(jokatapauksessa JO ennen facelifitä) Kummankin merkkistä mittaristoa on saanu sekä tikulla että palikalla.
Erimerkkisten mittaristojen osia voi yhditellä kuhan ovat samanmallisia->
Uusi ja vanha pa-mittari eivät vaihdettavissa keskenään, mittarin täytyy vastata tankkia(55 tai 60l).
Ilmeisesti kaikki nopeusmittarit vaihdettavissa ristiin, olivatpa vm., merkki tai suurin lukema mitä tahansa.
saman mallisilla tarkoitat että joko tikku tai palikka---> palikallisen kiekkamittarissa ihan erilailla pinnien sijoittelu mitä tikullisessa.. niin ja täytyy myöntää et niinhän se onki et se malli (tikku/palikka) taitaa määräytyä sen iän mukaan, ei valmistaja...
Comment