Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Öljyvalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jormaa
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 11
    • Finland

    E30 Öljyvalo

    Joo elikkäs öljypohja meni vaihtoon pari päivää sitten ja uuden vaihdettua lisäsin 4 litraa öljyä koneeseen kun aijemmat oli kadonnut pitkin maita.

    Autolla lähdin ajamaan ja huomasin öljyvalon vilkkuvan, pysähdyin ja tarkistin öljyt ja öljyä oli vähän enemmänkin mitä pitäisi, kone kyllä kävi nätisti ilman mitään ongelmia eikä nakuttanutkaan tavallista enemäpää, melkeempä vähemmän mitä normaalisti.

    Öljyvalo palaa tyhjäkäynnillä ja kun nostaa hieman kierroksia niin se sammuu ja kun palaa tyhjäkäynnille niin taas se alkaa palaa, välillä valo taas ei pala, mutta syttyy taas hetken kuluttua.

    Mikä vois olla vikana? öljypaine anturi? voiko hiukan lirumpi öljy vaikuttaa ?
    jos sieltä koneesta öljynpaine puuttuisi niin eikös koneen pitäisi nakuttaa aikas mukavasti? vai onko siellä sitten esim öljysihti tukossa tai jtn vastaavaa?

    autoha on siis e30 m40 316i
    Last edited by Jormaa; 05-02-2014, 19:05.
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8231
    • Järvikylä (Nakkila)

    #2
    Originally posted by Jormaa View Post
    Joo elikkäs öljypohja meni vaihtoon pari päivää sitten ja uuden vaihdettua lisäsin 4 litraa öljyä koneeseen kun aijemmat oli kadonnut pitkin maita.

    Autolla lähdin ajamaan ja huomasin öljyvalon vilkkuvan, pysähdyin ja tarkistin öljyt ja öljyä oli vähän enemmänkin mitä pitäisi, kone kyllä kävi nätisti ilman mitään ongelmia eikä nakuttanutkaan tavallista enemäpää, melkeempä vähemmän mitä normaalisti.

    Öljyvalo palaa tyhjäkäynnillä ja kun nostaa hieman kierroksia niin se sammuu ja kun palaa tyhjäkäynnille niin taas se alkaa palaa, välillä valo taas ei pala, mutta syttyy taas hetken kuluttua.

    Mikä vois olla vikana? öljypaine anturi? voiko hiukan lirumpi öljy vaikuttaa ?
    jos sieltä koneesta öljynpaine puuttuisi niin eikös koneen pitäisi nakuttaa aikas mukavasti? vai onko siellä sitten esim öljysihti tukossa tai jtn vastaavaa?

    autoha on siis e30 m40 316i
    Veikkaisin että joku laakeri otti kipeetä öljyn loppumisen takia ja nyt vuotaa paineet väljän laakerin läpi :think
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • Jormaa
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 11
      • Finland

      #3
      auton sammutin samantien kun öljypohja meni rikki, eikä sillä ajettu ennenkuin uudet öljyt oli sisässä ja öljyä on tikun mukaan, eikä sitä vähene.
      Last edited by Jormaa; 05-02-2014, 19:52.

      Comment

      • maverick999
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 919
        • Rauma

        #4
        Kyllä se meikäläiselläkin vilkuttaa ainakin kun lämpimäksi käyttää koneen (M10). Ei mitään ongelmia toiminnassa ollut muutaman vuoden aikana. 10W40 auttaa asiaan jonkin verran.
        Respect your elders

        Comment

        • ekezi-
          Bimmer Rookie
          • Jun 2012
          • 49
          • Rauma

          #5
          Kannattaa varmistaa asia ettei öljypumppu olisi ottanut hieman kipeää?!
          I`d rather push a BMW than drive a Mercedes.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by maverick999 View Post
            Kyllä se meikäläiselläkin vilkuttaa ainakin kun lämpimäksi käyttää koneen (M10). Ei mitään ongelmia toiminnassa ollut muutaman vuoden aikana. 10W40 auttaa asiaan jonkin verran.
            Ei vilkuta mitään öljynpainevaloa jos kaikki on ehjää.
            En muista paljonko sen painekatkasijan raja oli, mutta saa olla tosi hukassa öljynpaineet jos vilkkuu auton käydessä.
            Last edited by petrolhead; 12-02-2014, 20:13. Reason: typoja
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • SanMiguel
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1030
              • Kirkkonummi

              #7
              Kaverilla oli vastaavia oireita tuossa kesällä. Moottorina oli m30 ja ongelma alkoi kun perä karkasi mutkassa yllättäen ja keula pääsi kipuamaan kanttarin päälle. Mikään ei osunu mihinkään vaan auto heilahti/tärähti kovaa. Tän jälkeen alkoi öljynpainevalo vilkkumaan satunnaisesti eikä helpottanut anturin vaihdollakaan. Vika loppui vasta katsastuksessa kun autoa ravisteltiin välyksiä etsiessä..

              Tällä en nyt kuitenkaan tarkoita sitä että topicin aloittajan autossa vika häviää itsestään. Jos mahdollista niin painemittari kiinni ja katsoo kuinka alas ne paineet todellisuudessa putoaa tyhjäkäynnillä ja mikäli pysyy turvallisissa rajoissa niin sitten anturin vaihto/piuhojen läpikäyntiä.

              Jos en ihan väärin muista niin painevalo syttyy 0,5bar kohdilla..

              Comment

              • Jormaa
                Newbiemmer
                • Aug 2013
                • 11
                • Finland

                #8
                Juu tosiaan, unohtu ilmoittaa, että öljysihti oli tukossa. Sihdin putsaamisen jälkeen paineet oli normaalit ja valo sammui.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎