Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 320i - Koneremontti vai koneenvaihto/tekniikanvaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJP82
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 17
    • Kuusamo/Oulu

    E36 320i - Koneremontti vai koneenvaihto/tekniikanvaihto?

    Elikkä e36 320i -92 alakerta nakuttaa ja tuntuu pahenevan koko ajan pikkuhiljaa... BMW-huollossa eivät osanneet tarkalleen sanoa mikä nakuttaa. Epäilevät kuitenkin kiertokangen laakereita ta jotain männäntappijuttua.
    Onnistuuko kk-laakereiden vaihto konetta irroittamatta?

    Toinen, ja mielestäni parempi vaihtoehto olisi että vaihtaisi (samalla vaivalla?) koko koneen? Eikö 325i (m50b25) mene heittämällä 320i:n (m50b20) tilalle? Vai mitä kaikkea pitää vaihtaa? ruiskuboksi? vaihdelaatikko? putkisto?
    Joo, käytin searchia mutta eipä auttanut...
    Last edited by JJP82; 31-01-2005, 15:15.
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka paljon autollasi on ajettu?
    Ja tuohon koneen vaihtoon riittää, että vaihdat ruiskun ohjausboxin. Putkistokin sopii jos käytät myös vanhan koneen pakosarjaa.
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • kake
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 590
      • Kerava

      #3
      Originally posted by antti79
      Ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka paljon autollasi on ajettu?
      Ja tuohon koneen vaihtoon riittää, että vaihdat ruiskun ohjausboxin. Putkistokin sopii jos käytät myös vanhan koneen pakosarjaa.
      Eikä tarvitse boxia vaihtaa.. Molemmissa on sama ohjelma..
      Itse nostin vain bensanpaineita..
      Nimim. kokemusta on..
      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

      Comment

      • JJP82
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 17
        • Kuusamo/Oulu

        #4
        Jos ml. pitää paikkaansa niin n.180tkm on ajettu.

        Vaihdelaatikkoko on sama molemmissa? Puhuvat että 320i loota ei kestäis...
        Mitä eroa putkistoissa&pakosarjoissa on? Onko käytännössä mitään eroa kumman laittaa?

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          ei taida kyllä pitää kilometrit paikkaansa, ei pitäs kyllä noissa kilometreissä vielä hirveesti nakuttaa..riippuu tietenkin mitenkä on huollettu, mutta veikkaan, että on ruuvattu mittaria

          tuskin on samat laatikot 320 ja 325
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Originally posted by JJP82
            Jos ml. pitää paikkaansa niin n.180tkm on ajettu.

            Vaihdelaatikkoko on sama molemmissa? Puhuvat että 320i loota ei kestäis...
            Mitä eroa putkistoissa&pakosarjoissa on? Onko käytännössä mitään eroa kumman laittaa?
            Vaihdelaatikko kun on sama niin miksei se kestäisi? M50b20 putkisto on yhtä putkea loppuun saakka ja 1kpl katteja kun taas M50b25 putki tulee kahtena takapöntölle saakka jolloin kattejakin on 2kpl. Tosin 323i jossa M52b25 kone on samanlainen putkisto kuin M50b20 joten eipä kauheasti eroa ole kumpaa putkistoa käyttää. M50b20 putkisto on halvempi... Korjatkaa jos olen väärässä.
            Niin ja noista kilometreistä vielä, että eipä taida pitää paikkaansa. Ei noilla lukemilla pitäisi vielä äännellä mitenkään! Paitsi jos autossa on alkuperäiset öljyt
            Originally posted by kake
            Eikä tarvitse boxia vaihtaa.. Molemmissa on sama ohjelma..
            Itse nostin vain bensanpaineita..
            Nimim. kokemusta on..
            Ok tuli tuokin sitten selväksi, olin siinä käsityksessä, että niissä on eri ohjelma. Mutta bensanpaineita siis täytyy nostaa.
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • JJP82
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 17
              • Kuusamo/Oulu

              #7
              Joo no ei kyllä luulis noilla kilometreillä vielä laukeavan. Mutta huoltokirjan mukaan kilometrit voisi/pitäisi pitää paikkaansa. Ellei sitten huoltokirja ole aika hyvin väärennetty.

              Mutta asiaan... Näillä näkymin vaihtoon menee siis pelkkä kone.
              katsotaan miten käy!
              Kiitos kaikille!

              Comment

              • kake
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 590
                • Kerava

                #8
                Originally posted by JJP82
                Jos ml. pitää paikkaansa niin n.180tkm on ajettu.

                Vaihdelaatikkoko on sama molemmissa? Puhuvat että 320i loota ei kestäis...
                Mitä eroa putkistoissa&pakosarjoissa on? Onko käytännössä mitään eroa kumman laittaa?
                Ainakin automaattilaatikko on sama molemmissa, manuaalista en mene
                takuuseen, mutta uskoisin että sekin on sama..
                Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎