Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 m40 jakohihnan vaihdon jälkeen tullut sähkövika, auto sammuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWsedan
    Bimmer Rookie
    • May 2011
    • 50
    • FI

    e36 m40 jakohihnan vaihdon jälkeen tullut sähkövika, auto sammuu

    vm 91. Noniin, ajattelin, että kyllä tuon hihnan ja vesipumpun nyt itse vaihtaa. No 6h jälkeen homma ohi, eniten meni aikaa pähkäillessä miten joku osa lähtee irti, oli tiukassa pultit mutta nyt kun konepellin iskin kiinni ja starttasin niin auto käynnisty normaalisti mutta sammuu, mikähän saattas tämän aiheuttaa??

    Vaihdossa tuli pari pientä ongelmaa, koitin eka kahta sähköpiuhaa irrotella siitä moottorin oikealta puolelta, jotain antureita?? Eivät sitten lähteneet irti kun venkslailin niin annoin olla ja ei ne pahasti tiellä ollut mutta olisikohan voinut mennä rikki irrottaessa? Koitin saada niiden liitintä ruuvimeisselillä kammettua mutta ei inahtanutkaan,

    Toinen oli, että se pömpeli johon menee usea johto joka on siinä moottorin päällä mustan muovikuoren alla kolmella pultilla kiinni niin siitä oranssista osasta irtosi palanen (saatto kyllä olla hajonnut jo aiemmin kun löysäsin vaan pultin) mihin tulee ruuvi kiinni, voiko tämä aiheuttaa ko vian? ( http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/m/9.png (tuon 14 osan sisäpuolelta tais olla) siitä pienestä oranssista (13) osasta ei hajonnu mitään)

    Vai joku muu? Voiko olla vaikutusta jos on joku hihna liian kireällä? Niin ja jos käynnistyksen jälkeen painaa kaasua niin auto ei sammu mutta kaasun jälkeen kyllä.

    Asialla olisi kiire.

    E: Lisätään vielä, että kierroslukumittari ei nouse yli 2100.
    Last edited by BMWsedan; 17-03-2014, 18:04.
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16339
    • Leppävirta

    #2
    Sulla on siis virranjakajankannesta pala irti? Onhan jako kohdallaan?

    Kuva tuosta lohjenneesta virranjakajasta ois kiva.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • BMWsedan
      Bimmer Rookie
      • May 2011
      • 50
      • FI

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Sulla on siis virranjakajankannesta pala irti? Onhan jako kohdallaan?

      Kuva tuosta lohjenneesta virranjakajasta ois kiva.
      http://s22.postimg.org/40tkqzzm9/image.jpg tuosta punasen viivan kohdalta on siis lohjennu mutta tuntu kiristyvän kun siinä on se musta osa päällä niin sen varaan?

      Hihnaa vaihtaessa katsoin, että tuo yläpää oli


      ja sitä ennen lukitsin alapään jollain 8mm pultilla, että luulis että jako on kohdallaan?

      Nyt tuli kans mieleen, että kun vesipumpun irrotin nin sieltä rykäs jäähytinnestettä kohtalaisesti, että oisko se voinu jotain "kastella"? Jäähytinnesteenä on korrekin G30.
      Last edited by BMWsedan; 17-03-2014, 18:09.

      Comment

      • BMWsedan
        Bimmer Rookie
        • May 2011
        • 50
        • FI

        #4
        Päivitystä: Auto alkaa pikkuhiljaa kuntoutua operaatiosta, jäähdytinnestettä vielä meni pari litraa, eilen ei päässy ajoa testaamaan ja pienen ajolämmittelyn jälkeen auto pysykin käynnissä mutta moottori joutu kierroksia ottamaan ja röpötteli enemmän tyhjäkäynnillä. Kattoin sitten konehuoneeseen kun kuulu pihinää niin siellä oli se nyrkin paksunen ilmanottoputki revenny toisen klemmarin kohilta ja heti kun halkeaman peitti niin käyntiäänikin muuttui normaaliksi ja nyt ainakin lämpimällä moottorilla tuntus tyhjäkäynti pelaavan kun tuossa oli sen verran pelivaraa että sai leikattua revenneen kohdan irti, että vika oli vissiin tuossa??

        Mutta vielä tuo kierroslukumittari temppuilee, ei siis nouse yli 2k, joten onkohan tuo valunut jäähytinneste tehnyt jotain vai joku johto vielä jossain huonosti kiinni, missä?

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16339
          • Leppävirta

          #5
          Originally posted by BMWsedan View Post
          Päivitystä: Auto alkaa pikkuhiljaa kuntoutua operaatiosta, jäähdytinnestettä vielä meni pari litraa, eilen ei päässy ajoa testaamaan ja pienen ajolämmittelyn jälkeen auto pysykin käynnissä mutta moottori joutu kierroksia ottamaan ja röpötteli enemmän tyhjäkäynnillä. Kattoin sitten konehuoneeseen kun kuulu pihinää niin siellä oli se nyrkin paksunen ilmanottoputki revenny toisen klemmarin kohilta ja heti kun halkeaman peitti niin käyntiäänikin muuttui normaaliksi ja nyt ainakin lämpimällä moottorilla tuntus tyhjäkäynti pelaavan kun tuossa oli sen verran pelivaraa että sai leikattua revenneen kohdan irti, että vika oli vissiin tuossa??

          Mutta vielä tuo kierroslukumittari temppuilee, ei siis nouse yli 2k, joten onkohan tuo valunut jäähytinneste tehnyt jotain vai joku johto vielä jossain huonosti kiinni, missä?
          Kierroslukumittari ainoastaan ei nouse yli 2000rpm vai eikö myöskään kone ota kierroksia?
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • BMWsedan
            Bimmer Rookie
            • May 2011
            • 50
            • FI

            #6
            Originally posted by Haju69 View Post
            Kierroslukumittari ainoastaan ei nouse yli 2000rpm vai eikö myöskään kone ota kierroksia?
            Kierrokset nousee mut mittari pysähtyy tuohon 2100. :think

            Comment

            • BiltemaMotorWork
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2013
              • 460
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by BMWsedan View Post
              Kierrokset nousee mut mittari pysähtyy tuohon 2100. :think
              Ootko kattonu, ettei mittarin tausta paperi repsota. Jos se on revennyt/käpristynyt, niin se voi aiheuttaa viisarin jumittelua.

              Comment

              • BMWsedan
                Bimmer Rookie
                • May 2011
                • 50
                • FI

                #8
                Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
                Ootko kattonu, ettei mittarin tausta paperi repsota. Jos se on revennyt/käpristynyt, niin se voi aiheuttaa viisarin jumittelua.
                Tämä oli syy, ne nimittäin repsotti varsin mallikaasti, mitenkähän ei tuota hoksannut itse. Mutta nyt aukasin mittarin ja rassailin ne rautalangan pätkällä irti, pelaa nyt, tosin välillä kierroslukumittari ei meinaa lähteä tulille ennen pientä napsauttamista.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎