Announcement

Collapse
No announcement yet.

320 e36 vm 94 käyntiin ilman kampiakselin asentotunnistinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joujou123
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 6
    • kemi

    320 e36 vm 94 käyntiin ilman kampiakselin asentotunnistinta

    Vika on kun auto ei lähde käyntiin kun kampiakselin asentotunnistin on liittimessä mutta kun ottaa pois niin hörähtää samantien käymään. anturi on uusi. päästöt pielessä ja pätkäsee kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua. onko kellää ollut samanlaista ongelmaa tai tietääkö joku mistä johtuu?
  • joujou123
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 6
    • kemi

    #2
    Originally posted by joujou123 View Post
    Vika on kun auto ei lähde käyntiin kun kampiakselin asentotunnistin on liittimessä mutta kun ottaa pois niin hörähtää samantien käymään. anturi on uusi. päästöt pielessä ja pätkäsee kun tyhjäkäynniltä painaa kaasua. onko kellää ollut samanlaista ongelmaa tai tietääkö joku mistä johtuu?

    hc ja co liian korkeat

    Comment

    • Mokoma
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 767
      • 013 - Koskenkorva

      #3
      ensimmäisenä tulee kyllä mieleen että onkohan nyt varmasti otettu kammen anturin liitin irti. Jos on käynyt niin että vahingossa on irrotettu nokan anturi? Nähdäkseni ilman nokan anturia auto saattaa käynnistyä mutta ilman kammen anturia käynnistyminen on kyllä sula mahdottomuus kun moottorin ohjainlaite ei tiedä kammen asentoa eikä täten pysty määrittämään sytytys- ja ruiskutushetkiä eikä ohjaamaan pa-pumpun relettä.
      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

      Originally posted by kaol
      Ongelma: Kolmekutonen.

      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        ilman kampuran tunnistinta auto ei lähde käymään.
        otas IMM johto irti ja kokeile sitten vieläkö paukuttaa.
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • joujou123
          Newbiemmer
          • Apr 2014
          • 6
          • kemi

          #5
          Originally posted by Mokoma View Post
          ensimmäisenä tulee kyllä mieleen että onkohan nyt varmasti otettu kammen anturin liitin irti. Jos on käynyt niin että vahingossa on irrotettu nokan anturi? Nähdäkseni ilman nokan anturia auto saattaa käynnistyä mutta ilman kammen anturia käynnistyminen on kyllä sula mahdottomuus kun moottorin ohjainlaite ei tiedä kammen asentoa eikä täten pysty määrittämään sytytys- ja ruiskutushetkiä eikä ohjaamaan pa-pumpun relettä.


          kyllä se vaan on kammen anturi minkä irrottaa nii auto lähtee käyntii koska hakiin uuden anturin ja silloin kokeilin autoa käyntii koko anturia ei edes ollut paikoillaan autossa niin hyvin lähti käymää. että semmmone tapaus apujaa?
          ja auto saattaa käynnistyä anturin kans jos sahaa tosi pitkään.

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            Onko M52 eli siemensin ecu? Ilman kampuran anturia taitaa vetää limp-home moodin nokan anturin tiedoilla eli tehoja ei liikaa jää jäljelle. Ongelmahan noissa Siemens-purkillisissa on että kampuran hall-anturin syöttöjännite on 5v josta pitäisi generoida 0-5V dme:lle, vähänkin kontaktihäikkää jossakin tai dme:n 5v anto vähän alkuperäistä matalampi niin eipähän toimi. BMW:ltä saa muutossarjan jolla ryöstetään 12V jännite vanoksen solenoidilta hall-anturille ja johan toimii.

            Jos kuitenkin on alkuperäisellä johdotuksella niin katso että olet saanut 5V-hall anturin, ja yleismittarilla voi mitata tuleeko 5V täysimääräisenä anturille asti. Jos on 12V hall niin ei muuta kuin vetää 12V syötön sille, bemarin piuhasarjalla tai ihan vain ryöstämällä jostakin.

            Comment

            • joujou123
              Newbiemmer
              • Apr 2014
              • 6
              • kemi

              #7
              Originally posted by naukkis View Post
              Onko M52 eli siemensin ecu? Ilman kampuran anturia taitaa vetää limp-home moodin nokan anturin tiedoilla eli tehoja ei liikaa jää jäljelle. Ongelmahan noissa Siemens-purkillisissa on että kampuran hall-anturin syöttöjännite on 5v josta pitäisi generoida 0-5V dme:lle, vähänkin kontaktihäikkää jossakin tai dme:n 5v anto vähän alkuperäistä matalampi niin eipähän toimi. BMW:ltä saa muutossarjan jolla ryöstetään 12V jännite vanoksen solenoidilta hall-anturille ja johan toimii.

              Jos kuitenkin on alkuperäisellä johdotuksella niin katso että olet saanut 5V-hall anturin, ja yleismittarilla voi mitata tuleeko 5V täysimääräisenä anturille asti. Jos on 12V hall niin ei muuta kuin vetää 12V syötön sille, bemarin piuhasarjalla tai ihan vain ryöstämällä jostakin.

              on siemens ecu joskus moottori vissiin vaihdettu ainakin niin edellinen omistaja sanoi.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16371
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by joujou123 View Post
                on siemens ecu joskus moottori vissiin vaihdettu ainakin niin edellinen omistaja sanoi.
                Onko auto sinulle uusi vai tuliko vika ns. tuttuun peliin ?

                Comment

                • joujou123
                  Newbiemmer
                  • Apr 2014
                  • 6
                  • kemi

                  #9
                  [QUOTE=jr66;3310872]Onko auto sinulle uusi vai tuliko vika ns. tuttuun peliin ?


                  samaa vikaa oli heti ostaessa mutta lähti alussa oston jälkeen vielä käymään anturin kanssa
                  Last edited by joujou123; 17-04-2014, 16:36.

                  Comment

                  • joujou123
                    Newbiemmer
                    • Apr 2014
                    • 6
                    • kemi

                    #10
                    [QUOTE=joujou123;3310880]
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Onko auto sinulle uusi vai tuliko vika ns. tuttuun peliin ?


                    samaa vikaa oli heti ostaessa mutta lähti alussa oston jälkeen vielä käymään anturin kanssa

                    ei tarvi enää apua auto menee huomenna uudelle omistajalle
                    '

                    Comment

                    • Mokoma
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 767
                      • 013 - Koskenkorva

                      #11
                      Originally posted by naukkis View Post
                      Onko M52 eli siemensin ecu? Ilman kampuran anturia taitaa vetää limp-home moodin nokan anturin tiedoilla
                      Tämä olikin mulle ihan uutta tietoa. Noh, aina oppii uutta

                      Ajattelin automaattisesti auton olevan boschin eculla.
                      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                      Originally posted by kaol
                      Ongelma: Kolmekutonen.

                      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎