Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 323ti sähköflekti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NO2
    BTCF Member
    • Jun 2011
    • 103
    • Espoo

    E36 323ti sähköflekti

    Eli autona 323ti vm.99 ilman ilmastointia ja viskoflekti jumitti joten tarkoitus korvata se sähköisellä. Nurkista löytyy bemarin sähköflekti, ilmeisesti jostain ilmastoidussa mallista. Eli mikä olisi paras\helpoin tapa saada tuo sähköinen toimimaan tuolla viskon tilalla?
    E36 323i radalle. F30 330e kadulle.
    Ex e91 335d. Ex e46 320i
    Ex e60 530d. Ex e36 323ti .
    Ex e39 520i. Ex e36 325i.
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    Ite otin flektin pois aikanaan ja en oo pistänyt takaisin kun ei se sitä tunnu tarviivan, alublokinen kone alumiiniöljypohjalla ja alusyylärillä näyttää jäähtyvän sen verran mitä tyhjäkäynnillä lämpöä tuottaa eli jos tapana ei ole mitään erikoisempaa paikallaanrankaisua harrasta niin ei se välttämättä flektiä edes tarvii.

    Mutta jos sellaisen haluat niin pistä lämpörele alavesiletkuun pätkimään maita ja jännite suoraan akulta tai jos haluaa niin virtalukon kautta, tarvii vaan katsoa että paikka mistä jännitteen ottaa kestää sähköflektin virrat(= releohjaus virtalukon kautta ja itse virta suoraan akulta), yleensä jälkiasennetut vedetään suoraan akulta pelkästään tuon lämpöreleen ohjaamana. Kyseistä kytkentää käytetty alkeellisissa autoissa tehtaaltakin.

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #3
      Huh... Johan oli neuvo.

      Mitäs jos vain hommaat vastaavan viskon ja korjaat järjestelmän?
      Tuskin montaa kymppiä menee ja aikaa säästyy, vaivasta puhumattakaan.

      Jos pitäisi laittaa sähköflekti, niin ilman muuta rele väliin, se lämpöanturi pitää myös sovittaa siihen haluttuun lämpötilaan, eli jos viskolla alavesiletkun lämpötila on jossain 60-70 asteen tienoilla, pitää anturin olla niissä lämmöissä kytkeytyvä.
      Älä missään nimessä ota jatkuvaa virtaa suoraan flektille, vaan virtalukon kautta plussa releen käämille, toiseen käämin nastaan flektiltä johto, toinen flektin johto maihin.
      Sulakkeen kautta jatkuva virta releelle josta puhaltimelle.

      Ettei pala koko paska.
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Älä missään nimessä ota jatkuvaa virtaa suoraan flektille, vaan virtalukon kautta plussa releen käämille, toiseen käämin nastaan flektiltä johto, toinen flektin johto maihin.
        Sulakkeen kautta jatkuva virta releelle josta puhaltimelle.
        No sulake nyt kannattaa laittaa aina kun vetää sähköjä johonkin mutta sähköflektin ohjauksessa se rele on aika moinen ongelma eli meille tulee tuplareleistetty piiri joka hyvin yleisesti ei toimi kunnolla ikinä(eli se toinen rele kytkiessään ei kytke virtapiiriä kun toinen on auki ja sata kertaa räpätettyään ei sitten enää johdakaan virtaa läpi kun toinen rele viimein kytkee). Lähes kaikissa autoissa joissa on vain lämpörele alavesiletkussa kytkentä on suoraan akulta eli flekti pyörii auto sammutettunakin. Sanoisin että aivan turha etsiä itselleen ongelmia monimutkaisemmilla kytkennöillä, jos se lämpörele jumiutuu niin se ei sitä tee huomaamatta.
        Last edited by naukkis; 24-04-2014, 16:24.

        Comment

        • NO2
          BTCF Member
          • Jun 2011
          • 103
          • Espoo

          #5
          Taidan toteuttaa tuon säädettävällä lämpötila anturilla. Katsotaan nyt tuleeko releellä vai ilman. Eipä taida oikeastaan mihinkään vaikuttaa, sulakehan sinne tulee kumminkin.
          E36 323i radalle. F30 330e kadulle.
          Ex e91 335d. Ex e46 320i
          Ex e60 530d. Ex e36 323ti .
          Ex e39 520i. Ex e36 325i.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎