Päästöngelmia selvitellessä lambdan mittaus antoi tulokseski että vihreän ja ruskean välissä akkujännite, eli lämmitys OK. Mustan ja valkosen välissä on tasan 5V satoi tai paistoi. Lambdan jännitehän pitäisi vaeltaa jossain alle voltissa koko ajan, eli jotain häikkää tuossa siis on, mutta tuo viiden voltin jännite on vähän kummallisen korkea, varsinkin kun se ei tosiaan muutu tippaakaan. Onko tässä nyt siis vika anturissa vai jossain muualla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 m50 outo lambdajännite
Collapse
X
-
Vähän erikoiset värit, mutta niiden perusteella sulla vois olla titania lambda joka juurikin toimii 5v syöttöjännitteellä.
Minkä ikäinen auto? Jos olen oikein käsittänyt, siemensin yksiköllä olevat autot (ainakin m52) olisi titania lambdalla ja muut "perinteisellä" zirconia lambdalla. Toki voin olla väärässäkin.N62 Money Spender Club
-
-
Auto on -93, mutta tuo moottori ties mistä kotosin, 320->325 vaihto joskus tehty. Ilmotuksen mukaan ei Vanos, mutta se pahka kyllä on kannessa, eli kai siellä on se sitten...
Mitä nyt siitä lambdan mittailusta tuli, niin se alko jostain 4,97v ja nousi kerran 5,01, mutta sitten tasaantui viiteen. Eikös tässäkin sen kuitenkin pitäisi vaellella?
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Testattu uudelleen mittausta, fluken 114 tms mittarina, päivitysnopeus 32x/s, viiden minuutin käymisen jälkeenkin jännite tasan 4,887 v, ilman pienintäkään muutosta. Lambdan lämmityspiiri toimii. Voidaanko tästä nyt vetää johtopäätös että lambda on rikki?
http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw
Comment
-
-
Koitetaas vähä upata tätä jos sais jotain vastausta... Tää on mun auto ja pitäis saada tuo tuosta seisomasta katsastettua ja liikenteeseen ilman kallista korjaamolaskua. Uutta katalysaattoria siihen en ainakaan aio hankkia, tässä lienee kysymyksenä nyt se että pitääkö siihen hankkia uusi/käytetty lambda vai käytetty katti. Imuvuodot on käyty läpi, ja letkuja uusittu.E39 540 -00
E36 325 -92
E30 316 -85
Comment
-
Comment