Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkin ei irroita

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RaneMaster
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 262
    • Hyvinkää

    kytkin ei irroita

    Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mikäli jollain olisi käsitystä mikä autossani oireilee.

    Eli kytkin ei irroita jonka syystä vaihteita ei saa päälle auton ollessa käynnissä. Kun auto on sammuksissa vaihteet pystyy käymään läpi ok. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa yritetty myös käynnistää ja auto lähtee heti eteenpäin.

    Autoon on tehty koneremontti jonka syystä moottori oli nokalta pois. Tuona aikana joku valopää on painanut kytkintä jonka ansiosta työsylinterin tappi lensi ulos kytkinkopasta. Konerempan yhteydessä autoon laitettiin uusi kytkinpaketti.
    Kun kone oli nipussa, laitoin työsylinterin rojut takaisin kasaan ja ilmailin kytkimen ja se tuntui ok. Mutta ei irroittanut.
    Ajattelin että työsylinteri on mennyt tapahtumassa rikki, joten hommasin uuden ja nyt olen sitä koittanut ilmailla kaikilla mahdollisilla keinoilla joita netin syövereistä löytyy, mutta vaihteita ei saa päälle kun kone käynnissä.

    Itselläni on toinen e36 auto tällähetkellä ajossa josta saa kokeiltua kytkintuntumaa ja samassa kohtaa molemmissa kytkin alkaa tuntumaan jäykältä ja molemmissa on alun vapaaliike samanpituinen.

    Voiko vaihdelaatikossa olla jotain suurta häikkää joka aiheuttaisi moisen? Auto ei ole minun aikanani ollut ajokunnossa lainkaan (ostin moottorivikaisena), joten tietoa laatikosta ei ole. Ainoa mututuntuma on, että autoa on mahdollisesti koitettu käyntiin vaihde päällä sillä jostain kumman syystä koneesta oli tullut kanki ulkoilmaan...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16451
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by RaneMaster View Post
    Ainoa mututuntuma on, että autoa on mahdollisesti koitettu käyntiin vaihde päällä sillä jostain kumman syystä koneesta oli tullut kanki ulkoilmaan...
    Miten tuo käynnistystapa aiheuttaa kangen ulkoilun ?

    Comment

    • RaneMaster
      BTCF Member
      • Jun 2009
      • 262
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Miten tuo käynnistystapa aiheuttaa kangen ulkoilun ?
      Eipä siinä sellaista taida tapahtua vaikka autossa olisi ajonesto päällä. Silloin auton ostohetkellä pohdittiin syitä tuohon moottoririkkoon niin ajateltiin olisiko se saatu vaihde päällä käynnistyksillä rikki.

      Comment

      • e30_M-tech1
        BTCF Member
        • Jan 2011
        • 340
        • Tampere

        #4
        onko käynnistetty

        siis kytkin yläasennossa vaihde päällä?vai miten ihmeessä vaihde vaikuttaa käynnistykseen?ja tuossaki tapauksessa auto kaiketi vaan sammuu käynnistyttyään..
        vai onko automaatti:think
        Sorry, ettei tästä tuumailusta ei mitään apua ollut
        Nykyiset:e39 530i & e36 325
        ---------------------------------------------------
        Exät:
        vw golffi
        e46 328 -00
        e30 320 -87
        e30 325 -83
        e36 325 -91
        e36 328 -98
        e30 325 M-tech1 -87

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by RaneMaster View Post
          Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mikäli jollain olisi käsitystä mikä autossani oireilee.

          Eli kytkin ei irroita jonka syystä vaihteita ei saa päälle auton ollessa käynnissä. Kun auto on sammuksissa vaihteet pystyy käymään läpi ok. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa yritetty myös käynnistää ja auto lähtee heti eteenpäin.

          Autoon on tehty koneremontti jonka syystä moottori oli nokalta pois. Tuona aikana joku valopää on painanut kytkintä jonka ansiosta työsylinterin tappi lensi ulos kytkinkopasta. Konerempan yhteydessä autoon laitettiin uusi kytkinpaketti.
          Kun kone oli nipussa, laitoin työsylinterin rojut takaisin kasaan ja ilmailin kytkimen ja se tuntui ok. Mutta ei irroittanut.
          Ajattelin että työsylinteri on mennyt tapahtumassa rikki, joten hommasin uuden ja nyt olen sitä koittanut ilmailla kaikilla mahdollisilla keinoilla joita netin syövereistä löytyy, mutta vaihteita ei saa päälle kun kone käynnissä.

          Itselläni on toinen e36 auto tällähetkellä ajossa josta saa kokeiltua kytkintuntumaa ja samassa kohtaa molemmissa kytkin alkaa tuntumaan jäykältä ja molemmissa on alun vapaaliike samanpituinen.

          Voiko vaihdelaatikossa olla jotain suurta häikkää joka aiheuttaisi moisen? Auto ei ole minun aikanani ollut ajokunnossa lainkaan (ostin moottorivikaisena), joten tietoa laatikosta ei ole. Ainoa mututuntuma on, että autoa on mahdollisesti koitettu käyntiin vaihde päällä sillä jostain kumman syystä koneesta oli tullut kanki ulkoilmaan...
          Saattaa olla vivustovika. Käy kaikki vaihteensiirtäjät ja -vivustot läpi.

          Comment

          • blueorange
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 404
            • suomi

            #6
            Originally posted by RaneMaster View Post
            Eipä siinä sellaista taida tapahtua vaikka autossa olisi ajonesto päällä. Silloin auton ostohetkellä pohdittiin syitä tuohon moottoririkkoon niin ajateltiin olisiko se saatu vaihde päällä käynnistyksillä rikki.
            Ei sitä moottoria kyllä vaihde päällä käynnistyksellä rikki saa.Startin kylläkin!Itse olen joutunut ajamaan monenlaisilla eri vehkeillä startilla ja edes se startti ei ole rikkoutunut.

            Comment

            • RaneMaster
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 262
              • Hyvinkää

              #7
              Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
              Saattaa olla vivustovika. Käy kaikki vaihteensiirtäjät ja -vivustot läpi.
              Tarkoitatteko nyt laatikon ulkopuolisia vivustoja? Se tässä ihmetyttää että vaihteet menevät päälle normaalisti kun auto ei ole käynnissä...

              Comment

              • RaneMaster
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 262
                • Hyvinkää

                #8
                Tänään juttelin duunikaverin kanssa aiheesta ja hän epäili että oisko kytkinlevy väärinpäin. Voiko se olla mahdollista, että se on koko ajan kiinni asennusvirheen vuoksi?

                Comment

                • BiltemaMotorWork
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2013
                  • 460
                  • Joensuu

                  #9
                  Voi olla asennusvirhekin.

                  Comment

                  • RaneMaster
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 262
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Nyt on laatikko saatu alas ja todettu että kytkinlevyssä lukee laatikkoon päin gearbox side/getriebeseite. Kummin kytkinlevy pitäisi olla, enemmän ulospäin tuleva osa laatikkoon päin vai koneeseen päin? Tätä tietoa ei oikein tunnu mistään löytyvän. Nyt on siis ulkonevampi osa laatikkoon päin.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11112
                      • Oulu

                      #11
                      No sehän siinä lukee selvästi, niin mitä tuota pohtimaan. gearbox side laatikkoon päin.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • RaneMaster
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 262
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        No sehän siinä lukee selvästi, niin mitä tuota pohtimaan. gearbox side laatikkoon päin.
                        Juu näinhän se on ja tänään koitettu sovittaa väärinpäin, mutta eipä tuo mene sinne sovinnolla vaan jää kantamaan.
                        Nyt alkaa olemaan kaikki muu tarkastettu paitsi kytkimen pääsylinteri. Se ei ulospäin ole vuotanut, mutta kaitpa se voi sisäisestikin päästää tavaraa läpi. Rojut nippuun ja uusi pääsylkky niin toivottavasti oire olisi kadonnut...

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Ootko kattonu vuotaako pääsylinteri? Lattiamatto märkänä siitä kohti, tms. Jotain tapauksia ollu jossa pääsylinterin kumit kovettunu, tms ja laskee läpi, jolloin voima ei mene pääsylinterille asti.


                          Laitetaan vielä oma lehmä ojaan. Myyntipalstalla ois myytävä uusi Febi/bilstein pääsylinteri e36:een.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • RaneMaster
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 262
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Ootko kattonu vuotaako pääsylinteri? Lattiamatto märkänä siitä kohti, tms. Jotain tapauksia ollu jossa pääsylinterin kumit kovettunu, tms ja laskee läpi, jolloin voima ei mene pääsylinterille asti.


                            Laitetaan vielä oma lehmä ojaan. Myyntipalstalla ois myytävä uusi Febi/bilstein pääsylinteri e36:een.
                            No tämähän siinä onkin kun ei ole ulospäin vuotanut yhtään. Olisin ennen laatikon irroitusta senkin vaihtanut mikäli olisi näyttänyt siltä että vuotoa olisi.

                            Comment

                            • RaneMaster
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 262
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Alkaa mennä jo maku tämän ropaamiselle...
                              Laatikko on nyt paikoillaan ja uusittuna on pää- ja työsylinteri. No nyt kytkin irroittaa jo hieman, sillä "runtattuna" saa koneen käydessä laitettua 3-5 vaihteet päälle. Kuitenkin kun 1 vaihde pesässä ja auton laittaa käyntiin kytkin pohjassa, lähtee auto hiljalleen liikkumaan eteenpäin.
                              Edelleenkään vuotoja ei näy missään.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎