Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen mikäli jollain olisi käsitystä mikä autossani oireilee.
Eli kytkin ei irroita jonka syystä vaihteita ei saa päälle auton ollessa käynnissä. Kun auto on sammuksissa vaihteet pystyy käymään läpi ok. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa yritetty myös käynnistää ja auto lähtee heti eteenpäin.
Autoon on tehty koneremontti jonka syystä moottori oli nokalta pois. Tuona aikana joku valopää on painanut kytkintä jonka ansiosta työsylinterin tappi lensi ulos kytkinkopasta. Konerempan yhteydessä autoon laitettiin uusi kytkinpaketti.
Kun kone oli nipussa, laitoin työsylinterin rojut takaisin kasaan ja ilmailin kytkimen ja se tuntui ok. Mutta ei irroittanut.
Ajattelin että työsylinteri on mennyt tapahtumassa rikki, joten hommasin uuden ja nyt olen sitä koittanut ilmailla kaikilla mahdollisilla keinoilla joita netin syövereistä löytyy, mutta vaihteita ei saa päälle kun kone käynnissä.
Itselläni on toinen e36 auto tällähetkellä ajossa josta saa kokeiltua kytkintuntumaa ja samassa kohtaa molemmissa kytkin alkaa tuntumaan jäykältä ja molemmissa on alun vapaaliike samanpituinen.
Voiko vaihdelaatikossa olla jotain suurta häikkää joka aiheuttaisi moisen? Auto ei ole minun aikanani ollut ajokunnossa lainkaan (ostin moottorivikaisena), joten tietoa laatikosta ei ole. Ainoa mututuntuma on, että autoa on mahdollisesti koitettu käyntiin vaihde päällä sillä jostain kumman syystä koneesta oli tullut kanki ulkoilmaan...
Eli kytkin ei irroita jonka syystä vaihteita ei saa päälle auton ollessa käynnissä. Kun auto on sammuksissa vaihteet pystyy käymään läpi ok. Vaihde päällä ja kytkin pohjassa yritetty myös käynnistää ja auto lähtee heti eteenpäin.
Autoon on tehty koneremontti jonka syystä moottori oli nokalta pois. Tuona aikana joku valopää on painanut kytkintä jonka ansiosta työsylinterin tappi lensi ulos kytkinkopasta. Konerempan yhteydessä autoon laitettiin uusi kytkinpaketti.
Kun kone oli nipussa, laitoin työsylinterin rojut takaisin kasaan ja ilmailin kytkimen ja se tuntui ok. Mutta ei irroittanut.
Ajattelin että työsylinteri on mennyt tapahtumassa rikki, joten hommasin uuden ja nyt olen sitä koittanut ilmailla kaikilla mahdollisilla keinoilla joita netin syövereistä löytyy, mutta vaihteita ei saa päälle kun kone käynnissä.
Itselläni on toinen e36 auto tällähetkellä ajossa josta saa kokeiltua kytkintuntumaa ja samassa kohtaa molemmissa kytkin alkaa tuntumaan jäykältä ja molemmissa on alun vapaaliike samanpituinen.
Voiko vaihdelaatikossa olla jotain suurta häikkää joka aiheuttaisi moisen? Auto ei ole minun aikanani ollut ajokunnossa lainkaan (ostin moottorivikaisena), joten tietoa laatikosta ei ole. Ainoa mututuntuma on, että autoa on mahdollisesti koitettu käyntiin vaihde päällä sillä jostain kumman syystä koneesta oli tullut kanki ulkoilmaan...
Comment