Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e36 320ci Nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mirtzu
    Newbiemmer
    • Jun 2014
    • 4
    • Finland

    Bmw e36 320ci Nykii

    Eli ongelmana on että kun yritän käynnistää bemaria nii joudun jonkun aikaa sahaamaan että käynnistyy (kuulostaa siltä että se ei saisi ilmaa tarpeeksi ja monesti käynnistäessä bensan haju on vahva). Lämpimällä moottorilla käynnistyy kumminkin hyvin/nätisti.

    Jos lähden ajamaan kylmällä moottorilla niin monesti kone alkaa vahvasti nykimään ja pätkimään. Senkin olen huomannut että kylmällä moottorilla ajan hidasteisiin niin monesti nykäisee silloinkin.

    Kun moottori on saavuttanut normaalin lämpötilan niin nykimistä tapahtuu todella harvoin jos edes ollenkaan. (tehot tuolloin normaalit)

    Tulpat vaihdettu 200km sitten.
    Ilmanmassamittari puhdistettu. Ilmamassamittarin kumeissakaan ei ollut reikiä tai halkemia.
    Päästöt ok.
    Lambadastakaan ei tullut mitään vika ilmoituksia.

    Voisiko mahdollisesti olla kyseessä nokka-akselin asentotunnistimessa ja kampiakselin asentotunnistimessa vika?
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    #2
    Pakko sanoa, kun kuitenkin joku siitä mainitsee. Eli merkintää 320ci ei käytetä vielä e36 mallissa, vaan se on 320(i) coupe. Pilkunviilausta...

    Asiaan, ootko lukenut vikakoodeja?

    Comment

    • Mirtzu
      Newbiemmer
      • Jun 2014
      • 4
      • Finland

      #3
      Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
      Pakko sanoa, kun kuitenkin joku siitä mainitsee. Eli merkintää 320ci ei käytetä vielä e36 mallissa, vaan se on 320(i) coupe. Pilkunviilausta...

      Asiaan, ootko lukenut vikakoodeja?

      Kyllä olen, eikä niissä näy mitään.

      Nyt vaihdettiin anturit nokka- ja kampiakseli ja vaikuttaa toimivan hyvin. Huomasin myös että jäähdytinnestettä oli liian paljon säiliössä. En tiedä vaikuttaako tukehtumiseen tai johonkin vastaavaan, koska eikö se laajene lämmettyä?

      Comment

      • Kylli-Täti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 499
        • Tampere

        #4
        Originally posted by Mirtzu View Post
        Kyllä olen, eikä niissä näy mitään.

        Nyt vaihdettiin anturit nokka- ja kampiakseli ja vaikuttaa toimivan hyvin. Huomasin myös että jäähdytinnestettä oli liian paljon säiliössä. En tiedä vaikuttaako tukehtumiseen tai johonkin vastaavaan, koska eikö se laajene lämmettyä?
        Todennäkösesti ei ollut ainakaan liikaa. Määrä ei vaikuta käyntiin, ellei kone ylikuumene vähyydestä johtuen ja matka katkee, jollon myös oireet on semisti samat, mutta helvetisti pahemmat.

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1805
          • N/A

          #5
          Originally posted by Mirtzu View Post
          Huomasin myös että jäähdytinnestettä oli liian paljon säiliössä. En tiedä vaikuttaako tukehtumiseen tai johonkin vastaavaan, koska eikö se laajene lämmettyä?
          Liika jäähdytysneste tulee kyllä järjestelmästä ulos kuumetessa, kun paine järjestelmässä nousee liian korkealle. Tästä on vaan monesti se vaiva, että kun järjestelmä päästää liiat nesteet ulos, niin se yleensä päästää liikaa ja tuloksena on nesteen lisäystarve. Tästä syntyykin helposti kierre; lisätään taas liikaa, systeemi purskauttaa liiat ulos, ja taas tarvii lisätä jne ... ja sitten tuleekin mieleen että autossa on jotain rikki kun alituiseen tarvitsee nestettä lisätä..

          Eli kyllä sitä nestettä kannattaa laittaa oikea määrä.
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • athirity
            Bimmer Rookie
            • Mar 2014
            • 42
            • Porvoo

            #6
            Nykiminen kylmänä, ja saahamisen tarve käynnistettäessä viittais kans bensapumppuun. Koitappa sillain, että kun käynnistät kylmänä (oletan, että pitää aina sahata) niin kopauta pari kertaa jollain kuminuijalla tankinpohjaan, jos lähtee ongelmitta käyntiin niin sanoisin, että bensapumppu on tullut tiensä päähän.
            e30 316i Alpinweiss II
            EX:
            e36 320iA coupe Brillantrot
            e36 320i Dakar Gelb II

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎