Elikkäs mikähän voisi olla vialla seuraavanlaisessa tapauksessa:
Omistan 316 1997 vuosimallin bemarin. Viime syksynä ylävesiletkun putki lähti ajossa irti rikkoen ylävesiletkun kiinnikkeen, jonka seurauksena oli edessä uuden jäähdyttimen vaihto. Uuden jäähdyttimen vaihettuani jäähdytinnesteet ei pysy sisällä, vaan tulee jotakin kautta ulos. Ensin tuli ylävesiletkun alapuolelta pienemmän letkun juuresta (lopetti kun laittoi ylimääräsen lemmarin), jonka jälkeen on tullut pelkästään korkin kautta. Lisätään, että vanhalla jäähdyttimellä joutui vähän aikaa ajamaan ja pari kertaa kävi niin, että lämmöt nousi yli puolenvälin, muttei koskaan punaiselle asti.
Elikkäs konkreettinen esimerkki: Ilmaan autoa hamaan tappiin asti ja katon että puhaltaa lämmintä ilmaa, jonka jälkeen lähen ajamaan töihin 40km suuntaan. Kotia palatessani avaan konepellin ja huomaan korkin juuren olevan märkä ja ylävesiletkun olevan tyhjä ja todella kuuma. Alavesiletku on kylmä. Paisuntasäiliö on tyhjä. Ajon aikana lämmöt pysyvät puolessa välissä, kuten normaalisti kuuluukin ja seuraan, että puhaltaa lämmintä ilmaa.
Olen vaihtanut termostaatin, kokeillut eri korkkeja ja jopa kaverin kanssa vaihettiin kanteen uudet tiivisteet. Nesteet ei oo sekottunu keskenään, eikä auto savuta, mutta moottorista kuuluu pieni kuuman nesteen pulina.
Omistan 316 1997 vuosimallin bemarin. Viime syksynä ylävesiletkun putki lähti ajossa irti rikkoen ylävesiletkun kiinnikkeen, jonka seurauksena oli edessä uuden jäähdyttimen vaihto. Uuden jäähdyttimen vaihettuani jäähdytinnesteet ei pysy sisällä, vaan tulee jotakin kautta ulos. Ensin tuli ylävesiletkun alapuolelta pienemmän letkun juuresta (lopetti kun laittoi ylimääräsen lemmarin), jonka jälkeen on tullut pelkästään korkin kautta. Lisätään, että vanhalla jäähdyttimellä joutui vähän aikaa ajamaan ja pari kertaa kävi niin, että lämmöt nousi yli puolenvälin, muttei koskaan punaiselle asti.
Elikkäs konkreettinen esimerkki: Ilmaan autoa hamaan tappiin asti ja katon että puhaltaa lämmintä ilmaa, jonka jälkeen lähen ajamaan töihin 40km suuntaan. Kotia palatessani avaan konepellin ja huomaan korkin juuren olevan märkä ja ylävesiletkun olevan tyhjä ja todella kuuma. Alavesiletku on kylmä. Paisuntasäiliö on tyhjä. Ajon aikana lämmöt pysyvät puolessa välissä, kuten normaalisti kuuluukin ja seuraan, että puhaltaa lämmintä ilmaa.
Olen vaihtanut termostaatin, kokeillut eri korkkeja ja jopa kaverin kanssa vaihettiin kanteen uudet tiivisteet. Nesteet ei oo sekottunu keskenään, eikä auto savuta, mutta moottorista kuuluu pieni kuuman nesteen pulina.
Comment