Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytin/ jäähdytys järjestelmä ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bibblibob
    Newbiemmer
    • Sep 2013
    • 3
    • jyväskylä

    Jäähdytin/ jäähdytys järjestelmä ongelma

    Hei!

    mulla olis pienoinen ongelma oman autoni kanssa 325i coupe vanos ajettu noin 300tkm
    rupesu kuukausi takaperin olemaan ongelmia kun katkesi syylärin ilmausruuvi jossa sittemmin ollut 10m pultti patentti(odotan uutta ilmausruuvia parhaillaan).

    3 päivää auto on nyttemmin nostanut lämpöjä vaikka olen nestettä lisännyt säännöllisesti en ole antanut lämpöjen nousta juurikaan yli keskiviivan tarkistin termostaatin se liikkuu mutta kotelon tiivisteet oli ihan loppu, sekä alavesi letku ei meinaa lämmetä. mietin vain että onko tässä nyt joku muu vika taustalla kokeilimme eilen korkki auki ja auto käyntiin että tuleeko sieltä vettä takaisin säiliöön ja tuli ihan hyvin joten uskoisin veden kiertävän.

    muuta mitä olen asian yhteydessä havainnut on että 6:nen sylinterin kohdalla siinä missä se kuudes pakoaukon liitos kohta on niin vettä vuotaa noin 3 pisaraa/min kun kone on lämmin sekä liitos kohdan ympärys on ihan märkä vesi tippuu suoraan pakoputken päälle. auto on noin kuukauden vienyt oudosti nestettä ollaan epäilty kantta, ilmausruuvia, vespumppua sun muuta mutta ei oikein varmaksi osaa sanoa. osaisiko joku hieman antaa jotain vinkkiä millä kokeilla tai varmistua viasta/vioista on niitä yksi vai useita.

    auto käy ilman ongelmia ja öljykorkkiin ei ole tullut "vaaleaa harsoa".
    jäähdytin vaihdettu uuteen noin puolivuotta sitten samoin lämmityslaitteen etuvastus ja moottori.

    kiitos.
    Last edited by bibblibob; 28-06-2014, 22:55.
  • Niksiville
    Newbiemmer
    • Mar 2012
    • 3
    • Parainen

    #2
    Sulla on kansi todennäköisesti halki eipä siinä muuta.. Kerran ku pääsee m50 kunnolla keittämään tai on ilmaa järjestelmässä niin kannen halkeaminen todella yleistä.. Tarkista nyt vielä jos kannen takaosa kerran on märkä ettei kannen "takaseinän" vesiletkuliitos olisi pettänyt. Mulla joskus halkesi se muovinen letkuliitos sieltä.
    Teoria on sitä kun tietää kaiken mutta mikään ei toimi.
    Käytäntö on sitä, kun kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi.
    Eli kun teoria ja käytäntö yhdistetään, mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä että miksi.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎