Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 "puolilämpösenä" huono käyntiinlähtö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bilstein
    Bimmer Rookie
    • Apr 2009
    • 48
    • Etelä-pohjanmaa

    M50B25 "puolilämpösenä" huono käyntiinlähtö?

    Bmw E36 325i -91 (ei ajonestoa), M50B25

    Kylmänä ja täysin kuumana käyntiin kuin palmun alta, ei vikakoodeja, ei vikoja ajettaessa, vetää hyvin eikä edes nyi! Ajan moottorin täysin kuumaksi ja antaa seistä esim. 15min niin saa sahata käyntiin ihan vitusti, n.3-4 starttausta vaatii vähintään! Tämä toistuu melkeen aina

    Esim. 3 starttauksella hörähtää, neljännellä lähtee sit heti käyntiin


    -Lämpötilatunnistin toimii oikein realidatalla katottuna
    -Nokka-akselin asentotunnistin vaihdettu uuteen alkuperäiseen!
    -Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu uuteen alkuperäiseen! Anturin asennusreikä oikeankokoinen, ei liian pieneks hapettunu.
    -Tulpat vaihdettu ja on oikeat!
    -Puolat tarkistettu ei halki
    -Imuilman lämpötilatunnistin näyttää oikein realidataa seuraten
    -Ilmamassamittari vaihdettu ja tarkistettu realidatalla, ok
    -Ei oo mitään paskaa halppis kiinalastua
    -Ohjainlaitettakin kokeiltu vaihtaa


    Olisko foorumilaisilla vielä lisää tarkistus kohteita? Oskiloskoopillahan noi anturit olis kaikista parhain tarkastaa mutta en vielä jaksanu ruveta mittailemaan, bensanpaineetki on pieni kysymysmerkki mutta mihin ne yhtä äkkiä häviäis puolilämpösenä?
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #2
    No yks mitä voi aina sattua hydraulinostajakoneessa on että nostajat ylitäyttyy ja venttiilit siis kantaa tuossa tilanteessa. Yleisimmin tuo tapahtuu kun käyttää ihan vähän ja sammuttaa mutta voi se jossain tapauksissa oireilla juuri noissa tilanteissa kun kerroit.

    Ne venat kun vuotaa vain inasen että ei käyntiin lähde niin ei välttämättä vielä startatessa huomaa, enemmän jos kantavat niin kone alkaa pyöriä vähän turhan kevyesti startilla.

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      #3
      Mite nuo osa nro. 3:set?
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Suuttimet vuotaa. Oireet täsmää siihen ainaki täysin.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • bilstein
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 48
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          En usko että on hydraulisissa nostajissa vika, ei tekis noin usein ja sillon jos vika olis noissa niin moottori pyöris kun kahvimylly, nyt ei ole sitäkään ongelmaa! Puristuspaineetki mitattu ja todettu hyviksi!

          deemu79: Tarkistettu, kokeiltu vaihtaa samalla kun eri puoliakin, ei vaikutusta

          Bemu500: Suuttimet kävi itelläki mieles jokin aika sitten, oli jo suuttimet irrotettunakin ja kaveri toi omat suuttimet mut se oli rikkonu niistä omista suuttimista ne muovikärjet joten piti laittaa vanhat takasin ku piti seuraavana päivänä olla ajamas radalla!

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16401
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Bemu500 View Post
            Suuttimet vuotaa. Oireet täsmää siihen ainaki täysin.
            Kyllä.

            Comment

            • TseiPii
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 188
              • Keskellä Suomea

              #7
              Originally posted by Bemu500 View Post
              Suuttimet vuotaa. Oireet täsmää siihen ainaki täysin.
              Ääni kans suuttimille
              E30 318i -85

              E30 320i -87 ex
              E36 316i -91 ex
              E36 325i -94 ex
              E46 325i -03 ex
              E46 316i -02 ex
              E61 525i -06 ex
              E46 320d -03

              E70 3.0d - 09


              E39 M5 pyhänä

              Comment

              • bilstein
                Bimmer Rookie
                • Apr 2009
                • 48
                • Etelä-pohjanmaa

                #8
                Ryökäle kun olis saanu sillon laitettua toiset suuttimet tilalle niin ei olis tarvinnu vikaa enempää ettiä jos vika tosiaan sielä on..

                Mikä suuttimissa aiheuttaa sen että ainoastaan puolilämpösenä käyntiinlähtö oikkuilee?

                Ja onko kukaan perehtyny bemarin suuttimien kärjessä olevista muovikärjistä että onko ne pakolliset olla, määrittääkö ne sumun muodon? Koska boschilaisia suuttimiahan on

                Muovikärjillä http://i01.i.aliimg.com/photo/v2/266...15_For_BMW.jpg

                ja ilman kärkiä http://image.modified.com/f/tech/mod..._injectors.jpg

                Ainut ongelmahan tulee ilman kärkiä että tiiviste ei meinaa pysyä paikallaan, kärkiä ei saanu irti vanhoista ehjänä eikä marmori tiskikään myy kuin kokonaisia suuttimia! Tarkotus oli kokeilla 328i suuttimilla jos olis hyötyä tai haittaa..

                Comment

                • pazq
                  BTCF Member
                  • Jan 2008
                  • 3165
                  • 47200

                  #9
                  Siis ne vuotaa läpi. Eli bensanpaineet työntää siitä läpi vaikka onkin "kiinni". Kuumana se höyrystyy, kylmänä auttaa ryypyn lailla, mutta puolilämpöisenä se tukehtuu. Soita alppilan autohuoltoon, sieltä saat varaosia ja helvetin hyvää palvelua suuttimiin liittyen ainakin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎