Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka akselintunnistimen vaikutusta päästöihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tpn
    Newbiemmer
    • Jul 2014
    • 6
    • Lappeenranta

    nokka akselintunnistimen vaikutusta päästöihin?

    Leimalla yritin kulkineeni e36 323i 7/95 kanssa käydä tuossa ja päästöt ihan kuralla. aikaisemmin vikakoodeja abs valon jä käyntihäiriöiden tautta ottaneena. antoi silloin nokkaakselin asentotunnistimesta vika ja tietysti nopeustunnistimestä. käyntihäiriöitä esiintyy kevyellä kiihdytyksellä vedon puuttumisella tai aaltoiluna. mutta arvelin kun välistä toimii melko hyvin et jos muuten sais vikalistaa ulos. abs välistä toimii (uus tunnistin menossa kyllä vaihtoon) ja tietysti katsastuksessa ei toiminut. palatakseni otsikkoon voisko nokka akselin asento tunnistin sekottaa päästöt ja lambdan näin pahasti. tyhjäkäynti: co% 0 co2 14,50 hc 37 o2 1,20 kierroksilla co% 0,01 co2 14,30 hc 38 o2 1,14 lambda 1,070. ens viikolla vika koodit uusiks ja ihmettemään jatkoa
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1814
    • N/A

    #2
    No jos se nokka-akselin anturi on tunnetusti rikki, niin turha tässä kai on muilla vioilla spekuloida. Laita se ensin kuntoon orggisosalla ja katsot sitten vieläkö on muita vikoja.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • tpn
      Newbiemmer
      • Jul 2014
      • 6
      • Lappeenranta

      #3
      paljon yrittänyt täältä avuja löytää ja menee vain enempi sekasin et missä vois olla vikaa. yks astia kerraallaa oli tarkotus lähtä purkaa mut paljon lukenut et osa osan jälkeen vaihdettu ton vedon puutteen tautta. mut eihän se kirpase kun köyhää. nm. köyhä

      Comment

      • [Snowboarder]
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2008
        • 2183
        • Karstula

        #4
        Originally posted by tpn View Post
        paljon yrittänyt täältä avuja löytää ja menee vain enempi sekasin et missä vois olla vikaa. yks astia kerraallaa oli tarkotus lähtä purkaa mut paljon lukenut et osa osan jälkeen vaihdettu ton vedon puutteen tautta. mut eihän se kirpase kun köyhää. nm. köyhä
        Mutta miten voit karsia vikoja pois, jos antaa vikakoodia nokan anturista, ilman että vaihdat sen? Ellei ole kokeilu osia saatavilla oikean vian löytämiseksi
        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

        Comment

        • tpn
          Newbiemmer
          • Jul 2014
          • 6
          • Lappeenranta

          #5
          Originally posted by tpn View Post
          voisko nokka akselinasento tunnistin sekottaa päästöt ja lambdan näin pahasti. tyhjäkäynti: co% 0 co2 14,50 hc 37 o2 1,20 kierroksilla co% 0,01 co2 14,30 hc 38 o2 1,14 lambda 1,070. ens viikolla vika koodit uusiks ja ihmettemään jatkoa
          kerpele kun ei missään päästöjä pääse ilmaseks testaamaan niin vähän tohon kysymykseen kaipailisin vastausta jos jollain ois vastaavaa kokemusta.

          Comment

          • tpn
            Newbiemmer
            • Jul 2014
            • 6
            • Lappeenranta

            #6
            tärkemmin kun kelailee miulla kyrvähti laturi joku aika ennenku alko ensimmäisiä kertoja tulee toi vedon puute. valoja oli mittarissa kun joulukuusessa kun pukkas ylijännitettä niin paljun. just arvas siirtää autosähköön kun oli kaikki mahdolliset lisälaitteet päällä ja pienillä kierroksilla. onhan se voinut jättää jälkensä.

            Comment

            • [Snowboarder]
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2008
              • 2183
              • Karstula

              #7
              Originally posted by tpn View Post
              tärkemmin kun kelailee miulla kyrvähti laturi joku aika ennenku alko ensimmäisiä kertoja tulee toi vedon puute. valoja oli mittarissa kun joulukuusessa kun pukkas ylijännitettä niin paljun. just arvas siirtää autosähköön kun oli kaikki mahdolliset lisälaitteet päällä ja pienillä kierroksilla. onhan se voinut jättää jälkensä.
              Varmaan on sielläpäinkin joku harrastaja joka voi mitata päästöt ja vikakoodit/tarkemman diagnoosin tehdä kohtuu hintaan:think? Kuitenkaan tuskin kukaan rupeaa ilmaseks tekemään vaikka olisi kuinka harrastaja
              Edit: Laita vaikka jokin ilmoitus alue topikkiin/etsi omalta alueeltasi harrastaja kellä olisi mahdollisuudet, näin äkkiseltään en muista kenenkään nimimerkkiä ketä suositella, mutta niitä varmasti on!
              Last edited by [Snowboarder]; 04-07-2014, 19:35.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

              Comment

              • tpn
                Newbiemmer
                • Jul 2014
                • 6
                • Lappeenranta

                #8
                ilmasella lähinnä ajattelin tota aseveli hintaa vs liikkeitten. plus liikeitten veloitus kun alkaa testaa/kokeilee karkaa ihan lapasesta. pitää laittaa sinne kans ens viikolla kunhan saap koodit ulos uusiks

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1814
                  • N/A

                  #9
                  Luet viivakoodit, ja korjaat niiden perusteella viat, käyttäen asianmukaisia osia. Vasta sitten kun vikakoodeja ei enää pukkaa, niin kannattaa mennä niitä päästöjä mittailemaan.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • tpn
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 6
                    • Lappeenranta

                    #10
                    asentotunnistimen vaidon jälkeen päästöt saatu kohdalleen. mutta ajoittaista vedon uupumista vieläkin pienemmässä määrin.

                    Comment

                    • MikkoJII
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 1807
                      • Lapua

                      #11
                      Tarkista imuvuodot seuraavaksi. Haitariletku on yleisin vikapaikka. Jos siinä jotain teippivirityksiä on niin ei muutako uus letku tilalle.

                      Ostithan alkuperäisen nokan asentotunnistimen?
                      E32 750i 11/89

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎