Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 vm94 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325-coupe
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 29

    e36 325 vm94 turbotus

    elikkä auto on tarkoitus turbottaa kesäksi
    joten millainen turbo ja boxin ohjaus kannattais laittaa?
    budjetti n.5000e

    tarkoitus olis et turbo lähtis jostain 3-4tonnin paikkeilta mukaan ja auto tulee katukäyttöön joten pitäis olla myös kestävä.

    ja katsastus vaatimuksen on tiedossa joten jätetään ne tästä pois.
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    #2
    Originally posted by 325-coupe
    elikkä auto on tarkoitus turbottaa kesäksi
    joten millainen turbo ja boxin ohjaus kannattais laittaa?
    budjetti n.5000e

    tarkoitus olis et turbo lähtis jostain 3-4tonnin paikkeilta mukaan ja auto tulee katukäyttöön joten pitäis olla myös kestävä.

    ja katsastus vaatimuksen on tiedossa joten jätetään ne tästä pois.

    No niin. Vihdoinkin mielenkiintoinen projekti. Onnea sille
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • gnz
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 428
      • -

      #3
      Originally posted by 325-coupe
      elikkä auto on tarkoitus turbottaa kesäksi
      joten millainen turbo ja boxin ohjaus kannattais laittaa?
      budjetti n.5000e
      Tätä tulee toistettua vähän liikaakin, mutta koska budjetti ei ole rajaton ja testeihin menee jo ~1000E (jos meinaat katsastaa), niin kannattanee harkita Megasquirttia. Partcolta hankittuna kitin hinta on ~140e, ja joudut jonkin verran kolvailemaan. Jääpähän rahaa sitten oleellisimpiin asioihin.

      Edit: Ja tietysti onnea projektiin! Foorumin eka E36 turbo-projekti?

      Comment

      • 325-coupe
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 29

        #4
        joo tuo päästö testin hinta on tiedossa
        tarkoitus olis rakentaa kohtuu budjetilla toimiva peli
        eli gurut nyt ehdotuksia tulemaan.

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          vai että 3-4 tonnin paikkeilta,ööööö, varmaan garrett gt37 tai gt40
          tai sitten joku suht järeä holset esim hx40. noi on sellasia et varmaan 4000 rpm alkaa ahtaan
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • gnz
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 428
            • -

            #6
            Originally posted by 325-coupe
            joo tuo päästö testin hinta on tiedossa
            tarkoitus olis rakentaa kohtuu budjetilla toimiva peli
            eli gurut nyt ehdotuksia tulemaan.
            Mitä aiot tehdä itse ja mitä ulkoistaa?

            Olisi hienoa jos jaksaisit kyhätä kasaan vaikka jotain kertomusta projektin vaiheista kuvineen (projektit-osioon), koska et ole luultavasti ensimmäinen joka on miettinyt kys. automallin turbottamista, mutta olisit varmaan ensimmäinen/ensimmäisiä joka siihen ryhtyy lähimain.

            Eihän tietysti itse rakennusprosessi suuresti poikkea normaalista (ei tarkoita, etteikö siitäkin olisi kiva kuulla), mutta esimerkiksi kaikki byrokratia, ja lain vaatimat testisessiot ja niiden toteutus on mielenkiintoista kuultavaa.. Että meneekö asiat kivuttomasti läpi jne.
            Last edited by gnz; 17-02-2005, 13:13.

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Moottorinohjausta valitessa on syytä muistaa, että kaikki moottorinohjaukset ei osaa ohjata vanosta.

              Muutenhan moottori on aika kiitollinen turbotus kohde. Jos katukäyttöön tosiaan teet eikä tehoa ole tarkotus hakea ihan helvetisti niin jättäisin perusmoottorin koskemattomaksi. Kunnon pakosarja yhtä pitkillä putkilla, vaikka hx40 holset ahtimeksi "sopivalla pakopesällä", RIITTÄVÄN iso hukkaportti (että ahdot pysyy kurissa), 3 - 3,5" downpipe ja 3" putki perälle asti, keulaan niin iso cooleri ku järkevästi mahtuu, moottorinohjaukseksi joku kunnollinen (muistaakseni autronic osasi ohjata vanosta?) tai vaihtoehtoisesti oma motronic uudelleen ohjelmointiin (halpa vaihtoehto). Enivei seokset & sytty kohilleen ja painetta ~0.7-1bar ja voimaa pitäs olla se 350-400hv/450-500Nm.

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #8
                m50 koneeseen saa monikerrosmetalli kannentiivisteen joten sellainen harkintaan ja siivu männistä pois. Mikä tahansa säädettävä ruisku tosiaan kelpaa jos ei ole vanosta mutta säädettävä siksi että sillä voi hioa päästöjä kuntoon.

                Ruiskuun uppoaa suorasytyn kanssa 1000-3000€ ja tietysti megaruiskun saa halvalla. Suuttimet maksaa ~50€ kpl.

                Lievään kone remppaan menee muutama satanen ja ahtimeen toiset.

                Comment

                • LASSI-S
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 4918
                  • hattula/hämeenlinna.

                  #9
                  kannattaa tuon moottorinohjauksen hankinnan kanssa olla sit tarkka ja se on juuri se osio missä ei voi säästellä yhtään rahaa vaan ottaa mahdollisimman monipuolisen, koska tuossa jos alkaa säästeleen niin voi olla ettei sit saa niin hyvin säätöihin että saa läpi tuosta vaadittavasta mittauksesta, mutta kun on viimesen päälle tuo moottorinohjaus nini voit kysyä mittauksen suorittavalta herralta että minkäslaiset päästöt herra haluaisi ja säädät kannettavalla kaikki kohdalleen ja sillä hyvä.

                  joskus kuulin kun joku meni jotain vehjettä viemään päästömittaukseen ja kysyi todellakin että minkäslaiset päästöt herra haluaisi ja naputteli kannettavalla säädöt kohdilleen
                  E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                  Comment

                  • gnz
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 428
                    • -

                    #10
                    Originally posted by Maza
                    Moottorinohjausta valitessa on syytä muistaa, että kaikki moottorinohjaukset ei osaa ohjata vanosta.
                    Juu, Autronicin SMC:llähän se onnistuu. Ohv 1687,- @ Muukkonen.

                    M50TU:n single-vanoksen ohjaus ei liene ongelma ja onnistunee suht' helposti vaikka Megaruutalla. Tai näin ainakin väitän kunnes joku tulee ja sanoo että ei.

                    tai vaihtoehtoisesti oma motronic uudelleen ohjelmointiin (halpa vaihtoehto).
                    Tässä vois olla Megaruutan jälkeen paras vaihtoehto.

                    edit: lisätään sen verran, että "vakiona" megaruutta ei Vanosta ohjaile, ja sen takia tuo Motronicin uudelleenohjelmointi saattaa tässä tapauksessa olla moottorinohjausvaihtoehto nro 1.
                    Last edited by gnz; 17-02-2005, 17:22.

                    Comment

                    • 325-coupe
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 29

                      #11
                      niin tarkoitus olis itse tehdä kaikki asennukset, olen miettinyt tuota ruisku hommaa et mikä siihen olis hyvä kun tuo vanos kerran on

                      minkä verran tuosta koneesta sais irti ilman koneen purkua jos vain pulttais solmun putkeen ja sais ruiskun säädettyä kohilleen paljonko kestää ilman koneen avaamista paineita? teho?

                      toisakseen jos koneen alkaa purkamaan niin silloin on varmaan sama laittaa sinne semmoiset palikat et saa enemmän tehoja irti kun nälkähän kasvaa syödessä...

                      tuolla olis jokin bolt-on pakeeti myynnissä


                      mutta tarkoitus olis kuitenki itse rakentaa eikä ostaa valmista sarjaa

                      ja tehdä siitä selkeät ohjeet kuvien perusteella.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎