Se riippuu tosi paljon vanteen leveydestä. Itellä on 8,5 tuumanen et:llä 45 ja joudun edessä käyttämään 3mm levityspalaa, ettei ota tolppaan kiinni. Muuten rengas mahtuu pyörimään ongelmitta rengastuksella 225/45/17. Eibachin madallussatsi on alla.
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Noh noh, eipäs herneitä, samasta asiasta on vaan jo monta topikkia...
Originally posted by line79
no tämmöinen yhdistelmä: madallus 60/40 vanne 8*17" ET40 kumit 225/45 tai 235/40
tarvitseeko levikepaloja laittaa?
Ei tarvitse. ET-luku just sopiva ja takana pyörii hyvin juurikin tuo 235. Etupääkin pitäisi sopia hyvin tuolla madalluksella. Itellä oli edellises autos K&W:n korkeussäädettävä setti ja etupäätä tiputettu parhaimmillaan ~80mm. Etupään vanteet oli 7,5x17 ET41 ja rengastus 225/45/17. Oli sellainen erikoinen piirre että kun vaihtoi samalla koodilla olevat Marshallin renkaat alle niin raapi (leveämpi kuvio-osa) mutta muut merkit juurikin samalla lukemalla pyöri hyvin... Jos sulla käy niin (en kylläkään usko) että etupää raapii, niin kokeilet vaihtaa 215 kumit eteen ennenkö kävelet vannekauppaan...
530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Eteen vanteeksi 8x17 ET32 - renkaina 215/45/17 tai 215/40/17 (noissa ei liene tule ongelmaa)
Taakse vanteeksi 8,5x17 ET13 - renkaina 235/40/17 tai 245/35/17
Kyseessä olisi siis käytetyt vanteet jotka saattaisin saada sopivaan hintaan. Toi takavanteen pieni et luku mietityttää.
No ei ole kyllä noi vanteet normaali E36:een tarkotettuja. Molemmat jäävät liian ulos, johtuen liian pienestä ET-arvosta. Sitä ei korjaa spacereilläkään, koska ne auttavat ainoastaan päinvastaisessa probleemissa...
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
8x17 et32 235/40 ottaa kii takaa lokariin töyssyissä vakiolla väsyneellä alustalla.
Eli ET13 8.5" samalla rengastuksella ((8.5"-8.0")/2)+(et32-et13)=25mm ulompana kuin ändin vanteilla (laskinko oikein)? Jotain runtua joutuis siis takakaarille näyttämään jotta noi saisi pyörimään raapimatta.
Eli ET13 8.5" samalla rengastuksella ((8.5"-8.0")/2)+(et32-et13)=25mm ulompana kuin ändin vanteilla (laskinko oikein)? Jotain runtua joutuis siis takakaarille näyttämään jotta noi saisi pyörimään raapimatta.
Kyllähän nuo mainitsemasi etuvanteet pitäs mun mielestä mahtua ihan hyvin pyörimään. Mutta takana jos on et 13 niin taitaa rengas tulla jo ulos kaarista kokonaan.
Elikkäs olis vanteet 18" edessä 8,5" ja takana 9,5" ET 35
pitäis ettii sopivaa rengastusta.. Alusta vielä vakio, mut coil overit pitäis jokus saada. Eli tonttiin.
Seuraavaa olen harkinnut 225/40 eteen ja 245/35 taakse..??
Mikä on kapein rengas joka vielä istuis nätisti 9,5" vanteelle?
Mahtuuko 10x17 ET30 235/40 renkaalla pyörimään takana? Vai pitäiskö 10 tuumaselle olla vielä isompi ET? Lokasuojan kaaren pokkaukset on käännetty ylös ja nykyään takana pyörii 8,5x17 ET35 235/40 kumeilla ihan nätisti.
Comment