mutteri wiritys alko taas oireilemaan ja nyt on useampaa ongelmaa ratkaistavana
1.eilen kesken ajon kun heitin kaasun tyhjäkäynnille ennen risteystä niin huomasin että autosta hävis tyhjäkäynti (huomasin siitä kun ratti ei kääntynyt normaalisti ja kierrokset näyttiki nollaa. poppivehkeet huuti myös täysillä ja siks ei erottanu pyöriikö kone vai ei ) ja foorumilta selvisi että syy on vissiin tyhjäkäyntimoottorissa/venttiilissä(en ole vielä kerennyt asiaa tutkimaan sen tarkemmin) auto pyörii siis vain jos pitää kaasulla kierroksia yllä. voiko icv jumittautua yhtäkkiä vai hajosko se sitte kokonaan? vastauksia kiitos!
2. samalla kun hävis tyhjäkäynti, ilmaantui tällainen vika: kierrosten ollessa noin 1000, jostain imusarjan alta kuulu ääntä jota ei ennen ole kuulunut ja ääni kuulostaa melko samalta kun mitä suutinvikanen diisseli(kuuluu sellanen kilkatus) paitsi ääni ei ole yhtä kova vaan hiljainen. kierrosten noustua tosin "peittyy" moottorin normaaliin ääniin mutta kilinä tihenee kuitenkin, mikä aiheuttaa kyseisen kilkattamisen?? :think
3. jos kierrokset käyttää hetkellisesti esim. 5000 rpm, kaasua polkaistaessa imusarjasta kuuluu sihahdus (tämä on kaiketi normaalia?) mutta laatikon kohdalta missä on lambda-anturi tai ainakin joku anturi siinä pakoputkessa on, siitä kohtaa kuuluu kierrosten laskiessa alaspäin aika hyvin kuuluvaa suhinaa mutta lakkaa heti jos polkaisee kaasua uudestaan ja sama toistuu kierrosten laskiessa matalemmiksi ja tätäkään ei ole kuulunut ennen tai sitten en ole vain huomannut sitä. mutta ei kait sieltä suhinaa pitäs kuulua??
taustatietoa sen verran että joskus keväällä saattoi tehdä kylmänä käynnistäessä sen että humppas kierroksia muutaman kerran mutta sitten tasoittui-> onko lambda vai mikä asialla? nyt kesällä ei ole tehnyt kertaakaan humppaamista mutta kerran lämpimänä jätti tyhjäkäynnin sinne 1200 rpm hurisemaan mutta palas normaaliin kaasunpolkaisulla jos joku viisaampi osais kertoa mistä kyseiset ongelmat johtuu
1.eilen kesken ajon kun heitin kaasun tyhjäkäynnille ennen risteystä niin huomasin että autosta hävis tyhjäkäynti (huomasin siitä kun ratti ei kääntynyt normaalisti ja kierrokset näyttiki nollaa. poppivehkeet huuti myös täysillä ja siks ei erottanu pyöriikö kone vai ei ) ja foorumilta selvisi että syy on vissiin tyhjäkäyntimoottorissa/venttiilissä(en ole vielä kerennyt asiaa tutkimaan sen tarkemmin) auto pyörii siis vain jos pitää kaasulla kierroksia yllä. voiko icv jumittautua yhtäkkiä vai hajosko se sitte kokonaan? vastauksia kiitos!
2. samalla kun hävis tyhjäkäynti, ilmaantui tällainen vika: kierrosten ollessa noin 1000, jostain imusarjan alta kuulu ääntä jota ei ennen ole kuulunut ja ääni kuulostaa melko samalta kun mitä suutinvikanen diisseli(kuuluu sellanen kilkatus) paitsi ääni ei ole yhtä kova vaan hiljainen. kierrosten noustua tosin "peittyy" moottorin normaaliin ääniin mutta kilinä tihenee kuitenkin, mikä aiheuttaa kyseisen kilkattamisen?? :think
3. jos kierrokset käyttää hetkellisesti esim. 5000 rpm, kaasua polkaistaessa imusarjasta kuuluu sihahdus (tämä on kaiketi normaalia?) mutta laatikon kohdalta missä on lambda-anturi tai ainakin joku anturi siinä pakoputkessa on, siitä kohtaa kuuluu kierrosten laskiessa alaspäin aika hyvin kuuluvaa suhinaa mutta lakkaa heti jos polkaisee kaasua uudestaan ja sama toistuu kierrosten laskiessa matalemmiksi ja tätäkään ei ole kuulunut ennen tai sitten en ole vain huomannut sitä. mutta ei kait sieltä suhinaa pitäs kuulua??
taustatietoa sen verran että joskus keväällä saattoi tehdä kylmänä käynnistäessä sen että humppas kierroksia muutaman kerran mutta sitten tasoittui-> onko lambda vai mikä asialla? nyt kesällä ei ole tehnyt kertaakaan humppaamista mutta kerran lämpimänä jätti tyhjäkäynnin sinne 1200 rpm hurisemaan mutta palas normaaliin kaasunpolkaisulla jos joku viisaampi osais kertoa mistä kyseiset ongelmat johtuu
Comment