Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 323 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janisysiaho
    BTCF Member
    • Jul 2014
    • 17
    • Loviisa

    E36 323 ostamassa

    Juu elikkäs haluaisin vähän tietoa noista 323 vioista ja mitä kannataa tarkistaa kun autoa tutkii. Kyseessä on siis -97 vuoden 323 sedan manuaali lootalla ja ajettu vajaa 270tkm
    Onko paljon tuolle koneelle ja paljonko noilla ajaa?
    Ja onko noita helppo piristellä?
    Kiitos vastauksista jo etukäteen

    E36 328iA Cabriolet/Madeiraviolett Metallic
    Ex. E92 335CiA -06
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1814
    • N/A

    #2
    Eipä noissa taida mitään ihmeellistä olla, ihan tavallliset tarkistukset mitä muissakin merkeissä. Tietysti alustan väljyydet on tyypillisiä kaikissa bemareissa, ja suomiautoissa on helmat ruosteessa. Kun kyseessa on 17v vanha auto, niin jotain vikojahan siinä on joka tapauksessa ja jos ei ole niin kohta tulee. Mitä kilometreihin tulee, niin kyllähän noita näkyy liikenteessä paljon suuremmillakin kilometreillä. Kestävyys riippuu aika paljon siitä miten sitä on huollettu ja miten sinä sitä huollat. Jos huolettomuus on tärkeää niin osta samalla rahalla uudempi jonkun muun merkkinen. Piristäminen ei ole helppoa... Imusarjalla ja nokilla saa vähän lisää tehoa mutta softat ja vapaavirtaussuodattimet on hölynpölyä. Osta jo kättelyssä 328 tai M3 jos teho on tärkeää.
    Nyt:
    BMW 530e (g30)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by bmw323it View Post
      Eipä noissa taida mitään ihmeellistä olla, ihan tavallliset tarkistukset mitä muissakin merkeissä. Tietysti alustan väljyydet on tyypillisiä kaikissa bemareissa, ja suomiautoissa on helmat ruosteessa. Kun kyseessa on 17v vanha auto, niin jotain vikojahan siinä on joka tapauksessa ja jos ei ole niin kohta tulee. Mitä kilometreihin tulee, niin kyllähän noita näkyy liikenteessä paljon suuremmillakin kilometreillä. Kestävyys riippuu aika paljon siitä miten sitä on huollettu ja miten sinä sitä huollat. Jos huolettomuus on tärkeää niin osta samalla rahalla uudempi jonkun muun merkkinen. Piristäminen ei ole helppoa... Imusarjalla ja nokilla saa vähän lisää tehoa mutta softat ja vapaavirtaussuodattimet on hölynpölyä. Osta jo kättelyssä 328 tai M3 jos teho on tärkeää.
      Kuin minun suusta tullutta.

      Comment

      • ///Make
        BTCF Member
        • May 2007
        • 4686
        • Lahti

        #4
        Itse ostin tuommoisen 323i sedanin, karvan alta 300 000 ajettu mittarin mukaan.
        Kyllä se teho riittää arkikäyttöön, välitykset sen verran sopivat että kakkonen vetää sataseen asti ja 3:lla pääsee jonnekin 150 korville -eli soppelilla vaihteella kimpoaa Avensiksesta ohi kohtalaisen rivakasti.
        Kone tuntuu aika tasaisesti vetävältä, kun vertaa vanhempaan M50B25-koneeseen missä on selkeämpi tehopiikki.
        Osta mielummin räpeltämätön yksilö, M-puskurit sun muut kilkkeet ovat niin halpoja ettei kannata vaan ulkonäköseikkojen takia sortua "räyhäkkäämmän" näköiseen.

        Toki itsellänikin olisi M3 jos se sattuisi osumaan budjettiin, mutta tässä hintaluokassa tuo 323i on aika fiksu valinta

        Ps. osta uudet etuvilkut ja ovipahvien kiinnikkeitä jo valmiiksi, kun E36-koppaista havittelet Nämä ovat aika muovisia...
        Last edited by ///Make; 13-08-2014, 16:20.
        Z3 3,0 Coupe -98
        E30 325E 4D -85
        Originally posted by TNT
        Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎