Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i s -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pallipää
    Newbiemmer
    • Aug 2014
    • 23
    • Jyväskylä

    318i s -96

    Tervehdys!

    semmosta kyselisin että onko jollain tietoa mikähän mahtaa olla vikana kun auto nykii lähes aina kostealla/viileällä/talvella kelillä.

    Ja tämä nykiminen tapahtuu yleensä 2000 kierroksen kohalla. Samalla myös bensankulutusviisari heilahtaa kun nykäsee.

    Kesähelteillä ei minkäänlaista nykymistä ikinä.

    Myös jonkun verran käymishäriötä,välillä kierrokset pomppaa tyhjäkäynnillä muutamaks sekunniks yli tonniin.

    Suodattimet/tulpat/puola vaihdettu, ei auta asiaan, sama jatkuu. Voisko olla ilmamassamittari? Imuvuoto? Vikakoodeja en oo lukenu.

    Ja jäähytysnestettä vuotaa kans aina tiettyy pisteeseen asti. Eli voisko joku vielä kertoa sen että mikä on se optimaalinen määrä nestettä paisuntasäiliössä jos kylmänä avaa korkin. Ja paineet pysyy sisällä kylmänäkin. Korkki on uus ja toimiva.

    Kiitän. :think
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    #2
    Imuvuodoille ja IMM:lle ääni täältä.

    Jäähdytysnesteitten määrä on kylmänä siinä puolivälissä paisaria. Lämpimänä nousee siitä 2-4cm ylemmäs (en nyt ihan tarkkaan muista tätä, korjatkoon joku tarkan lukeman)
    Last edited by MikkoJII; 13-08-2014, 18:25.
    E32 750i 11/89

    Comment

    • Cuuca
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 94
      • Espoo/Laurinlahti

      #3
      Käykö tyhjänkäynnillä auto huonosti? IMM, kun meni multa rikki niin 3t kohdalla rupes "roplaamaan" ja hävis tehot. (Okei, mulla se oli tosi tosi rikki.). Veikkaisin kans itse massamittaria.
      BMW 328 Ci -01

      Comment

      • Pallipää
        Newbiemmer
        • Aug 2014
        • 23
        • Jyväskylä

        #4
        Originally posted by Cuuca View Post
        Käykö tyhjänkäynnillä auto huonosti? IMM, kun meni multa rikki niin 3t kohdalla rupes "roplaamaan" ja hävis tehot. (Okei, mulla se oli tosi tosi rikki.). Veikkaisin kans itse massamittaria.
        Juu ei käy aivan täysin tasasesti tyhjäkäynnillä. Voikos IMM ite korjata? Tai kattoo jos se on paskanen tjsp? Puhistaa?

        Comment

        • Bayerische Motoren Werke
          Newbiemmer
          • Mar 2014
          • 22
          • Joensuu

          #5
          Voihan siihen kokeilla esim. Motonetistä saatavaa Mass Air flow sensor cleanerrii, kaverilla tämä auttoi väliaikaisesti. Onkos tässä ilmamäärä- vai massamittari?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎