Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vai E36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnz
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 428
    • -

    #16
    Originally posted by Gonzalez
    Eipäs, sillä -93 vuoden vanokselliset on koodilla M50 ja niissä on ns. "single-vanos"... Kaksoisvanokselliset on vasta koodilla M52 jos nyt hiuksia aletaan halkomaan. Samanlaisia muovimoottoreita, oli sitten M50 tai M52. Peruskone täysin sama jos ei vanosmuutoksia huomioida...


    No ei se nyt ihan noinkaan mene ylläolevan mukaan. Tosin tuolla voi olla virheitä, ja sille en voi mitään.

    Juu, voidaan toki pistää tämäkin topikki aiheeseen, tosin en tiedä löytyykö varsinaisesta aiheesta mitään keskusteltavaa, niin paljon makuasioista on kyse.

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      #17
      Mielipiteitä tuntuu löytyvän! Hyvä niin!

      Itse olen E36-korista ajanut kaverin 316i ja serkun 325iA, E34-korista on kokemusta 520i (M20) ja 525i touring malleista. 535i pitäisi päästä koeajamaan kun tuon M30-koneen "pikkuveljestä" (M10) on vain hyvää sanottavaa.. Onhan nuo korimallit erilaisia, mutta valinta on vaikeaa, kun huonoja eivät ole kummatkaan..

      Lisää käyttökokemuksia luetaan mielellään, jos niitä vielä löytyy.. ja uskon että löytyy

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19175
        • -

        #18
        olen ajanut melkein kaikilla e34 ja e36 mallisarjojen versioilla ja jos perusautoa haet niin 525i on jo e34 mallisarjassa perusautoksi ihan jees jos ei odota mitään älyttömiä urheiluauton ominaisuuksia ja moottorin tietyt ominaisuudet eivät häiritse. leppoisaan ajoon tälläkin kerkeää ja positiivista on pieni kulutus. 540i on kaikin puolin miellyttävin e34 jos unohdetaan m5 mallit. eli jos hinta ei kipua liian suureksi ja 540iA mallin mahdolliset automaattilaatikon ongelmat ei pelota niin loistava ostos. polttoainekulut tietysti on hieman suuremmat kuin 525i mutta on toisaalta tehojakin 192hv sijaan 286hv vakiona ja vääntöjä myös aivan eri malliin plus V8 koneen erittäin miellyttävät sävelet.

        e36 mallisarjasta en itse ostaisi 325i mallia pienemmällä koneella eikä hintaerotkaan ole älyttömän suuret. jos budjetti ei riitä 328i niin pärjää tuolla 325i mallillakin. jos ei ole rahasta kiinni niin 328i tosin selvästi halvemmalla saa pari vuotta vanhemman tai suunnilleen saman ikäisen e34 540i mallin.

        gnz:lle sen verran että e36 ja e34 mallisarjoissa euroopassa yleisesti myynnissä olevista malleista isoin M50 pata on edelleen 2,5 litrainen, vanoksella tai ilman. seuraavaa M52 sarjaa saa jo 2,8 litraisena mutta pelkästään E36 mallisarjaan.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #19
          Originally posted by Juhis
          Melutaso voi myös olla yllätys suuremmissa nopeuksissa joista tosin Suomessa ei lainsäädännön puolesta pääse pahemmin nautiskelemaan. E34 on hyvällä alustalla myös kiva ajettava mutta ei yhtä sporttinen kuin E36. Tuning osien hankkiminen E34 on hieman hankalampaa kuin E36. Melutaso on ehjässä E34:ssa myös pienempi kuin E36 ja tilat ovat selvästi suuremmat.
          Mitenkä sattuukin aina muistumaan kun puhutaan E36:n ja E34:n melutasoista eräät M5 Touring ja E36 M3 sessiot autobaanalla
          Ainoa asia mikä E34:ssa noilla nopeuksilla (sopivasti siis siirtymä nopeuksista puhuen) suhisee, ovat tiiliskivipeilit


          Ja kyllä, kun on kerran ajanut leppoisen letkeää kaiken vääntävää M30B34 konetta, niin kyllä se M50B25 tuntuu laiskalta Ja ihme kierroskoneelta.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • pmv
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2032
            • tornio

            #20
            Olen pahoillani, mutta kyllä meikäläinenkin kallistuu tuon e34 535i:n suuntaan. Sellaisella kun on 3.5 vuotta ajellut, niin jotenkin tuntuu että parempaa ja laaja-alaisempaa kuutoskonetta ei BMW ole tehnyt tuon jälkeen. Siis jos unohdetaan M-versiot. M50 ei herätä paljoa positiviisia tuntemuksia, kun on tottunut M30:n massiiviseen alavääntöön. M52 on sitten jo parempi, mutta niitä ei saakkaan E34 koriin. E36:n luonne muuttuu mielestäni melkoisen paljon miellyttävämmäksi M52:n myötä.

            E34 on autona ihan helkkarin hyvä, se on hiljainen, laadukas, hyvä kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden suhteen, ajaton muotoilultaan jne. Kaikki koneet ovat e34:n nokalla ihan ok-kamppeita,mutta tosiaankin jotkut koneet sopii siihen paremmin kuin toiset.

            Comment

            • mikim
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 79

              #21
              ja kaikkihan riippuu myös budjetista... kukapa ei ottaisi autoa isommalla koneella, mutta eiköhän se ole yleensä se raha joka ratkaisee aika paljon...

              Aika paljon tullut asiaa jo molemmista korimalleista ja todettakoon vielä e36:sen sisustasta sen verran, että tosiaan 91-92 malleissa sisustan laatu on huomattavasti paskempi mitä uudemmissa, itsekin huomasin selvän eron laadussa, varsinkin kaikennäköinen kitinä väheni kun vaihdoin uudemman sisustan tilalle...
              E39 1999 520i

              Comment

              • Tojopa
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 1592
                • Kuopio

                #22
                Nostetaas vanhaa ketjua taas ylös. Tuo E34 V8-koneella vaikuttais varsin houkuttelevalta mallilta, tosin suurin osa tarjolla olevista malleista on automaatteja :(

                Miten toi kasikone kestää kilometrejä? Tyyppivioista sen verran löytyi, että öljypumpun kiinnitys voi pettää.. Onkos noissa muita pahoja paikkoja? Eräässä ketjussa oli puhetta, ettei noi kasit kestäis yli 200tkm ajomääriä.. väite oli varsin jyrkkä, mutta perusteluja ei haluttu antaa. Löytyskö keltään tietoa, jonka olisi vielä halukas jakamaan muidenkin kanssa? Ja noita tomaattilaatikon vikoja ei tarvi kommentoida, koska automaattia en uskalla käytettynä laittaa..

                Comment

                • MjM5
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2005
                  • 40
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Tojopa
                  Nostetaas vanhaa ketjua taas ylös. Tuo E34 V8-koneella vaikuttais varsin houkuttelevalta mallilta, tosin suurin osa tarjolla olevista malleista on automaatteja :(
                  Aika vähän manuaalivaihteisia on myynnissä mutta näyttää olevan myytävien joukossa ihan helmiäkin

                  BMW M5 -90

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by Tojopa
                    Pitäisi oma E28 518i "päivittää" hieman tuoreempaan bemuun, ja noi otsikon korimallit voisivat olla sopivan hintaisia (M30- tai M50-koneella). Käyttökokemukset kiinnostaisivat, erityisesti korin ruostuminen noissa vanhemmissa E34:ssa mietityttää.. E34 olisi varmaankin hiljaisempi ja jämäkämpi, vai onko? Eli kaikki kommentit kyseisistä korimalleista ovat tervetulleita. Ja hakua olen jo käyttänyt, kun sitä kuitenkin joku ehottaa..
                    riippuu haluatko ensinnäki 300-sarjan peli vai 500-sarjalasen ja mitä vuosimallia...E36sta saa uudempina ja sillä 2,8 koneella, ne nelos koneet kannattaa melkein unohtaa, ehkä 318iS jos tykkää nelosesta

                    mutta alle 525set e34set ilman muuta pois laskuista ja sama pätee melkein e36seen , että 325 tai 328

                    tietenki sun omat tarpeet, että tarvitko isompaa vai vähä sporttisempaa autoa, molemmista saa kyllä hienot jos tarve vaatii....E36 näyttää nuorekkaammalta

                    ja ennen kaikkea mitä on laittaa euroja likoon
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • Tojopa
                      BTCF Member
                      • Mar 2004
                      • 1592
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by MjM5
                      Aika vähän manuaalivaihteisia on myynnissä mutta näyttää olevan myytävien joukossa ihan helmiäkin

                      http://www.mobile.de/SIDvLc.u9WPgWUs...1111158481268&
                      Juu.. helmiä löytyy, mutta miten V8 kestää.. Eihän noita paljoa kotimaassa ole, mutta kait joltain kokemusta löytyy??..

                      Comment

                      • Stonde
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2004
                        • 305
                        • Vilppula

                        #26
                        Minkälaisia kokemuksia on e36 323:sta?
                        Mulla harkinnassa joko 325 tai sitten toi 323.

                        Comment

                        • MjM5
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2005
                          • 40
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Tojopa
                          Juu.. helmiä löytyy, mutta miten V8 kestää.. Eihän noita paljoa kotimaassa ole, mutta kait joltain kokemusta löytyy??..
                          Minä olen noita E34 540 -malleja katsellut Saksassa useita ja monesta näkee että ajettu on paljon. Silti ovat vielä ihan toimivia autoja. Varmaan on jotain pieniä tyyppivikoja mutta perusteeltaan kestäviä koneita.

                          Jos tuollaisen päätät hankkia niin kaivat sitten netistä tietoa tyyppivioista, huolehdit että ne tyyppiviat pysyvät kurissa ja nautit kilometreistä tehokkalla autolla.
                          BMW M5 -90

                          Comment

                          • Tojopa
                            BTCF Member
                            • Mar 2004
                            • 1592
                            • Kuopio

                            #28
                            "ongelma" ratkaistu

                            Eli nostetaas vanhaa ketjua ylös kun sen kerran aikanaan aloitin.. Vanha E28 518i meni viettämään hyvin ansaittuja eläkepäiviä Hangon suuntaan ja "uusi" käyttöauto on E34-korinen 525 24-venasella koneella vuodelta 1991.

                            Comment

                            • groove
                              Newbiemmer
                              • Aug 2005
                              • 2

                              #29
                              Kiikarissa olisi eräs E34 535iA. Varmaan imee bensaa kuin sieni, mutta miten tuon kulkupuoli? Tuttuni kävi koeajamassa tuollaista ja sanoi ettei se lähde niin kuin voisi odottaa ja ettei siitä ole välttämättä mihinkään kuminpolttoon (no se nyt ei tietenkään ole mikään käyttötarkoitus). Paikaltaan lähdettäessä suorastaan empii automaatin ykkösellä hetken ja sitten vasta kun kakkoselle vaihtuu ja saa enemmän kierroksia niin alkaa vetämään ja sitten vetääkin niin pitkään kun uskaltaa painaa kaasua. Huolimatta siitä mikä ohjelma automaatista on valittu. Tuttu kommentoi autoa että enemmän sellainen herrasmiesmatkaaja kuin räppäilyvehje. Onko automaatti syyllinen vai eikö tuo iso kuutonen olekaan niin tykki kuin voisi olettaa?

                              Comment

                              • Tomi T
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 3845
                                • Nokia

                                #30
                                Originally posted by groove
                                Onko automaatti syyllinen vai eikö tuo iso kuutonen olekaan niin tykki kuin voisi olettaa?
                                211hv ja kuskin kanssa yli 1600kg.. ei se mikään valtavan tykki tietystikään voi olla.
                                BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                                ex. 53*BMW

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎