Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 vai E36?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rossifumi
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1030
    • Hamina

    #31
    Juu toi 3.5l on juuri semmonen vääntökone joka vetää hyvin kokoalueelta. Ja ei tosiaan E34:n painoista autoa ihan tolla vielä mitenkään kauheasti liikutella mutta hyvä pata perus käyttöautoon.

    Jos urheilullisuutta haluaa noinkin isosta autosta niin sitävartenhan on tehty ihan oma malli, M5.
    Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

    On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

    Comment

    • Tojopa
      BTCF Member
      • Mar 2004
      • 1592
      • Kuopio

      #32
      Originally posted by groove
      Kiikarissa olisi eräs E34 535iA. Varmaan imee bensaa kuin sieni, mutta miten tuon kulkupuoli? Tuttuni kävi koeajamassa tuollaista ja sanoi ettei se lähde niin kuin voisi odottaa ja ettei siitä ole välttämättä mihinkään kuminpolttoon (no se nyt ei tietenkään ole mikään käyttötarkoitus). Paikaltaan lähdettäessä suorastaan empii automaatin ykkösellä hetken ja sitten vasta kun kakkoselle vaihtuu ja saa enemmän kierroksia niin alkaa vetämään ja sitten vetääkin niin pitkään kun uskaltaa painaa kaasua. Huolimatta siitä mikä ohjelma automaatista on valittu. Tuttu kommentoi autoa että enemmän sellainen herrasmiesmatkaaja kuin räppäilyvehje. Onko automaatti syyllinen vai eikö tuo iso kuutonen olekaan niin tykki kuin voisi olettaa?
      Itse kävin koeajamassa 535i manuaalia kun tuota autoa etsin ja eipä oikein säväyttänyt, odotin hieman pirteämpää esitystä. Toi 525i jonka laitoin on pirteämmän oloinen ku toi 535i, mutta ilmeisesti mulle sattui hyvä M50-koneinen ja vastaavasti toi isolohko oli heikolla hapella. Sillä kyllähän ton isomman pitäs paremmin liikkua jo pelkkien faktojenkin valossa. Kannattaa käydä kokeilemassa mahdollisimman montaa autoa niin kyllä sieltä yleensä joku edukseen erottuu.

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #33
        525i tuntuu tehokkaalta luonteensa ansiosta, sama kun mopoaikoina mopo tuntui että lähtee kuin rusakko puskasta eikä kevari mennyt minnekkään. Mopo vain otti tautisen piikin, kun pikkukierroksilla ei jaksanut edes liikkeelle lähteä ja sitten se teho tuli kerrasta. Samanlainen tuo 535, se vääntää ja vääntää ja vääntää... Saman verran voimaa lähes läpi kierrosalueen, tehokkaalta se ei tunnu sen takia mutta kyllä viisari kääntyy ihan kivaa tahtia.
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #34
          Kyllä 535 pitäis tuntuakkin tehokkaammalta kuin 525, jos se kunnossa on. Mitä Cell:in vertaukseen moposta ja kevarista tulee niin kyllä ainakin itsellä kevari (eli piikki ) tuntui tehokkaammalta kuin loppuun asti viritetty mopo, näinhän sen kuuluu ollakkin. Ja myöhemmin nelari-pyörä tuntui (ja tuntuu edelleen) tehokkaammalta kuin kevari, vaikka vääntöä on laajemmalla kierrosalueella.

          Ja mitä siihen tehon tunteeseen tulee niin bemu on just siitä kiva auto ettei se revi ja riuhdo kun ajetaan "isoa kovaa". Maisemat vain vaihtuu ja mittari nousee rivakasti.. toista se on jollain riisikuppi-sportilla, joka repii ja antaa tunteen että nyt mennään vaikka mitään ei todellisuudessa tapahdu.

          Comment

          • groove
            Newbiemmer
            • Aug 2005
            • 2

            #35
            Jees, sinänsä sen kulkemisella ei ole mitään väliä, ihan tarpeeksi sillä minun käytössäni pääsee puhaltamaan.

            Mutta mites tuo 535iA yleensä? Kannattaako sellaista hankkia? Ja automaattina? Ihan käyttöautoksi tulisi. Kilometrejä ei kyllä varmaan hirveästi kerry. Tähän saakka minulla on tullut jotain luokkaa 10000km/vuosi.

            Comment

            • MickeyFIN
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 8

              #36
              Aikanaan tultiin Grand Racesta taisi olla 1997 kun tuollainen 535i tarrautui puskuriin kiinni kun ohitin matkavauhdillani joka oli jotain 130 luokkaa..
              No se roikkuminen loppui hyvin lyhyeen ja huippuja mun mielestä tuollanen ei mennyt paskankaan vertaa vaikka jäin kolmesti odottamaan tuleekos se sieltä?
              Neljännen kerran annoin hänelle mahdollisuuden ohittaa ja tarkistaa olikos se heittänyt jonkun ankkurin spoileriin kun aina kumilankamaisesti minuuttien päästä sai kiinni kun löysäsin takaisin matkanopeuteen , ei halunnu ajaa edellä jostain kumman syystä.

              Vastassa oli 5.7l Trans Am GTA joka silloin oli vakio ja en pitänyt sitä minään ihmeelisenä muutakuin mukavan vääntävänä matka-autona.
              Itse katselen nyt 540i manuaalia.
              Voisko joku muuten sanoa maksimi perävaunupainon tollaselle E34 540ille?
              Sama 1900 kuin muillakin vai täydet 2000?

              Comment

              • silbersix
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 770

                #37
                Originally posted by MickeyFIN
                Aikanaan tultiin Grand Racesta taisi olla 1997 kun tuollainen 535i tarrautui puskuriin kiinni kun ohitin matkavauhdillani joka oli jotain 130 luokkaa..
                No se roikkuminen loppui hyvin lyhyeen ja huippuja mun mielestä tuollanen ei mennyt paskankaan vertaa vaikka jäin kolmesti odottamaan tuleekos se sieltä?
                Neljännen kerran annoin hänelle mahdollisuuden ohittaa ja tarkistaa olikos se heittänyt jonkun ankkurin spoileriin kun aina kumilankamaisesti minuuttien päästä sai kiinni kun löysäsin takaisin matkanopeuteen , ei halunnu ajaa edellä jostain kumman syystä.

                Vastassa oli 5.7l Trans Am GTA joka silloin oli vakio ja en pitänyt sitä minään ihmeelisenä muutakuin mukavan vääntävänä matka-autona.
                Itse katselen nyt 540i manuaalia.
                Voisko joku muuten sanoa maksimi perävaunupainon tollaselle E34 540ille?
                Sama 1900 kuin muillakin vai täydet 2000?
                Aika lähelle meneen nuo 535i ja 325i suoritusarvot nim. testattu on..alaväännöt on paremmat 535i.
                Last edited by silbersix; 01-10-2005, 22:51.
                E39 530DA -02 touring M-sport schwarz II
                E36 325i coupe M-tech mauritiusblau metallic

                Ex E36 320i sedan sterlingsilber metallic

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎