Announcement

Collapse
No announcement yet.

Typ 168 perä 328:ssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • COOL
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 99
    • Kajaani / Vaala

    Typ 168 perä 328:ssa

    Huomasin tuossa että tuossa pari viikkoa sitten ostamassani e36 328 vm95 bemarissa on paikallaan 168 perä...eikös 328:ssa ole vakiona 188...Kysymys kuuluukin miten tuo pikkuperä kestää 328:ssa vai kannattaako hyvän sään aikana katella sopiva perä.
    Perä on tällä hetkellä täysin toimiva ja äänetön ilman lukkoa.
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11047
    • Oulu

    #2
    Melkeen kannattas hommata se typ 188 valmiiksi. Mut siinähän täytyy sit kardaani ja vetaritkin olla vaihdettu :think

    Millähän välityksellä se mahtaa olla? 2.93 pitäs olla vakiona ja jo 3.15 välityskin nostaa matka-ajon kulutusta ja liekkö vieläkin lyhyempi välitys, koska kyseessä on pikkuperä.
    Last edited by Pazi88; 18-09-2014, 11:52.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • COOL
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 99
      • Kajaani / Vaala

      #3
      3.15 Sanoi muistaakseni myyjä...satasen vauhdissa 235/40/17" renkailla kirrokset noin 3100...turhan paljon kierroksia..kulutus noin 8,0

      Comment

      • COOL
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 99
        • Kajaani / Vaala

        #4
        Originally posted by COOL View Post
        3.15 Sanoi muistaakseni myyjä...satasen vauhdissa 235/40/17" renkailla kirrokset noin 3100...turhan paljon kierroksia..kulutus noin 8,0
        Kyseessä on siis 168 koska laakerilaipat on neljällä pultilla..:think

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11047
          • Oulu

          #5
          Originally posted by COOL View Post
          3.15 Sanoi muistaakseni myyjä...satasen vauhdissa 235/40/17" renkailla kirrokset noin 3100...turhan paljon kierroksia..kulutus noin 8,0
          Pikasesti laskettuna sulla on 3.63 perä :think Muistaakseni lyhin pikkuperä e36:ssa on 3.45 että liekkö semmonen siellä paikallaan. Jännä että semmonen sinne pitäny laittaa, kun lukottomia 328 periä saa 50 -150 € hintaan.
          Last edited by Pazi88; 18-09-2014, 11:59.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • COOL
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 99
            • Kajaani / Vaala

            #6
            No joo nyt kun kerkesin asiaa tutkimaan niin noista peristä ja niiden eroista löytyy tietoa ja keskusteluja vaikka kuinka paljon, sen tiedon valossa vaikuttaa todellakin melko typerältä laittaa 168 188:n tilalle...Pitää siis laittaa 188 perä, vetarit ja kardaani ostoslistalle ennen kun antautuu

            Comment

            • jumbo
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 6602
              • Lappeenranta

              #7
              Miulla on ylimääräsenä 328 vakioperä myyntipalstalta löytyy.
              M550d

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11047
                • Oulu

                #8
                328 kardaanit tuntuu olevan välillä kiven alla, niin pikkuvinkkinä voit laittaa 325 takapätkän nykyiseen kardaaniin. Myös vetareiksi voi laittaa 325:n vetarit.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #9
                  Oon vähän pihalla näistä peräasioista.

                  Tuossa omassa on typ188, eli vetarit kuudella pultilla kiinni. Mutta kardaani on perässä kiinni myös kuudella pultilla. Välillä oon silmäilly myytäviä 188 periä, niin laippa on neljällä pultilla oleva.
                  Onko se laippa miten vaihdettavissa ja passaako sitte suoraa tuohon kardaaniin?


                  Vähän tiuhempaa perää voisi kokeilla. Nyt 2.78.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • COOL
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 99
                    • Kajaani / Vaala

                    #10
                    Originally posted by jumbo View Post
                    Miulla on ylimääräsenä 328 vakioperä myyntipalstalta löytyy.
                    Muuten hyvä mutta turhan kaukana sulla tuo murikka..

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #11
                      Originally posted by bemmeri View Post
                      Oon vähän pihalla näistä peräasioista.

                      Tuossa omassa on typ188, eli vetarit kuudella pultilla kiinni. Mutta kardaani on perässä kiinni myös kuudella pultilla. Välillä oon silmäilly myytäviä 188 periä, niin laippa on neljällä pultilla oleva.
                      Onko se laippa miten vaihdettavissa ja passaako sitte suoraa tuohon kardaaniin?


                      Vähän tiuhempaa perää voisi kokeilla. Nyt 2.78.
                      Vetarit on aina 6 pultilla, poskilaakerilaippojen pulttimäärä vaihtelee.

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6693
                        • .......

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Oon vähän pihalla näistä peräasioista.

                        Tuossa omassa on typ188, eli vetarit kuudella pultilla kiinni. Mutta kardaani on perässä kiinni myös kuudella pultilla. Välillä oon silmäilly myytäviä 188 periä, niin laippa on neljällä pultilla oleva.
                        Onko se laippa miten vaihdettavissa ja passaako sitte suoraa tuohon kardaaniin?


                        Vähän tiuhempaa perää voisi kokeilla. Nyt 2.78.
                        Laipan voi helposti vaihtaa.
                        Sulla on varmaan M3 kardaani & perä, vakionopeusnivelellä olevat on 6 pultilla, ristinivelellä neljällä.
                        Onko tuossa muuten 188 vai 210 perä?
                        Last edited by JJT; 20-09-2014, 20:44.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Originally posted by JJT View Post
                          Laipan voi helposti vaihtaa.
                          Sulla on varmaan M3 kardaani & perä, vakionopeusnivelellä olevat on 6 pultilla, ristinivelellä neljällä.
                          Onko tuossa muuten 188 vai 210 perä?
                          188 pitäis olla ja kävin tarkistaa, niin 6 pultilla on ne poskilaakerit kiinni. Kardaani on alpinan osanumerolla.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎