Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 tds automaattilaatikon säätö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Markus-
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 1463
    • Ihan Savossa

    E36 325 tds automaattilaatikon säätö?

    Kaverilla on tollanen tds bemu 5 vaihteisella automaattilaatikolla. Ongelmana siinä on se, että se pudottaa todella herkästi nelosvaihteelle. Ei tarvitse välillä olla oikeen nyppylääkään tiellä, kun se jo hakee pienempää vaihdetta.

    Saati siten jos joutuu hieman painamaan kaasua esim. ohitukseen lähdettäessä.

    Ja tästähän seuraa turhaa kulutuksen nousua luonnollisesti.

    Kysymys kuuluukin, että onko ko. laatikkoa mahdollista säätä jollakin tapaa, jotta se pitäisi tiukemmin vitosvaihteen päällä?

    Asiaa ei tietenkään helpota sekään, että siinä on ehkä hieman ylipitkä perä, joka pitää huolen siitä, että kierrokset pysyy jopa liiankin alhaalla suomalaisilla nopeuksilla ajettaessa.

    Ford Mondeo Mk3 STW
    VW E-Golf 2015
    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    #2
    Ei onnistu perinteisin konstein säätö. Periaatteessa lastuttamaan pystyisi laatikonohjausboksin mutta kovin moni ei taida tehdä semmoisia, ei ehkä suomessa.

    Tiuhempi perä, sillä muuttuu
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i

    Comment

    • Guest's Avatar

      #3
      Laatikko

      Onko e36 325 -91 mahdollista vaihtaa automaatista manuaaliin miten helposti. Pitääkö siellä tehdä muuta kun vanha pois ja manuaali kiinni? Ja pitääkö kardaani ottaa manuaalista? onko lootan ja koneen välissä mitään sovitehässäköitä? turbiini vaan pois ja kytkin sen tilalle?

      Comment

      • hopeanuoli
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 211
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by tenukeppi
        Onko e36 325 -91 mahdollista vaihtaa automaatista manuaaliin miten helposti. Pitääkö siellä tehdä muuta kun vanha pois ja manuaali kiinni? Ja pitääkö kardaani ottaa manuaalista? onko lootan ja koneen välissä mitään sovitehässäköitä? turbiini vaan pois ja kytkin sen tilalle?
        Joo, aivan lapsellisen helppoahan tuo: Ei muuta kuin heität turbiinilla vesilintua ja nakkaat kytkimen paikoilleen ja manuaalilaatikon sen perään. Ja sitten juot sen asennusoluen. No joo, vakavasti ottaen on aika paljon helpompi vaihtaa autoa. Mutta onhan meitä masokisteja joka lähtöön...
        e90 330d -05

        Comment

        • Tomppanbmw:t
          Newbiemmer
          • Jul 2004
          • 26

          #5
          aattelin tässä vaan, että mahtaisko olla ohjelmapäivitystä tullut tohon laatikkoon jossain vaiheessa. Piti jossain vaiheessa kyselläkin mutta on jääny.
          e91 320d Xdrive -10
          ex:e39 525 tdsa Touring -98
          ex: e30 320i -88
          ex: e34 520i -94

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            Vakiovastaus: Onko laatikkoon vaihdettu öljyjä ja suodatinta? Laatikosta ei saa kerrallaan kun vajaa puolet öljyä pois, joten kannattaisi vaihtaa pari kertaa ne öljyt.Vaikka laatikossa on ns lifetime öljyt, ne kannattaa silti vaihtaa...oman kokemuksen mukaan...vaikka foorumilla on mielipidettä että se ei vaikuttaisi.... Enive jokku 10 v vanhat öljyt ei ainkaan laatikkoa paranna.
            HUOM: öljyn vaihtoon ehdottomasti oikea öljy ja menetelmä! Etsi foorimilta...
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • AcS325
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 227
              • Road to Jalalabad

              #7
              Originally posted by -Markus-
              Kaverilla on tollanen tds bemu 5 vaihteisella automaattilaatikolla. Ongelmana siinä on se, että se pudottaa todella herkästi nelosvaihteelle. Ei tarvitse välillä olla oikeen nyppylääkään tiellä, kun se jo hakee pienempää vaihdetta.

              Saati siten jos joutuu hieman painamaan kaasua esim. ohitukseen lähdettäessä.

              Ja tästähän seuraa turhaa kulutuksen nousua luonnollisesti.

              Kysymys kuuluukin, että onko ko. laatikkoa mahdollista säätä jollakin tapaa, jotta se pitäisi tiukemmin vitosvaihteen päällä?

              Asiaa ei tietenkään helpota sekään, että siinä on ehkä hieman ylipitkä perä, joka pitää huolen siitä, että kierrokset pysyy jopa liiankin alhaalla suomalaisilla nopeuksilla ajettaessa.
              Tossa juttelin yhden rata bemari rakentajan kanssa että, hänellä vois olla taitoa sen laatikon ohjaus boksin kanssa. Kun mulla on bensiini koneessa sama homma et vitonen tippuu herkästi. En muista puhelin numeroa mut firman nimi oli Evolution motorsport( hassu nimi muuten ku toi evolution on mitsun rekisteröimä)
              "koita uudelleen kyllä se lähtee"

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                #8
                Öljyt ja suodattimet on vaihdatettu.

                Mikä mahtain olla sopiva perä tollaseen, kun nyt siinä on ilmeisesti 2,64 välitys.

                Tietysti jos vaihtas jotkun 12 tuuman renkaat taakse....

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • -Markus-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2005
                  • 1463
                  • Ihan Savossa

                  #9
                  Ei ole kellään mitään uutta tietoa tähän asiaan?

                  Minkä perät tohon käy? Eli siis käykö mikään esim 325 perä?

                  Ford Mondeo Mk3 STW
                  VW E-Golf 2015
                  BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                  Comment

                  • kalleh
                    Newbiemmer
                    • Jan 2005
                    • 13

                    #10
                    Samaa ongelmaa täällä 325 tomaatin kans, tiputtaa todella helposti pienemmälle. Mikä välitys E36 325 on vakiona? Nimim. eka bmw

                    Comment

                    • hopeanuoli
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 211
                      • Helsinki

                      #11
                      Ottakaa huomioon, että usein tuo herkästi pienemmälle vaihtaminen johtuu siitä, että moottorissa on jotain pielessä ja tehoa ei ole normaalisti. Voi olla vaikka huonossa hapessa oleva lambda tms.
                      e90 330d -05

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎