Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt korkeat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henaa92
    Newbiemmer
    • May 2011
    • 26
    • Fi

    Päästöt korkeat

    Elikkäs tänää kävi e36 pyörähtämässä katsastuksella ja päästö lappu näytti tältä:
    CO: 2,41/0,50 +2k 2.07
    HC: 401/100 +2k 278
    Lambda +2k 0,95/0,97-1,03
    CO2 13,24 +2k 13,49
    O2 0,64/5,00 +2k 0,55

    Vikalistassa oli mm, öljyvuotoa.. elikkäs voiko nämä liittyä toisiinsa, mistä voi johtua korkeat päästöt? Jeesaako jos polkee pari tuntia menemään hyvällä kaasulla enne jälkitarkastusta?

    Ja Kone oli kakkonen vanoksella.
    Bmw 325 -92
    Subaru Impreza -98
    Nissan 200sx -89
    Bmw 320 -92
    Bmw 320iA -05
    Subaru Impreza wrx -06
    sigpic
  • COOL
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 99
    • Kajaani / Vaala

    #2
    Originally posted by henaa92 View Post
    Elikkäs tänää kävi e36 pyörähtämässä katsastuksella ja päästö lappu näytti tältä:
    CO: 2,41/0,50 +2k 2.07
    HC: 401/100 +2k 278
    Lambda +2k 0,95/0,97-1,03
    CO2 13,24 +2k 13,49
    O2 0,64/5,00 +2k 0,55

    Vikalistassa oli mm, öljyvuotoa.. elikkäs voiko nämä liittyä toisiinsa, mistä voi johtua korkeat päästöt? Jeesaako jos polkee pari tuntia menemään hyvällä kaasulla enne jälkitarkastusta?

    Ja Kone oli kakkonen vanoksella.
    Lambdan vaihtasin ekana...käy sen verran rikkaalla. Ja putkikin vuotaa hieman kun tuo O2 on korkealla.
    Öljyvuodotkin voi nostaa päästöjä. Polkeminen ei auta kun päästöt on noin korkealla.
    Last edited by COOL; 08-11-2014, 20:18.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16371
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by COOL View Post
      Lambdan vaihtasin ekana...käy sen verran rikkaalla. Ja putkikin vuotaa hieman kun tuo O2 on korkealla.
      Öljyvuodotkin voi nostaa päästöjä. Polkeminen ei auta kun päästöt on noin korkealla.
      Lambda kyllä, putken vuotoa on tuskin häiritsevästi kun ei O2 ole tuon korkeampi ja öljyvuoto luult. ulospäin joka ei ainakaan vaikuta päästöihin.

      Comment

      • henaa92
        Newbiemmer
        • May 2011
        • 26
        • Fi

        #4
        Joo täytyy vähä pesasta sitä moottorii että erottaa paremmi mistä se öljy tulee ja siinä samalla puuhastella se lambda.. Onko mahdollista että joku imupuolen häikkä voisi aiheuttaa riikkaalla käymisen`?
        Bmw 325 -92
        Subaru Impreza -98
        Nissan 200sx -89
        Bmw 320 -92
        Bmw 320iA -05
        Subaru Impreza wrx -06
        sigpic

        Comment

        • Fanatic21
          Bimmer Rookie
          • Jun 2014
          • 131
          • P-karjala

          #5
          Joo lamda vaihtoon, ja suosittelen katsoo vuotaako putkisto tiivisteitten välistä tai jostain. Voi joskus nuo imupuolen häikät aiheuttaa hieman rikkaalla käymistä.
          E34 M50b25 turbo

          Ex: E34 525i vm91


          Joensuu Connection

          Comment

          • Cuuca
            Bimmer Rookie
            • Jul 2013
            • 94
            • Espoo/Laurinlahti

            #6
            Originally posted by henaa92 View Post
            Joo täytyy vähä pesasta sitä moottorii että erottaa paremmi mistä se öljy tulee ja siinä samalla puuhastella se lambda.. Onko mahdollista että joku imupuolen häikkä voisi aiheuttaa riikkaalla käymisen`?
            Katsoppa imusarjan alle ja osaa numeroa 9 ja sen letkua. Katso tarkkaan, kun painat kaasua että kuinka paljon se heiluu / onko siinä reikää. Itsellä aiheutti kyseinen ongelma aivan samat vammat! Oli aivan selkeä repeytymä.

            BMW 328 Ci -01

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              #7
              Kannattaahan se lambda nyt ens mitata tai kattoa testerillä että toimii kun eikös tuo lambda-arvo oo vaan laskennallinen?

              Omassa ei muuta vikaa ollu ku et HC liian korkee (oisko ollu jotain +200) ja pari min ku piti kierroksia 4000rpm niin alko laskeen hyvin sinne alle sataseen ku katit lämpeni

              Comment

              • 525iiäxä
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1837
                • Lappeenranta, Finland

                #8
                Lätkäistääs tähän omat arvot reilun viikon takaa. Muut ok, paitsi HC tyhjäkäynnillä rima jäi väpättämään. Auto siis sigun cäbi.

                Idle:

                CO%: 0,16
                CO2: 14,8
                HC: 99
                O2: 0,97

                Kierroksilla:

                CO%: 0,19
                CO2: 14
                HC: 48
                O2: 0,55

                Lambda: 1,02

                Imuvuotoa, huonoja tulppia/puolia epäilen tuohon tyhjäkäynti HC:n isoon arvoon. Setä sanoi, että katti pitäis olla jees, kun nuo muut arvot ovat ihan ok. Jonkuumoisen tykityslenkin kävin heittämässä ennen katsastusta ja pääsin vielä ihan suoraan sisään, eli kalusto piti kyllä olla aika lämmin.

                Menihän tuo siis läpi, mutta kun talvi on aikaa roplata, niin samalla vois tutkia tuotakin. Nyhdin jo tavaraa vähän edestä pois. Haitari on ainakin ihan kunnossa, ettei peräti melko uusi. Muutenkin letkut päällisin puolin aika hyvän näköisiä, sen minkä näkee imusarjaa irroittamatta. Mikä on tuo IMM:n alla oleva pönttö ja liittyykö imupuolen juttuihin?

                Pytty

                Volvo V70 2.4T -02
                E30 323i -84 (taas)

                Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Se pytty on bensatankin aktiivihiilisuodatin ja siitä letku venttiilin kautta kaasuläpälle.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎