heipä hei ja silleen.. tuli tuossa hommattua taas vaihteeksi vm96 touringi koneena toimii m43b18.
ongelmahan on sellanen että auto tuli edellisen omistajan ajamana 300km matkan mulle ja kaupat tuli tehtyä. sitten lähemmän ja pitemmän tarkastelun jälkeen katsoin jäähdytys nesteet ja oli paisunta säiliössä sem verran että näkyi joten lisäsin kylmä tasoon astikka ja korkki kiinni auto kävi 10-15min tyhjää jolloin korkista rupes höyry nousemaan(lämmöt puolessavälissä) ja näytti siltä että keittää.. jolloin päästin paineet pois(auto käynnissä edelleen) purskautti vedet/vettä pihalle -> lisää vettä perää ja pika ilmaus tasasella maalla.. korkki kiinni ja ajoon. ei ongelmaa lämmöt normaalissa.. ajettii ihan kiitettävä määrä kilometrejä iöman ongelma ja niin edelleen. seuraavana päivänä kaverin tallille ja ilmaus kunnolla keula ylhäällä jolloin huomattiin että paisarin korkki "hengitti" kun paineli ylävesiletkua (200kp?) vaihdettiin korkki (140kp) toimivasta varaosa autosta ja ko "hengitys" ääntä ei kuulunut auto kävi 15-20min normaalisti lämmöt puolessa välissä ja ei tapahtunut mitään jolloin todettiin toimivaksi ja syyksi korkki sitten tänään aattelin katsoa jäähdytys nesteen pakkas kestävyyden auto jäähty 2-3min -> pelti auki puristin ylä vesiletkua pieni paine tuntuu eli sormin paineltava(ei kireä/räjähtämis pisteessä oleva) siinä sitten avasin korkin ja pulppus taas melkein paisarin tyhjäksieli tekikö normaali toimen piteen???? m50:ssä ja aikasemmassa m43b18 ei ollut ko ongelmaa:0
ongelmahan on sellanen että auto tuli edellisen omistajan ajamana 300km matkan mulle ja kaupat tuli tehtyä. sitten lähemmän ja pitemmän tarkastelun jälkeen katsoin jäähdytys nesteet ja oli paisunta säiliössä sem verran että näkyi joten lisäsin kylmä tasoon astikka ja korkki kiinni auto kävi 10-15min tyhjää jolloin korkista rupes höyry nousemaan(lämmöt puolessavälissä) ja näytti siltä että keittää.. jolloin päästin paineet pois(auto käynnissä edelleen) purskautti vedet/vettä pihalle -> lisää vettä perää ja pika ilmaus tasasella maalla.. korkki kiinni ja ajoon. ei ongelmaa lämmöt normaalissa.. ajettii ihan kiitettävä määrä kilometrejä iöman ongelma ja niin edelleen. seuraavana päivänä kaverin tallille ja ilmaus kunnolla keula ylhäällä jolloin huomattiin että paisarin korkki "hengitti" kun paineli ylävesiletkua (200kp?) vaihdettiin korkki (140kp) toimivasta varaosa autosta ja ko "hengitys" ääntä ei kuulunut auto kävi 15-20min normaalisti lämmöt puolessa välissä ja ei tapahtunut mitään jolloin todettiin toimivaksi ja syyksi korkki sitten tänään aattelin katsoa jäähdytys nesteen pakkas kestävyyden auto jäähty 2-3min -> pelti auki puristin ylä vesiletkua pieni paine tuntuu eli sormin paineltava(ei kireä/räjähtämis pisteessä oleva) siinä sitten avasin korkin ja pulppus taas melkein paisarin tyhjäksieli tekikö normaali toimen piteen???? m50:ssä ja aikasemmassa m43b18 ei ollut ko ongelmaa:0
Comment