Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 M43 1995 Sedan Kierrokset jäävät "päälle"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yökyöpeli187
    Newbiemmer
    • Feb 2012
    • 7
    • Kokkola

    BMW E36 M43 1995 Sedan Kierrokset jäävät "päälle"

    Eli autossa on uusittu tulpat + johdot, uusi K&N Ilmansuodatin originaali boxissa, imuvuodot tarkistettu, ICV puhdistettu, kansiremontti, vaihteistoöljyt, putkisto, öljyt, jäähdytysnesteet. Todella hämärä vika.

    Kiihdyttäessä huomaa että kaasun antaminen ei toimi täydelliseti jää hieman jannaamaan eli voisi toimia sulavemmin.

    Voisiko johtua kaasuläpästä/anturista ?

  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11037
    • Oulu

    #2
    Näyttää aivan normaalille minusta :think vakio moottorinohjauksissa on tommosia ominaisuuksia, että jättää kierroksia hetkeksi ylös. Ilmeisesti helpottaa vaihtamista, kun moottorin kierrokset on paremmin kohdillaan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #3
      Samaa mieltä, näyttää kyllä normaalilta.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • Fanatic21
        Bimmer Rookie
        • Jun 2014
        • 131
        • P-karjala

        #4
        Kuullostaa normaalilta, mutta selittäisitkö tarkemmin miten se temppuilee. Siis nostaako kierroksia pykälittäin (tökkimällä) vai kun lopetat kaasun polkemisen niin kierrokset tippuvat pykälittäin, elikkä jos lopetat 4500rpm kiihyttämisen niin kierrokset pysyvät jonkun aikaa 4500rpm?
        E34 M50b25 turbo

        Ex: E34 525i vm91


        Joensuu Connection

        Comment

        • yökyöpeli187
          Newbiemmer
          • Feb 2012
          • 7
          • Kokkola

          #5
          Eli kun lopetan kaasun polkemisen. Kierrokset tippuu normaalisti noin 1000rpm asti jonka jälkeen kierrokset tipahtavat pykäleittäin normaaliin tilaan. Eli ei palaudu suoraan siihen normaaliin käyntiin vaan jää hiukan "päälle" Menee noin 1-2sec ennenkuin kierrokset palautuvat siihen mihin ne pitäisi mennä heti kun päästää kaasun.

          Eli esimerkiksi kaupunkiajossa asian huomaa helposti jos tulee valoihin.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11037
            • Oulu

            #6
            Toimii siis normaalisti. Jos on imuvuotoja, niin se tipahtaa suoraan 800 rpm tasolle ja humppaa ehkä hetken ja tasottuu. Kun kaikki on ok, niin laskee juurikin tuollai pikkuhiljaa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1277
              • Kokkola

              #7
              Lainataas vähä topiccia ku liittyy aiheeseen. Eli m50b20 NV kylmänä kierrokset jää 1500rpm mutta laskee kyllä kunhan aikansa odottelee ja varsinki kylmällä koneella ku vaihtaa vaihdetta niin kierrokset nousee aina jotain 500rpm, jos haluu ettei nouse niin kaasu pois ennen ku painaa kytkintä niin sillonki kierrokset jää "päälle" hetkeks aikaa. Lämpimällä koneella pelaa "normaalimmin" mutta sillonki huomaa ettei kierrokset palaudu heti. Esim. juuri vaihteita vaihtaessa tai kun tulee liikennevaloihin. Kylmällä koneella tosiaan pahempi...toisessa m50b25 NV koneessa ei ole vastaavaa "ominaisuutta":think

              EDIT: Vähän taisin valehdella ei se nyt ihan 500rpm nouse vaan ehkä jokus 100-200rpm ...selvästi kuitenkin :/...
              Last edited by Make H.; 23-11-2014, 13:34.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎