vm. 1995 e36 328 laukaisee itsestään hälyttimen. Hälytin on tehdasasenteinen. Ostin auton n. 2 viikkoa sitten, ja edellinen omistaja varoitteli hälyttimestä. Ensimmäiseen viikkoon ei ollut ongelmia, kunnes ne nyt viikko sitten alkoivat.
Auto laukausee hälyttimet itsestään silloin tällöin. Hälytin alkaa soimaan, soi jonkin aikaa ja hiljenee sitten. Sama homma saattaa toistua tunnin kuluttua. Päivisin ongelmaa ei ole ollut, joten en ole päässyt hommaa sen enempää tutkimaan. Ovet avaamalla hälytys lakkaa, ja alkaa ovien sulkemisen jälkeen n. 10 sekunnin kuluttua.
Auton ympärillä ei ole tapahtumahetkillä ollut mitään liikettä, vaan se on seisonut yksin parkissa.
Sen verran olen selvittänyt, että jostain voisi lukea, mikä sensori hälytyksen on aiheuttanut. Meneekö merkkiliikeen hommiksi, vai onnistuuko jotenkin halvemmalla? Onko mitään tyyppivikoja hälyttimen osalta jotka kannattaisi tarkistaa ensin?
Autossa myös vikana ajoittainen sisävalon syttyminen sen ollessa "ovien avaus" asennossa. Vika ilmenee kun autolla ajaa esimerkiksi kanttarin tai hidastetöyssyn yli, jolloin kori pääsee hieman joustamaan. Tämäkin voisi olla osasyyllinen hälyttimeen jonkin anturin kontaktin ollessa huono.
Joten mistä lähteä liikenteeseen?
Auto laukausee hälyttimet itsestään silloin tällöin. Hälytin alkaa soimaan, soi jonkin aikaa ja hiljenee sitten. Sama homma saattaa toistua tunnin kuluttua. Päivisin ongelmaa ei ole ollut, joten en ole päässyt hommaa sen enempää tutkimaan. Ovet avaamalla hälytys lakkaa, ja alkaa ovien sulkemisen jälkeen n. 10 sekunnin kuluttua.
Auton ympärillä ei ole tapahtumahetkillä ollut mitään liikettä, vaan se on seisonut yksin parkissa.
Sen verran olen selvittänyt, että jostain voisi lukea, mikä sensori hälytyksen on aiheuttanut. Meneekö merkkiliikeen hommiksi, vai onnistuuko jotenkin halvemmalla? Onko mitään tyyppivikoja hälyttimen osalta jotka kannattaisi tarkistaa ensin?
Autossa myös vikana ajoittainen sisävalon syttyminen sen ollessa "ovien avaus" asennossa. Vika ilmenee kun autolla ajaa esimerkiksi kanttarin tai hidastetöyssyn yli, jolloin kori pääsee hieman joustamaan. Tämäkin voisi olla osasyyllinen hälyttimeen jonkin anturin kontaktin ollessa huono.
Joten mistä lähteä liikenteeseen?
Comment