Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyvalomerkki 325i E36!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Coupe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 63
    • Helsinki

    Öljyvalomerkki 325i E36!

    Vaihdatutin öljyt vähän aikaan sitten kun öljyvalomerkki meni jo oranssille, mutta öljynvaihdon jälkeen valomerkki on jäänyt edelleen samaan kohtaan oranssille! Edellisen kerran kun vaihdatutin öljyt, öljyvalomerkki näytti vaihdon jälkeen normaalisti täyttä, tosin silloin auto oli merkkihuollossa. Onko muille käynyt samalla tavalla...? Pitääkö öljynvaihdon jälkeen jotenkin nollata anturit vai jotain...? Vaikea uskoa että anturit olisivat ainakaan menneet rikki juuri öljynvaihdossa...
    Bmw 325i Coupe E36 -93
  • Susi
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 473
    • Kuopio, Suomi

    #2
    Huoltovaloilmaisin pitää nollata huollossa. Auto ei itse tajua, että huolto on tehty, vaan nollaus pitää tehdä itse/teettää.

    Jos itse sen haluat tehdä, niin haulla löytyy ohjeet tältäkin foorumilta.

    Comment

    • Jaksu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 753
      • Kempele

      #3
      Originally posted by Bmw Coupe
      Vaihdatutin öljyt vähän aikaan sitten kun öljyvalomerkki meni jo oranssille, mutta öljynvaihdon jälkeen valomerkki on jäänyt edelleen samaan kohtaan oranssille! Edellisen kerran kun vaihdatutin öljyt, öljyvalomerkki näytti vaihdon jälkeen normaalisti täyttä, tosin silloin auto oli merkkihuollossa. Onko muille käynyt samalla tavalla...? Pitääkö öljynvaihdon jälkeen jotenkin nollata anturit vai jotain...? Vaikea uskoa että anturit olisivat ainakaan menneet rikki juuri öljynvaihdossa...
      Se huoltoilmaisin ei näytä öljyn määrää vaan huollon tarvetta, kuten tuolla aikaisemmissa vastauksissa kerrottiin. Onko kenelläkään tietoa siitä, että mitä asioita M50 motissa seurataan, öljynvaihdon/huollon tarveen määrittämiseksi?
      xdrive

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by Jaksu
        Se huoltoilmaisin ei näytä öljyn määrää vaan huollon tarvetta, kuten tuolla aikaisemmissa vastauksissa kerrottiin. Onko kenelläkään tietoa siitä, että mitä asioita M50 motissa seurataan, öljynvaihdon/huollon tarveen määrittämiseksi?
        taitaapi tulla kilometrien mukaan..
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • markok
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 3018
          • Kuopio

          #5
          Originally posted by Jaksu
          Se huoltoilmaisin ei näytä öljyn määrää vaan huollon tarvetta, kuten tuolla aikaisemmissa vastauksissa kerrottiin. Onko kenelläkään tietoa siitä, että mitä asioita M50 motissa seurataan, öljynvaihdon/huollon tarveen määrittämiseksi?
          Tästä oli joskus aikaisemminkin juttua ja muistaakseni päädyttiin siihen, että huoltotarpeen ilmaisin toimii polttoaineen kulutuksen mukaan. BMW mainosti aikanaan, että säästävä ajotapa vähentää huollon tarvetta ja että siinä otetaan huomioon kylmäkäynnistykset, ajo-olosuhteet ja ajotapa. Yksinkertaisesti kaikki nämä tiedot saadaan kulutuksen mukaan. Mitä raskaampaa ajoa sitä enemmän kuluttaa ja sitä nopeammin vihreät valot sammuvat.
          BMW 530iA Touring -05

          Comment

          • antti79
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 2499
            • Littoinen

            #6
            Pistin tuonne topicciin ohjeet nollaukseen:

            Lueppas sieltä!
            sigpic
            Originally Posted by jari kihlman
            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

            Comment

            • habaracing
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1043
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by antti79
              Pistin tuonne topicciin ohjeet nollaukseen:

              Lueppas sieltä!
              Ja jos ei tuolla onnistu, niin paa privaa mulle, käydään testerillä kuittaamassa ne.
              EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
              e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

              https://www.facebook.com/carbonracingteam/

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #8
                Originally posted by markok
                Tästä oli joskus aikaisemminkin juttua ja muistaakseni päädyttiin siihen, että huoltotarpeen ilmaisin toimii polttoaineen kulutuksen mukaan. BMW mainosti aikanaan, että säästävä ajotapa vähentää huollon tarvetta ja että siinä otetaan huomioon kylmäkäynnistykset, ajo-olosuhteet ja ajotapa. Yksinkertaisesti kaikki nämä tiedot saadaan kulutuksen mukaan. Mitä raskaampaa ajoa sitä enemmän kuluttaa ja sitä nopeammin vihreät valot sammuvat.
                Entäs jos ei ole ajotietokonetta? Rekisteröityykö analogisen anturin kulutustieto muka jonnekin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎